برای این که فناوری نجات آینده صنایع باشد ، فناوری بلاک چین باید از کیفیت قدیمی ارتباط متقابل استفاده کند.

واقعا تأمین مالی غیر متمرکز فراتر از بلاک چین های محدود است

“کاربران یاهو نمی توانند از طریق پست الکترونیکی با کاربران ایمیل Google (Gmail) ارتباط برقرار کنند” – اگر تیترهای فردا اینگونه به نظر برسد ، زمین متوقف می شود. این تیتر هرگز به دلایل درست نور را مشاهده نخواهد کرد. با این حال ، فناوری بلاک چین و پسر مورد علاقه آن ، امور مالی غیر متمرکز (DeFi) ، به سمت این سوراخ خرگوش حرکت می کنند.

بلاک چین های بدون پوشش بدون پنجره برای ارتباطات خارجی بر فضای نوپا تسلط دارند. ارتباط متقابل ابتدایی و مترادف با کیفیت اولیه انسان بودن اجتماعی است. از روزهای سیستم مبادله ، انتقال و مبادله دو شیوه اصلی بوده که جهان بر اساس آن ساخته شده است.

شبکه بندی بین بلاک چین و نیاز به IBC

در حال حاضر ، برنامه های کاربردی بلاک چین و DeFi juggernaut چیزی جز گروهی از راه حل های بالکن نیست که در درک پتانسیل واقعی خود ناکام هستند. برای رفع این نگرانی ، شبکه های بلاک چین باید با شبکه های دیگر دست داده و به روی شبکه ای از بلاک چین های به هم پیوسته باز باشند.

پروتکل ارتباط بین بلاکچین (IBC) باید این دست دادن را تسهیل کند. این پلتفرم را فراهم می کند که می تواند داده ها را در شبکه های مختلف منتقل کند و انتقال زنجیره ای دارایی ها و نشانه ها را تسهیل می کند. و از آنجا که IBC یک پروتکل آگنوستیک بلاک چین است ، هیچ شبکه بومی ندارد و یک راه حل بی طرفانه به کل جهان راه حل های بلاک چین ارائه می دهد.

بلاک چین های اصلی ، مانند بیت کوین و اتریوم ، بدون لایه حمل و نقل مورد استفاده قرار می گیرند. این قابلیت های آنها را محدود می کند. تصور کنید بیت کوین قادر است قراردادهای هوشمند مبتنی بر اتریوم را بدون اجازه مجوز دهد. اگر اینگونه بود ، کاربران می توانستند از عملکرد بی حد و حصر قرارداد هوشمند اتریوم در کنار ارز رایج جهان در بیت کوین ( BTC ) استفاده کنند.

مطالب مرتبط: رویکرد چند زنجیره ای آینده صنعت بلاک چین است

همچنین ، نگرانی های مقیاس پذیری اتریوم گواهی بر این است که چرا بلاک چین های محروم نیاز به ارتباط بین بلاک چین دارند. با قابلیت همکاری شبکه ها ، می توان تراکنش ها را موازی کرد تا از ازدحام شبکه جلوگیری شود. با استفاده از IBC ، اتریوم می تواند معاملات را به سرعت با هزینه گاز کمتر تأیید کند و افراد بیشتری را به استفاده از شبکه و برنامه های آن جذب کند.

علاوه بر این ، بلاک چین هایی که به دنبال راه حل های سطح سازمانی هستند به IBC و قابلیت همکاری نیاز دارند تا در مقیاس وسیع به مشتریان خود رسیدگی کنند. با فعال کردن تراکنش های متقابل ، شبکه هایی مانند اتریوم و بیت کوین می توانند از پذیرش نهادی لذت ببرند. چگونه؟ تا به امروز ، این شبکه ها بر روی انجام احتمالی معاملات ، یعنی نهایی شدن بلاک ها کار می کنند. اما با IBC ، می توان از زنجیرها و زنجیرها برای تضمین نهایی استفاده کرد.

با فناوری بلاک چین که تمایل دارد کار صنایع بزرگ مانند زنجیره تامین و مراقبت های بهداشتی را بهبود بخشد ، IBC معجونی از قابلیت اطمینان را به این فناوری و راه حل های آن تزریق می کند.

تلاش های قبلی برای دستیابی به IBC به طور یکپارچه تقسیم شد

ارتباطات بین بلاکچینی و قابلیت همکاری مفاهیم جدیدی در دنیای بلاک چین نیستند. سالهاست که تلاش ها برای دستیابی به آنها در حال مذاکره است و پروژه های متعددی در جهت اتصال شبکه های مختلف بلاک چین وجود دارد. اما پروژه هایی که از اتصال متقابل حمایت می کنند ، خود به خود تقسیم شده اند زیرا رویکردها ، طرح ها و موارد استفاده آنها متفاوت است.

مطالب مرتبط: معامله گران حرفه ای به دریای رمزنگاری جهانی احتیاج دارند ، نه به صدها دریاچه

پروتکل هایی مانند Cosmos با هسته Tendermint ، Polkadot و Chainlink از IBC و قابلیت همکاری در راه حل های خود حمایت کرده اند. ظهور و اتخاذ این راه حل ها گامی بزرگ در جهت آینده ای قابل همکاری است.

بلاک چین آگنوستیک و omnichain راه پیش رو است

در ادامه ، انحصاری بزرگترین دشمن فناوری بلاک چین خواهد بود. در زمان تمرکززدایی و رویکردهای اولیه جامعه ، شبکه های انحصاری مسیری خطرناک را در پیش می گیرند. پروتکل ها باید IBC را در بر بگیرند و راه حل هایی را در مقیاس وسیع ارائه دهند.

علاوه بر ادغام IBC ، دو سلاح که پروتکل های آینده می توانند خود را به آن مجهز کنند عبارتند از blockchain agnostic و omnichain. این امر عنصر انحصاری بودن را حذف کرده و آنها را بر روی ابزارهای نامحدود در شبکه ها باز می کند. همچنین امکان سنجی و قابلیت اطمینان نهادها ، شرکت ها و شاید حتی دولت ها را برای اتخاذ راه حل های مبتنی بر بلاک چین بهبود می بخشد.

DeFi juggernaut رشد بلاک چین و فضای رمزنگاری شده را در سال 2021 کاتالیزور کرد. قابلیت همکاری و IBC از مواردی است که باید در آینده به آن توجه کرد.

این مقاله شامل توصیه ها یا توصیه های سرمایه گذاری نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی با ریسک همراه است و خوانندگان هنگام تصمیم گیری باید تحقیقات خود را انجام دهند.

دیدگاه ها ، افکار و نظرات بیان شده در اینجا تنها مختص نویسنده است و الزاماً منعکس کننده یا نماینده نظرات و نظرات Cointelegraph نیست.جرد مور مدیر بازاریابی در Sifchain است ، راه حل omnichain برای مبادلات غیر متمرکز. جرد تجربه گسترده ای در فضای رمزنگاری ، به ویژه در مبادلات ، دارد

“این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکرشده بوده ومسئولیت آن با تریگوویو نمی باشد”

منبع