خداحافظ Spotify، توکن‌های غیرقابل تعویض موسیقی وارد شده‌اند: تصور مجدد مدل پخش موسیقی در عصر وب 3.0.

صنعت موسیقی در سال های اخیر دستخوش تحول عظیمی شده است. ما شاهد ظهور اینترنت بودیم که اثر خود را بر موسیقی گذاشت، و مهم‌ترین آن، سال 1999 ظهور Napster بود. این سرویس پخش آنلاین همتا به همتا که در آن زمان انقلابی بود، یک نسل کامل را تعریف کرد و به نوازندگان این امکان را داد تا خلاقیت های خود را با جهان به اشتراک بگذارند.

استریم از طریق اپل، آمازون، تنسنت موزیک و برنده رده واضح – Spotify، امروزه به فرمت غالب موسیقی تبدیل شده است. هدف سرویس‌های توزیع و پلتفرم‌هایی مانند Spotify این است که هنرمندان را قادر می‌سازد و توانمند می‌سازد تا بدون نگرانی در مورد چیزی به غیر از ارتقای هنر خود، کارهای بیشتری خلق کنند.

با این حال، این فقط روی کاغذ است – آیا واقعیت منعکس کننده این آرمان اتوپیایی است؟ نه چندان

مطمئناً «تغییر» موسیقی در دهه‌های گذشته مشهود است، اما به نظر می‌رسد که کسی جا مانده است. و غم انگیزترین چیز این است که آنهایی که جا مانده اند همان هنرمندانی هستند که همه ما را دچار غاز می کنند، پاهایمان را تکان می دهند و بیشترین لبخند را بر روی صورتمان می آورند.

اقتصاد جریان سخت است. پلتفرم هایی مانند Spotify تحت یک مدل تجاری کار می کنند که در آن اپراتور پلتفرم برای هر جریان یک برش می گیرد. این منطقی است زیرا Spotify توزیع بهتر از هیچ را ارائه می دهد ، اما هنوز یک مشکل بزرگ وجود دارد. در نهایت، تقریباً 70 درصد آن به صاحبان حقوق موسیقی ختم می‌شود، و ویژگی کشف هنرمندان کمتر شناخته شده را در مقابل نام‌های معروف در مضیقه قرار می‌دهد. نتیجه یک قیف توزیع بسیار سنگین است که به نفع نوازندگانی است که از قبل ساخته شده اند.

این خبر دیروز نیست که موسیقی هنوز یک مکان نسبتاً مرطوب و تاریک برای اکثر هنرمندانی است که سعی می کنند با خلق و انجام کارهای بالا نان به دست آورند. این صنعت همچنان گرفتار واسطه های پردرآمدی است که به دنبال تضعیف کسانی هستند که بیشترین اهمیت را دارند. اگر مانند تیلور سوئیفتز، بیلی آیلیش و جاستین بیبرهای جهان نیستید، احتمالاً برای گذراندن زندگی خود در تلاش هستید. و حتی اگر مانند آنها باشید، احتمالاً به حق خود نیز نمی رسید.

در طرف روشن … تغییر در راه است. نه، آن را خراش دهید – تغییر اینجاست.

آغاز دوره جدیدی از موسیقی

توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و فناوری زیربنایی یک بازی کاملاً جدید با توپ و یک زمین بازی را معرفی می‌کنند که هنرمندان را قادر می‌سازد و توانمند می‌سازد. کاری که NFTها انجام می دهند این است که با واقعی کردن و دارایی کردن کمبود دیجیتال، ارزش را باز می کنند. در عین حال، آن‌ها به نوازندگان، طراحان و هر کس در این بین اجازه می‌دهند تا بر کار خود کنترل داشته باشند و عملاً آن‌ها را استاد توزیع کنند.

مطالب مرتبط: NFT ها یک تغییر بازی برای هنرمندان و نوازندگان مستقل هستند

اولین NFT که خریدید را به خاطر دارید؟ و آیا احساس پس از خرید آن را به یاد دارید؟ کاملاً قابل توجه بود، اینطور نیست؟ این یکی دیگر از چیزهای کلکسیونی دیجیتال است – داشتن آنها، چیدن آنها به سادگی مست کننده است.

در حال حاضر، تصور کنید اگر شما می تواند هنرمند مورد علاقه خود را حمایت و دست خود را بر شدن ضربه خود را به طور مستقیم از آنها و از آن بیش از حد دریافت “ضربه NFT”. مثلاً می‌خواهید در جشنواره‌ای شرکت کنید که پر از دی‌جی‌های مورد علاقه‌تان است – آیا این لذت مطلق نیست که بتوانید بلیط خود را مستقیماً از منبع تهیه کنید؟ و چقدر می تواند یک مدرک منحصر به فرد، سفارشی و منحصر به فرد از حضور با نام خود را در آنجا دریافت کنید؟ الان داریم حرف میزنیم

خوب، همه چیز جالب است و به زودی در همه جا حاضر می شود، اما مشکل پلتفرم های پخش مانند Spotify چیست؟ سوال عالی مطمئناً منظورشان خوب است (حداقل امیدواریم) و سوزن را در جهت درست حرکت داده اند. با این حال، این در دنیایی که پر از اعداد دلخواه و صفحه نمایش استاندارد شده است، کافی نیست.

معرفی مجدد کمبود و ایجاد حس منحصر به فرد دوباره موسیقی

کمبود دیجیتال برای ایجاد یک تجربه کاربری منحصر به فرد ضروری است و طرفداران را قادر می سازد تا ارتباطات طولانی تر و عمیق تری با هنرمندان مورد علاقه خود برقرار کنند.

همانطور که پیش می‌رود، هیچ چیز واقعاً منحصر به فردی در مورد موسیقی در Spotify وجود ندارد – آهنگ‌ها در نسخه‌های محدود عرضه نمی‌شوند، خبره‌های موسیقی نمی‌توانند به انتشار آلبوم‌های کمیاب دست پیدا کنند، و Spotify فاقد سیستم کمیاب است. در مورد آن فکر کنید – اگر از طرفداران سرسخت دی جی و تهیه کننده کانادایی Deadmau5 هستید، احتمالاً می خواهید که نسخه شماره 1 یک آهنگ یا یک آلبوم خاص را داشته باشید. یا سپس نسخه شماره 10، یا شماره 50 – چیزی با ارزش ذاتی بالاتر که عشق شما را به یک هنرمند خاص نشان می دهد. چرا وجود ندارد؟

چنین سیستم “طبقه بندی” انتشار موسیقی بدون شک به نفع هنرمند خواهد بود زیرا نسخه های محدود و اولیه ارزش بالاتری را نشان می دهد. در عین حال، طرفداران را قادر می سازد تا در کنار هنرمند رشد کنند. نسخه شماره 1 آهنگ Deadmau5 را که مالک آن هستید به عنوان مثال در نظر بگیرید. از لحظه‌ای که آهنگ به عنوان مثال، در 10 تاپ برتر هفتگی قرار بگیرد، دیگران نام شما را در کنار آن خواهند دید – به این ترتیب، طرفداران می‌توانند تکه‌ای از پای «شهرت» را دریافت کنند.

در مقطعی و به هر دلیلی، ممکن است برای یک طرفدار منطقی باشد که NFT نسخه شماره 1 را بفروشد. دقت کنید حدس بزنید چه کسی از آن فروش کمتر خواهد شد؟ درست – هنرمند.

مطالب مرتبط: سلبریتی ها به طور گسترده ای از NFT استقبال می کنند

تعامل مستقیم یک به یک، حاشیه نفوذ برای طرفداران، افزایش حس تعلق و ارتباطات عمیق‌تر – این یک دلیل یا سه دلیل است که چرا NFT‌ها در مسیر ایجاد سهم نسبتاً مناسبی از لرزش در آینده هستند. جلسه سهامداران Spotify دیگری؟ توانمندسازی و توانمندسازی هنرمندان و بازگرداندن آنها به صندلی راننده.

عصر جدیدی از اقتصاد خالق

ببینید، پلتفرم‌های استریم موسیقی با استاندارد کردن همه چیز، ارزش را از نوازندگان سلب کردند، و دیجیتالی شدن چند دهه گذشته تا حد زیادی محیطی را ایجاد کرد که کنترل هنرمند بر توزیع را محدود می‌کرد. با NFT ها، این کنترل اکنون دوباره وجود دارد – می توانید هر چیزی را برنامه ریزی و ردیابی کنید و در صورتی که انتشار اولیه موسیقی خود در جهان از فناوری NFT استفاده کند، هر کاری که می خواهید با موسیقی خود انجام دهید.

اوه، و شما هم اکنون می توانید با معرفی سایر پیچ و تاب های خلاقانه مانند تقسیم درآمد، به طرفداران خود تکه ای از کیک بدهید. هر چه هنرمند محبوب تر باشد، طرفدار خوشحال تر است – همه برنده می شوند. این را با ایده های ذکر شده در بالا همراه کنید، و ما برای خود دستوری برای موفقیت داریم. چه کسی فکر می کرد که این امکان پذیر است؟

مطالب مرتبط: بازار گاو نر یا نزولی، سازندگان در ابتدا به سراغ ارزهای دیجیتال می روند

ما در حال ورود به دوره جدیدی از اقتصاد خلاق هستیم و NFT ها گام منطقی بعدی در توانمندسازی و توانمندسازی هنرمندان هستند. زمان آن فرا رسیده است که کمبود را در صنعتی که مبتنی بر منحصربه‌فرد بودن است، بازگردانیم و صندلی راننده را برای کسانی که بهترین گزینه را برای رفتن به جاده پیش رو دارند خالی کنیم.

اسپاتیفای را کنار بگذارید. NFT ها می آیند.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد
منبع