با تنظیم مقررات به آرامی با بیت کوین به عنوان یک دارایی ، چگونه می تواند بر دیدگاه های فعلی و آینده ETF های BTC تأثیر بگذارد؟

چه چیزی مانع ETF خالص بیت کوین شده است؟

در شرایطی که شایعات حاکی از آن است که به زودی وجوه خالص بیت کوین ( BTC ) قابل معامله در بورس را می پذیرند ، درک سفر برخی از اولین ETF های مبتنی بر رمزنگاری که اخیراً توسط سازمان های دولتی تأیید شده اند ، بسیار مهم است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده یک ETF مجاور بیت کوین را تأیید کرد و به سرمایه گذاران این فرصت را داد تا از طریق بازارهای سهام در معرض بیت کوین قرار بگیرند و جدیدترین پذیرش آن ProShares Bitcoin Strategy ETF بود که معامله در NYSE Arca در اکتبر آغاز شد. 19

ذکر این نکته ضروری است که وجوه قابل معامله در بورس اوراق بهادار ETF خالص رمزنگاری نشده نیستند و فقط سهام شرکتهای مرتبط با رمزنگاری یا قراردادهای آتی را ردیابی می کنند.

بر خلاف کانادا در بهار ، زمانی که تنظیم کننده ها سه ETF مبتنی بر اتر ( ETH ) از سه شرکت مختلف را تأیید کردند: سرمایه گذاری هدف ، Evolve ETFs و مدیریت دارایی های جهانی CI ، SEC هنوز یک ETF رمزنگاری نشده را تصویب نکرده است .

علیرغم خبرهای خوبی که رگولاتورها برای پذیرش ETF های رمزنگاری آغاز کرده اند ، س questionsالات زیادی در مورد اینکه چرا در فهرست بندی این همه چالش وجود داشته است باقی مانده است. در پاییز امسال ، پیش بینی ها و گمانه زنی های زیادی درباره اینکه ETF ها دقیقاً چیست و چگونه می توانند بازار رمزنگاری را به طور کلی تقویت یا مانع آن شوند ، وجود دارد. در اینجا مسائل ، چالش ها و آینده احتمالی وجوه قابل مبادله با پشتوانه رمزنگاری شده آمده است.

عدم تناسب مقررات

صندوق های قابل معامله در بورس ، به طور کلی ، صندوق های سرمایه گذاری هستند که مجموعه ای از دارایی ها را در بازار سهام دنبال می کنند و می توانند به همان شیوه سهام عادی معامله شوند.

در حالی که ETF برای تقریباً هر دارایی وجود دارد ، مشکل رمزنگاری این است که هنوز در مورد نحوه تعریف بیت کوین و سایر ارزهای رمزنگاری شده و نحوه محافظت از مصرف کنندگان در برابر ریسک ، ابهام در بین تنظیم کنندگان وجود دارد. با ظهور ETF های رمزنگاری خالص در بازارهای سهام ، این مسائل می تواند یک چالش باشد ، زیرا عدم وجود وضوح نظارتی می تواند مشکلات مربوط به مقررات را در دستگاه های مختلف ملی و سراسر جهان ایجاد کند.

به عنوان مثال ، آژانس های مختلف نظارتی مالی ایالات متحده ، همگی دیدگاه های متفاوتی – گاهی متناقض – در مورد ارزهای رمزنگاری شده دارند ، به ویژه در مورد مالیات و تجارت.

در سال 2020 ، تنظیم کننده اصلی مالی فرانسه ، Autorite des Marches Financiers (AMF) ، به راهنمایی های کمیسیون اروپا در مورد به اصطلاح “دارایی های رمزنگاری” پاسخ داد و اظهار داشت که هنوز برای تعریف صریح آنها زود است. یک سخنگو در آن زمان به Cointelegraph گفت :”AMF معتقد است که طبقه بندی دقیق اعمال شده برای دارایی های رمزنگاری شده می تواند در این مرحله زودرس باشد. تنها پس از بازخورد محکم است که می توانیم ارتباط طبقه بندی دقیق را قضاوت کنیم (به عنوان مثال “توکن های سودمند” ، “نشانه های امنیتی” ، “نشانه های پرداخت” ، “استیبل کوین” و غیره). “

ملانیون ، مدیر صندوق فرانسوی ، اخیراً ETF مجاور بیت کوین خود را تأیید کرد ، با این امید که سهام آن قیمت بیت کوین را ابتدا در بازار فرانسه و به زودی در بسیاری از بازارهای دیگر در سراسر اروپا پیگیری کند.

Cointelegraph با Jad Comair ، م founderسس و مسئول اطلاعات ملانیون تماس گرفت ، وی خاطرنشان کرد که از آنجا که در بازار اروپا امکان ندارد مستقیماً سرمایه گذاران را از طریق تعهدات سرمایه گذاری جمعی در اوراق بهادار قابل انتقال (UCITS) در معرض بیت کوین قرار دهیم – که عبارت است از ” فرمت مورد استفاده 99 of از ETF های ذکر شده در اروپا ” – این شرکت باید هوشمند باشد و” یک روش ساخت شاخص جهانی منحصر به فرد ایجاد کند که میزان مواجهه شرکت ها با بیت کوین را اندازه گیری می کند. “

این بدان معناست که ETF سهام شرکت هایی را که در بیت کوین سرمایه گذاری می کنند ، بیت کوین استخراج می کنند یا در غیر این صورت در بازار رمزنگاری دخیل هستند ، ردیابی می کند ، اما خود بیت کوین را شامل نمی شود. Comair گفت: “این شاخص بیشترین شرکت های در معرض بیت کوین را انتخاب می کند و آنها را با توجه به همبستگی تاریخی آنها (بتا) با عملکرد بیت کوین وزن می کند.”

ترس در مقابل ریسک؟

هنوز ممکن است خطرات ناشی از دارایی های بسیار ناپایدار مانند ارزهای رمزنگاری شده ، به ویژه در مورد ETF بیت کوین با پشتیبانی آتی وجود داشته باشد.

ETF های آتی بیت کوین مجموعه ای از قراردادهای آتی را دنبال می کنند تا خود بیت کوین. از آنجا که ممکن است قیمت آتی بیت کوین با قیمت لحظه ای متفاوت باشد ، این احتمال وجود دارد که ETF قیمت بیت کوین را به طور دقیق ردیابی نکند و دارنده ETF را در معرض ریسک خاصی قرار دهد.

اصطلاح “کانتانگو” به زمانی اطلاق می شود که قیمت آتی بالاتر از قیمت لحظه ای باشد ، در حالی که “عقب ماندگی” زمانی است که قیمت آتی کمتر از قیمت لحظه ای باشد.

مطالب مرتبط:  Crypto سد ETF وال استریت را می شکند: یک لحظه مهم یا توقف؟

علاوه بر این ، این بی ثباتی بالا به این معنی است که نهادهای نظارتی می توانند برای حفاظت بیشتر از سرمایه گذاران اقدام کنند ، به ویژه پس از مشاهده جهش هایی که بازار ارزهای رمزنگاری شده در شش ماه گذشته تجربه کرده است. این س theال را مطرح می کند:

آیا صندوق قابل معامله در بورس می تواند خطرات ناشی از نوسان را کاهش دهد؟

با پذیرش و پیاده سازی جدید ETF های آتی رمزنگاری – جدیدترین مدل در حال حاضر در بورس نیویورک معامله می شود – این می تواند “درهای پول” واقعی را باز کند ، همانطور که در حال حاضر ، بیت کوین موجود است. Comair اظهار داشت که محصولات برای جیب های کوچک سرمایه گذاری واجد شرایط هستند و قرار دادن بیت کوین در خود یک مجموعه معمولی بسیار پیچیده است. قرار گرفتن در معرض جدی تر بازارها ، حتی اگر از طریق شرکت هایی که روی بیت کوین سرمایه گذاری می کنند ، می تواند بازار را به سمت انفجار و/یا ثبات سوق دهد.

ممکن است تغییرات در بازار رمزنگاری باعث پذیرش بیشتر ETF شود زیرا بازار سهام نحوه تعامل با بازار رمزنگاری را یاد می گیرد – و بالعکس. آیا با ردیابی شرکت های ETF که روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری می کنند و شروع به کار ETF های رمزنگاری مبتنی بر آینده ، آیا این می تواند منجر به پذیرش گسترده تر سرمایه گذاری در رمزنگاری شود؟

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع