امروز بیت کوین پس از تجربه افزایش تدریجی 7,749,999,900 درصدی از زمان عرضه، ارزش معاملاتی خود را بسیار بالای 60 هزار دلار حفظ کرده است.

کاغذ سفید نمادین بیت کوین ( BTC ) سیزده سال اختلال مالی را پس از انتشار اولین بار در 31 اکتبر 2008 توسط شخص یا نهادی ناشناس به نام ساتوشی ناکاموتو جشن می گیرد.

کتاب سفید با عنوان بیت‌کوین: سیستم نقدی الکترونیکی همتا به همتا، نیاز به یک سیستم پرداخت آنلاین همتا به همتا را پیش‌بینی می‌کرد که خودگردان، امن و از نظر کمیت محدود باشد. شبکه بیت کوین در 3 ژانویه 2009 راه اندازی شد و هر بیت کوین 0.0008 دلار قیمت داشت.

در حالی که بیت کوین در ابتدا توسط موسسات مالی سنتی به عنوان یک تهدید تلقی می شد، سیزده سال حمایت جامعه و پایگاه کاربران رو به رشد، بیت کوین را به یکی از سودآورترین سرمایه گذاری ها برای عصر اینترنت تبدیل کرده است. امروز بیت کوین پس از تجربه افزایش تدریجی 7,749,999,900 درصدی از زمان عرضه، ارزش معاملاتی خود را بسیار بالای 60 هزار دلار حفظ کرده است. 

وایت پیپر بیت کوین راه حلی را برای جلوگیری از هزینه مضاعف بدون خطر اعتماد به شخص ثالث پیشنهاد می کند. برای انجام این کار، به استفاده از گره‌های «صادق» اشاره می‌کند که تراکنش‌ها را با غلبه بر بازیگران بد از نظر قدرت واحد پردازش مرکزی خام (CPU) رایانه‌ها تأیید می‌کنند.

به اندازه کافی جالب توجه است که کاغذ سفید بیت کوین دارای 15 ذکر “صادقانه” و یک “غیر صادقانه” است که نیاز به گره های صادقانه را برای اطمینان از اعتبار هر تراکنش توضیح می دهد. به قول ساتوشی ناکاموتو:ما سیستمی را برای تراکنش های الکترونیکی بدون اتکا به اعتماد پیشنهاد کرده ایم. آنها [گره های صادق] با قدرت CPU خود رای می دهند و پذیرش بلوک های معتبر را با کار بر روی گسترش آنها و رد بلوک های نامعتبر با امتناع از کار بر روی آنها ابراز می کنند.

بلاک چین بیت کوین بلوک شماره 707542 را استخراج کرده است  که پاداش استخراج 6.25000000 BTC را ارائه می دهد. 

از آنجایی که اکوسیستم بیت کوین به آرامی به سقف سخت یا حداکثر عرضه 21 میلیون بیت کوین خود نزدیک می شود، جامعه توسعه دهندگان باید قوانین موجود را تغییر دهند تا ماینرهایی را که تراکنش های بیت کوین در بلاک چین را تایید می کنند، تشویق کنند. کاغذ سفید پیشنهاد می کند:هر گونه قانون و مشوق مورد نیاز را می توان با این مکانیسم اجماع اجرا کرد.»

کارآفرینان برجسته ای از توییتر کریپتو مانند آنتونی پمپلیانو به این جشن ها می پیوندند.

فردا سیزدهمین سالگرد انتشار وایت پیپر بیت کوین است.

ما به طور رسمی پیتزا بیت کوین را در 20 شهر با تقریبا 100 مکان راه اندازی می کنیم.

هر دلار از سود من به توسعه دهندگان بیت کوین می رسد pic.twitter.com/oh5gHnJ7iP— Pomp (@APompliano) 

30 اکتبر 2021

علیرغم مقاومت مداوم بسیاری از دولت ها و مقامات مانند چین، امسال آغاز میراث بیت کوین به عنوان یک ارز قانونی در السالوادور است . تأثیر بلندمدت بیت کوین بر اقتصاد تورم السالوادور، پذیرش جریان اصلی دارایی در میان سایر حوزه های قضایی را تعیین می کند.

مرتبط: رمزنگاری غیر ممکن برای از بین بردن است، می گوید مدیر عامل شرکت تسلا ایلان ماسک

موفقیت بیت کوین و اکوسیستم های کریپتو به عنوان سرمایه گذاری های بادوام همچنان باعث جذب سرمایه گذاران از همه اقشار جامعه می شود. ثروتمندترین مرد جهان، مدیر عامل شرکت تسلا، ایلان ماسک، اخیراً در کنفرانس کد در کالیفرنیا از ارزهای دیجیتال حمایت کرد:من فکر می‌کنم امکان نابودی کریپتو وجود ندارد، اما ممکن است دولت‌ها پیشرفت آن را کند کنند.»

ماسک همچنین معتقد است که «ارزهای دیجیتال اساساً با هدف کاهش قدرت یک دولت متمرکز است» که می‌تواند یکی از دلایل اصلی کاهش نرخ پذیرش بیت‌کوین باشد.

بیت کوین کلمه امن من است— ایلان ماسک (@elonmusk) 

20 دسامبر 2020

ماسک همچنین در تأثیرگذاری بر قیمت بازار ارزهای دیجیتال دیگر مانند Dogecoin ( DOGE ) بسیار تأثیرگذار بوده است .

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع