پس از اندکی وقفه در حق بیمه آتی بیت کوین، معامله گران با وجود آزمون مجدد پشتیبانی 58000 دلاری و ریسک تبدیل 60000 دلار به مقاومت، راحت به نظر می رسند.

کانال نزولی قیمت بیت کوین و از دست دادن مومنتوم می تواند 60 هزار دلار را به مقاومت تبدیل کند

به نظر می‌رسد بیت‌کوین ( BTC ) قدرت آزمایش مجدد 67000 دلاری را که در 20 اکتبر به آن رسیده بود، ندارد و این باعث می‌شود سرمایه‌گذاران این سوال را ایجاد کنند که آیا لحظه‌ای صعودی از بین رفته است یا خیر. حتی با وجود این موانع، هنوز زود است که تست سطح پشتیبانی 58000 دلار را آغاز یک کانال نزولی بدانیم.

قیمت بیت کوین به دلار در کوین بیس. منبع: TradingView

از جمله عوامل محدود کننده این تجمع، عدم اطمینان مقرراتی در ایالات متحده است. آن ترمین ، یکی از شرکای اجرای تحقیقات و اجرای دولتی در Bracewell LLP و وکیل دادگستری ارشد سابق در کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC)، گفت که “هیچ پاسخ آسانی” برای آژانس برای ارائه قوانین روشن وجود ندارد.

از سوی دیگر، افزایش پذیرش بانک‌های سنتی را تحت فشار قرار داده است تا به دنبال ارائه محصولات ارزهای دیجیتال باشند. به عنوان مثال، بانک خصوصی بزرگ روسی Tinkoff ، مالک خدمات کارگزاری آنلاین بزرگ، در حال تحقیق در مورد خدمات سرمایه گذاری مرتبط با رمزنگاری است، حتی اگر بانک روسیه چنین راه اندازی ها را متوقف کند.

این هفته صرافی Coinbase به عنوان پربارترین برنامه برای فروشگاه اپل ایالات متحده در رتبه اول قرار گرفت ، که بسیار شگفت انگیز است . Coinbase غول های فناوری مانند TikTok، YouTube و Instagram را شکست داد و این کار کوچکی نیست. کوین بیس برای اولین بار در سال 2014 در فروشگاه برنامه فهرست شد و محبوب ترین بارگیری در ایالات متحده در سال های 2017 و می 2021 بود.

معامله گران حرفه ای سقوط کردند اما دوباره صعودی هستند

برای تعیین اینکه معامله گران حرفه ای چقدر صعودی یا نزولی هستند، باید حق بیمه آتی – که به عنوان “نرخ پایه” نیز شناخته می شود، نظارت کرد.

این اندیکاتور تفاوت بین قراردادهای آتی بلندمدت و قیمت فعلی در مبادلات بازار نقدی را اندازه گیری می کند. 5 تا 15 درصد حق بیمه سالانه در بازارهای سالم انتظار می رود که به عنوان کنتانگو شناخته می شود.

این شکاف قیمتی ناشی از تقاضای شرکت‌کنندگان برای پرداخت پول بیشتر برای توقف تسویه طولانی‌تر است، و هر زمان که این شاخص کمرنگ یا منفی شود، یک هشدار قرمز ظاهر می‌شود که به «عقب‌افتادگی» معروف است.

کانال نزولی قیمت بیت کوین و از دست دادن مومنتوم می تواند 60 هزار دلار را به مقاومت تبدیل کند
نرخ پایه معاملات آتی 3 ماهه بیت کوین. منبع: Laevitas.ch

توجه کنید که چگونه کاهش شدید ناشی از تست مقاومت 58000 دلاری در 27 اکتبر باعث شد که حق بیمه سالانه آتی به پایین ترین سطح خود در سه هفته گذشته برسد. با این حال، این اندیکاتور به خوبی به 17٪ فعلی بهبود یافت که نشان دهنده یک صعودی متوسط ​​است.

برای تأیید اینکه آیا این حرکت مختص آن ابزار است یا خیر، باید بازارهای اختیار معامله را نیز تحلیل کرد.

شیب دلتا 25 درصد گزینه‌های تماس (خرید) و فروش (فروش) مشابه را مقایسه می‌کند و زمانی که «ترس» رایج باشد، مثبت می‌شود. این وضعیت نشان‌دهنده هزینه‌های گزینه‌های فروش محافظ بالاتر از گزینه‌های فراخوان ریسک مشابه است.

هنگامی که بازارسازان صعودی هستند، حرکت مخالف برقرار است و باعث می‌شود که نشانگر انحراف دلتا 25 درصد به ناحیه منفی منتقل شود. خوانش های بین منفی 8 درصد و مثبت 8 درصد معمولاً خنثی تلقی می شوند.

گزینه های Deribit بیت کوین 25% انحراف دلتا. منبع: laevitas.ch

شیب 25 درصدی دلتا از 30 سپتامبر در منطقه خنثی در نوسان بوده است. آخرین پایین در 25 اکتبر منفی 6 درصد بود که برای صعودی متوسط ​​کافی نیست. با این حال، حتی اصلاح 12.5 درصدی بیت کوین از 66600 دلار در 21 اکتبر به 58200 دلار در 28 اکتبر برای ایجاد ترس در معامله گران حرفه ای کافی نبود.

اگرچه هیچ نشانه نزولی از بازار مشتقات بیت کوین ظاهر نشد، گاوها باید نگران کانال نزولی احتمالی باشند که از 19 اکتبر شروع می شود. اگر این حرکت تایید بیشتری دریافت کند، معامله گران باید انتظار داشته باشند 60000 دلار تا 12 نوامبر به مقاومت تبدیل شود.

در حال حاضر هیچ نشانه استرسی از سوی معامله گران حرفه ای وجود ندارد، بنابراین اصلاح پس از افزایش 63 درصدی در سه هفته که منجر به بالاترین قیمت 67000 دلاری در 20 اکتبر شد، نباید مشکل ساز باشد.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد

منبع