مبادلات کریپتو آجر و ملات در هنگ کنگ رایج است، اما نگرانی ها در مورد مقررات نامشخصی که می تواند این مغازه ها را به طور کامل تخریب کند، همچنان ادامه دارد.

هنگ کنگ ، یکی از مهمترین و برجسته ترین مراکز مالی جهان ، نقش بسزایی در توسعه ارزهای رمزنگاری شده داشته است. به عنوان مثال، قلمرو چین برخی از معتبرترین و موفق‌ترین شرکت‌های ارز دیجیتال از جمله صرافی مشتقات ارز دیجیتال FTX، همراه با پلتفرم دارایی دیجیتال Crypto.com را به وجود آورده است. 

با این حال ، از آنجا که تریلیونها دلار به طور منظم از طریق صرافی های رمزنگاری شده در هنگ کنگ معامله می شود ، “شهر عمودی” همچنین دارای فراوانی مغازه های رمزنگاری فیزیکی بدون نسخه است. هنری ارسلانیان، رهبر رمزارز PwC و رئیس سابق انجمن فین‌تک هنگ‌کنگ، به کوین‌تلگراف گفت که تعداد کارگزاران ارزهای دیجیتال OTC سنتی در هنگ‌کنگ قطعاً برجسته است. او گفت: «اینها به معنای واقعی کلمه فروشگاه های آجر و ملات برای خرده فروشی ها هستند.

یک منبع ناشناس همچنین به کوین تلگراف گفت که در حین سفر در اطراف هنگ کنگ، متوجه افزایش چشمگیر صرافی های ارزهای دیجیتال OTC شده است که برخی از آنها حتی به دستگاه های خودپرداز ارزهای دیجیتال دسترسی دارند.

عکس یک صرافی خرده فروشی OTC در هنگ کنگ که توسط یک ناظر ناشناس گرفته شده است

فروشگاه های خرده فروشی فرابورس فرهنگ رمزنگاری هنگ کنگ را تشکیل می دهند

در مقایسه با مناطقی مانند ایالات متحده یا اروپا که خرید و فروش ارزهای رمزنگاری شده در مبادلات تحت کنترل نسبتاً آسان است ، ویترین فروشگاه های رمزنگاری هنگ کنگ یک علامت تجاری منحصر به فرد است که به افراد راه دیگری برای دسترسی به ارزهای رمزنگاری شده ارائه می دهد.

کلوین یونگ، مدیر عامل و بنیانگذار بورس دارایی دیجیتال هنگ کنگ یا HKD، این موضوع را روشن کرد. یونگ به کوین تلگراف گفت که صرافی رمزنگاری HKD در سال 2019 تأسیس شد، فروشگاه فیزیکی در ژانویه امسال تأسیس شد و آنها بیش از 30 کارمند را برای ارائه خدمات به مشتریان استخدام می کنند.

یونگ همچنین خاطرنشان کرد که فروشگاه HKD مانند یک بانک سنتی عمل می‌کند و به مشتریان این فرصت را می‌دهد تا رویکردی عملی برای خرید ارزهای دیجیتال و همچنین دسترسی به خدمات مشاوره حضوری داشته باشند. به این ترتیب، او معتقد است که فروشگاه‌های خرده‌فروشی به احتمال زیاد یک روند جهانی رو به جلو خواهند بود، زیرا رمزارزها به جریان اصلی تبدیل می‌شوند:با ورود سرمایه‌گذاران و سرمایه‌گذاران نهادی بیشتر به صنعت و تبدیل ارز دیجیتال به جریان اصلی، تمایل به باز کردن فروشگاه‌های فیزیکی در ترکیب با پلتفرم‌های آنلاین وجود خواهد داشت.

یونگ اضافه کرد که او معتقد است به دلیل حضور فیزیکی HKD و پایگاه کاربر آن، اعتماد مشتری بیشتری ایجاد می شود. وی گفت: “کاربران ما عمدتا بین 40 تا 70 سال سن دارند. مشتریان قدیمی تر برای ایجاد پذیرش اصلی مهم هستند زیرا بسیاری از این افراد هنوز ارز فیات دارند و فقط به سیستم های مالی سنتی اعتماد دارند.”

جالب اینجاست که فقط نسل های قدیمی در این مکان های فیزیکی رمزنگاری نمی خرند. Priscilla Ng، بنیانگذار Coiner HK – یکی دیگر از صرافی های خرده فروشی هنگ کنگ OTC – به Cointelegraph گفت که CoinerHK در ابتدای سال 2020 برای تمرکز بر بازار زنان راه اندازی شد: “ما می خواستیم بازاری برای زنان ایجاد کنیم زیرا می خواهیم این ایده را ترویج کنیم که زنان می توانند از نظر مالی مستقل باشند و سرمایه گذاری خود را انجام دهند.”

به این ترتیب، Ng به اشتراک گذاشت که مشتریان CoinerHK عمدتاً زنانی هستند که معمولاً بین 20 تا 50 سال سن دارند و حدود 70٪ از آنها به صورت نقدی برای ارزهای دیجیتال معامله می کنند. Ng همچنین اشاره کرد که CoinerHK دارای دو مکان فیزیکی فروشگاه در منطقه طلایی هنگ کنگ است.

با تکرار Yeung، Ng اضافه کرد که داشتن صرافی‌های OTC فیزیکی می‌تواند فرصت‌های بیشتری را برای مشتریان فراهم کند: “ما هنگام معامله با آنها به عنوان دوستان رفتار می‌کنیم و همچنین به مشتریان خود ایمان می‌دهیم زیرا ما مکان‌های فیزیکی داریم.” Ng همچنین خاطرنشان کرد که مکان Wanchai CoinerHK همچنین به عنوان یک گالری هنری است که دارای توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) است.

مقررات می تواند صرافی های فیزیکی OTC را حذف کند

در حالی که به نظر می‌رسد صرافی‌های فیزیکی ارزهای دیجیتال OTC مانند HKD و CoinerHK دسترسی بیشتری به ارزهای دیجیتال در سرتاسر هنگ کنگ فراهم می‌کنند، تعدادی از خطرات نظارتی با این نوع موسسات مرتبط است.

به عنوان مثال، ارسلانیان توضیح داد که علاوه بر مشتریان دائمی، گردشگران چینی نیز مشتریان هدف این موسسات بوده اند. وی با اشاره به اینکه بسیاری از این فروشگاه ها در مناطق توریستی برای جذب کاربران قرار دارند، اما به دلیل ممنوعیت رمزگذاری در چین برای گردشگران چینی جذاب هستند، خاطرنشان کرد : می توان تصور کرد که اگر گردشگران چینی از هنگ کنگ بازدید کنند، هیچ چیز آنها را از خرید باز نخواهد داشت. رمزنگاری در این فروشگاه های فرابورس. “

با در نظر گرفتن این موضوع، ارسلانیان معتقد است که به دلیل هجوم گردشگران چینی علاقه مند به خرید ارزهای دیجیتال، ممکن است مراکز خرده فروشی OTC در هنگ کنگ افزایش یابد. از سوی دیگر، ارسلانیان اشاره کرد که چارچوب نظارتی آتی هنگ کنگ برای صرافی‌های رمزنگاری می‌تواند باعث تعطیلی کامل این فروشگاه‌ها شود.

همانطور که Cointelegraph قبلاً گزارش داده بود ، خدمات مالی و دفتر خزانه داری هنگ کنگ در حال بررسی محدودیت دسترسی رمزنگاری شده به نمونه کارها با حداقل 1 میلیون دلار دارایی هستند. در صورت تصویب ، دستورالعمل های جدید دسترسی رمزنگاری شده را به 93 درصد از جمعیت شهر محدود می کند.

اگرچه این یک چالش بزرگ برای فروشگاه های فیزیکی فرابورس است، اما ارسلانیان خاطرنشان کرد: فروشگاه های فرابورس ممکن است به سادگی فعالیت خود را به زیرزمین منتقل کنند. با این حال، وی خاطرنشان کرد که این امر باعث افزایش خطر برای مشتریان می شود: “در صورت بروز مشکل، عموم مردم کمتر آنها را به مقامات گزارش می دهند.”

در رابطه با مقررات نامشخص، یونگ اظهار داشت که چالش اصلی در حال حاضر HKD درک این موضوع است که آیا هنگ‌کنگ به زودی به سرمایه‌گذاران نهادی اجازه سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را می‌دهد: «این امر تأثیر زیادی بر تجارت ما خواهد داشت». ارسلانیان افزود که صرافی‌های رمزنگاری تنظیم‌شده قادر به ارائه خدمات به مشتریان خرده‌فروشی نیستند، چیزی است که جامعه کریپتو به شدت با آن مخالف است، زیرا این امر می‌تواند منجر به روی آوردن کاربران به پلتفرم‌های غیرقانونی شود.

متأسفانه ارسلانیان در ادامه خاطرنشان کرد که دریافت مجوزهای صحیح برای فروشگاه های فیزیکی فرابورس بسیار چالش برانگیز است، حتی اگر بخواهند به طور کامل ضابطه مند شوند. در حال حاضر، یونگ اشاره کرد که HKD برای خرید و فروش کریپتو در صرافی فقط به یک شناسه معتبر و تأیید آدرس نیاز دارد.

جالب است بدانید که در حال حاضر، تنها صرافی رمزنگاری تنظیم شده در هنگ کنگ OSL است که همچنین واحدی از گروه BC تحت حمایت Fidelity است . اندرو والتون، مدیر عامل و رئیس صرافی OSL به کوین تلگراف توضیح داد که OSL به طور هدفمند با در نظر گرفتن مقررات ساخته شده است و حتی قبل از تصویب برخی از قوانین فعلی، خود تنظیمی را انجام می داد.

علاوه بر این ، والتون اظهار داشت که OSL تحت قانون خدمات پرداخت سنگاپور یا PSA قرار گرفته است و علاوه بر آن از طریق اداره پول سنگاپور برای مجوز توکن پرداخت دیجیتال یا DPT درخواست داده است. تأییدیه های نظارتی چشمگیر اخیراً به OSL اجازه داد تا تجارت خود را به آمریکای لاتین گسترش دهد. در آمریکای لاتین، محصول OSL Exchange در ابتدا در دسترس سرمایه گذاران نهادی و حرفه ای در منطقه، مکزیک، کلمبیا و آرژانتین خواهد بود. Walton افزود: OSL با ارائه LatAm به دنبال صدور مجوز مناسب خواهد بود زیرا تحولات نظارتی در منطقه رخ می دهد.

سرمایه گذاران خرد از منظر تجاری مورد نیاز هستند

در حالی که تلاش های OSL در واقع قابل توجه است ، ارسلانیان خاطرنشان کرد که درآمد زیادی معمولاً از خرید و فروش مشتریان خرده فروشی در مبادلات ایجاد می شود و جریان خرده فروشی ، به نوبه خود ، مشتریان سازمانی را جذب می کند. به این ترتیب ، وی خاطرنشان کرد که تمایل هنگ کنگ برای مجبور ساختن مبادلات رمزنگاری تنها به سرمایه گذاران نهادی ، از دیدگاه مشاغل سخت است. اگرچه ممکن است چنین باشد، اما والتون خاطرنشان کرد که OSL طی سال گذشته شاهد افزایش قابل توجهی در علاقه بخش نهادی بوده است.

با توجه به ادامه عدم قطعیت نظارتی برای ارزهای دیجیتال، ارسلانیان اشاره کرد که هنگ کنگ ممکن است برای سرمایه گذاران نهادی بهترین گزینه باشد، در حالی که سنگاپور می تواند برای مشتریان خرده فروشی منطقی تر باشد.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع