کیف پول ارز دیجیتال چیست؟ ارزهای دیجیتال ماهیت فیزیکی ندارند و چیزی جز یک رمز چند رقمی نیستند .

از آنجایی که ارزهای دیجیتال از پروتکل های مرسوم بانکی و مالی پیروی نمی کنند , روش خاص خود را دارند . نمی شود که این ارز ها رو در بانک ها ذخیره کنیم , برای همین به یک چیز دیجیتالی نیاز داریم تا بتوانیم ارز دیجیتال خود را بفرستیم , دریافت کنیم و بر تراز حساب خود نظارت داشته باشیم . هر کیف دیجیتال از یک رمز عمومی و خصوصی تشکیل شده . تا زمانی که رمز خصوصی شما در اختیار کسی قرار نگیرد این کیف پول امنیت خود را حفظ می کند . این کیف پول ها انواع متفاوتی دارند که با توجه به نوع نیاز هر فرد می تواند یکی از آن ها را انتخاب و استفاده کند.

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که آیا می توان همه ی ارز های خود را در یک کیف پول ذخیره کنیم ؟

می توان از کیف پول های چند ارزی استفاده کرد . کیف پول های چند ارزی به شما این امکان رو می دهند تا کریپتو کارنسی های مختلف را درون یک کیف پول ذخیره کنید که بسیار آسان تر از استفاده کیف پول های مختلف است . همه چیز به این بستگی دارد که کیف پول ارزی شما از چه امکاناتی پشتیبانی می کند .

انواع کیف پول :

  • کیف پول های گرم : این کیف پول ها نرم افزار هایی هستند که به صورت آنلاین اطلاعات را ذخیره می کنند . این نرم افزار ها چون در فضای آنلاین هستند در برابر خطر هک شدن بسیار آسیب پذیر هستند. ولی دسترسی آسان , سریع و راحت به اطلاعات این نوع کیف پول ها رو محبوب کرده . این کیف پول ها بسته به نوع کاربردشان انواع مختلفی دارند از جمله : کیف پول دستکتاپ , کیف پول موبایلی و کیف پول تحت وب (آنلاین)
  • کیف پول سرد : این نوع کیف پول ها به صورت آفلاین کار می کنند . برای همین از امنیت بالایی برخوردار هستند . دو نوع کیف پول سرد داریم . کیف پول کاغذی و کیف پول سخت افزاری .

کیف پول دستکتاپ :

باید در یک لب تاپ یا کامپیوتر خاص دانلود شوند و تنها از آن دستگاه قابل دسترسی هستند . ترکیب خوبی از امنیت و راحتی هستند . اما اگر یک هکر توانایی کنترل از راه دور دستگاه شما را بدست آورد خیلی راحت می تواند به کیف پول شما دسترسی پیدا کند .

کیف پول موبایلی :

شباهت زیادی به کیف پول دستکتاپ دارد زیرا این کیف پول هم به صورت مستقیم در دستگاه شما دانلود می شود. به دلیل احتمال آسیب دیدن موبایل (ضربه , سوختگی و…) پشتیبان گیری از کیف پول های موبایلی اهمیت زیادی دارد . و می توانید در سایت های رسمی کیف پول ها و یا از طریق گوگل پلی یا اپ استور ، اقدام به دانلود کنید , ما سعی می کنیم که کیف پول های مطرح این بازار را , به شما آموزش دهیم .

کیف پول کاغذی :

یکی از کم ارزش ترین کیف پول ها است . باید کلید های عمومی و خصوصی خود را روی یک تیکه کاغذ پرینت بگیرید . با این کار امنیت پول شما بالا میرود زیرا به هیچ سروری متصل نیستید . کیف پول کاغذی برای نگهداری طولانی مدت ارز های دیجیتال مناسب هستند و اگر قصد برداشت روز به روز ارز ها را دارید بهتر است از کیف پول های دیگر استفاده کنید.

کیف پول آنلاین یا تحت وب :

بهترین از لحاظ راحتی برای ارسال کوین ها به دیگران است . اما کم ترین سطح امنیت متعلق به این کیف پول است . زیرا تولید کننده این کیف , کنترل کاملی روی سیستم دارد.

کیف پول سخت افزاری :

از لحاظ امنیت بهترین است . یک دستگاه فیزیکی که هدف آن ذخیره سازی کلیدهای عمومی و خصوصی تان است . تنها وقتی که نیاز به انتقال وجه داشته باشید به اینترنت متصل می شود. هنگام انتقال , شما باید پین شخصی خود را به طور مستقیم وارد دستگاه کنید. این کار دسترسی هکرها به کلید هایتان را تقریبا غیر ممکن می کند و از ویروس های کامپیوتری مصون هستند.