در مصاحبه ای اختصاصی با کوین تلگراف، زیسکیند در مورد آینده NFT های مخفی و تحولات هیجان انگیزی که به شبکه مخفی می آیند صحبت کرد.

گای زیسکیند از Secret Network پس از حذف NFT کوئنتین تارانتینو می گوید: «محاسبات حفظ حریم خصوصی آینده است.

در 2 نوامبر، کوئنتین تارانتینو، نویسنده و کارگردان برنده جایزه، اعلام کرد که هفت صحنه برش نخورده از Pulp Fiction را به عنوان توکن‌های غیرقابل تعویض یا NFT ساخته شده بر روی شبکه مخفی (SCRT) به حراج خواهد گذاشت. دارایی های دیجیتالی شده شامل اولین فیلمنامه های برش نخورده فیلم و همچنین اسرار مربوط به فیلم و سازندگان آن خواهد بود.

در حالی که NFT ها دارای ابرداده های عمومی هستند، که به عنوان نوعی جلد جلوی دارایی دیجیتالی زیربنایی عمل می کنند، تنها مالک NFT به محتوایی که قبلاً دیده نشده است دسترسی خواهد داشت – یکی از ویژگی های منحصر به فرد شبکه مخفی. تارانتینو در مورد این افت گفت: «شبکه مخفی و NFTهای مخفی دنیای کاملا جدیدی از ارتباط طرفداران و هنرمندان را فراهم می‌کنند و من از اینکه بخشی از آن هستم هیجان‌زده هستم».

شبکه مخفی یک پروتکل لایه یک یا زیرساخت بهبود بلاک چین است که امکان اجرای قراردادهای هوشمند حریم خصوصی را به صورت پیش‌فرض بر روی برنامه‌های غیرمتمرکز در چندین زنجیره می‌دهد. این به این معنی است که پروتکل می تواند داده های مربوط به فرستنده، گیرنده و وضعیت تراکنش ها را مبهم کند و در نتیجه از هویت طرفین محافظت کند. از زمان راه اندازی شبکه اصلی خود در فوریه 2020، به نظر می رسد این پروژه با افزایش شدید قیمت توکن ها در هفته های اخیر ، جذابیت قابل توجهی را از سوی توسعه دهندگان به دست آورده است .

یک روز پس از سقوط NFT، گای زیسکیند، بنیانگذار و مدیر عامل آزمایشگاه SCRT، در یک مصاحبه اختصاصی با کوین تلگراف در مورد اخبار، تحولات مختلف بلاک چین، نکات برجسته آینده و دیدگاه خود در مورد شبکه مخفی صحبت کرد.

کوین تلگراف: به نظر شما، مزایای استفاده از NFT در شبکه مخفی، به جای مثلاً بلاک چین اتریوم ( ETH ) چیست؟

گای زیسکیند: NFT های مخفی، در اصل، ابرمجموعه ای از NFT های معمولی هستند. زیرا به سادگی قابلیت های بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد. به طور خاص، به شما امکان می‌دهد داده‌های خصوصی را نگه دارید، به این معنی که درست مانند مورد تارانتینو، می‌توانیم چیزی شبیه محتوای جالب واقعی را داشته باشیم که فقط توسط مالک یا شخصی که NFT را خریداری می‌کند قابل مشاهده است. بنابراین در مورد تارانتینو، شما NFT را می‌خرید، و NFT ممکن است هنر جالبی داشته باشد که همه می‌توانند ببینند، و این چیزی است که قرار است اتفاق بیفتد، اما هنر فقط پوشش است. چیزهای جالب به عنوان یک راز رمزگذاری شده نگه داشته می شوند، که فیلمنامه دست نویس واقعی از Pulp Fiction است، [شامل] رازهای زیادی در مورد فیلم واقعی. اما تنها کسی که می تواند آن را ببیند مالک است و این کاری نیست که بتوانید با NFT های معمولی انجام دهید.

دو ویژگی مهم دیگر عبارتند از: شما می توانید مالک NFT را خصوصی نگه دارید. و در اتریوم، شما از این موارد زیاد دارید که اگر شخصی یک NFT بخرد و او یک چهره شناخته شده باشد، آن وقت NFT ارزشمندتر می شود زیرا مردم این تراکنش ها را ردیابی می کنند. و سومین ویژگی جالب، تصادفی بودن است. بنابراین یک مقاله پارادایم اخیر وجود داشت که در آن به طور تجربی نشان دادند که در آن بسیاری از افت های بزرگ NFT توسط ربات ها بازی می شود زیرا تصادفی بودن آنها واقعی نیست. بلاک چین های عمومی بدون رمزگذاری مانند شبکه مخفی نمی توانند تصادفی غیرقابل پیش بینی مناسبی را انجام دهند.

CT: برخی از نکات برجسته در مورد ارتقای سوپرنووای آینده شما در 10 نوامبر چیست؟ و بچه ها قصد دارید از آنجا به کجا بروید؟

GZ: ارتقای آینده یک هارد فورک است. واقعا عالی میشه ما IBC [ارتباط بین بلاک چینی] را به عنوان یک زنجیره مبتنی بر کیهان اضافه می کنیم، و سپس می خواهیم یک پل به اسموز اضافه کنیم. هنگامی که راه اندازی شود، ما در هاب کیهان، Gravity DEX [مبادله غیرمتمرکز] خواهیم بود. ما قرار است بخشی از خانواده زنجیره‌های Cosmos متصل به IBC باشیم. همچنین قرار است به Terra متصل شویم. ما در واقع برای مدت طولانی با Terra روی یک پل کار کرده‌ایم، اما اکنون می‌خواهیم Secret را مستقیماً از طریق این IBC به Terra متصل کنیم.

ما پیشرفت های زیادی در سرعت ایجاد کرده ایم. شبکه قرار است بسیار بهتر مقیاس شود. ما قصد داریم هزینه گاز را 10 برابر کاهش دهیم. از آنجایی که قیمت SCRT افزایش یافته است، بنابراین گاز به اندازه قبل ارزان نیست.

ما می‌خواهیم زیرساخت‌ها را برای کاهش‌های آینده NFT، محصولات آینده DeFi بهبود دهیم. ما روی ابزارهای توسعه‌دهنده کار می‌کنیم، زیرا شروع کردیم به تعداد دیوانه‌واری از توسعه‌دهندگان ورودی که می‌خواهند در شبکه ما بسازند. در حال حاضر 150 میلیون دلار کمک هزینه توسعه دهنده وجود دارد که ارائه می شود.

ما این قطره NFT تارانتینو را دریافت می‌کنیم و می‌خواهیم آن را به چیزی واقعاً بسیار بزرگتر تبدیل کنیم که امیدواریم فهرست‌های A بسیار بیشتری را که NFT‌های مخفی منحصراً در شبکه مخفی تولید می‌کنند، بیاوریم. و می توانم به شما بگویم از دیروز، من در حال حاضر پنج ایمیل از افرادی دارم که می گفتند: “ما در مورد این شنیده ایم. ما می خواهیم با شما شریک شویم” و چند نام بزرگ، بنابراین امیدوارم که در آینده به یک چیز واقعا بزرگ تبدیل شود. .

4 نوامبر 2021

سی تی: شبکه مخفی چه نوع پیشرفتی در مورد DeFi داشته است؟

GZ: شبکه حدود 100 برابر بزرگتر از من یا شرکتی است که من اداره می کنم. بنابراین ما Secret Swap را راه‌اندازی کردیم که تقریباً ۱ میلیارد دلار حجم معاملات [سالانه] دارد، و این مانند یک صرافی DeFi با حفظ حریم خصوصی است. اما Sienna Swap هم اکنون وجود دارد که شرکتی است که 11 میلیون دلار جمع آوری کرده است و آنها به تازگی DEX خصوصی خود را راه اندازی کردند. و اکنون روی پلتفرم های وام دهی خصوصی کار می کنند. بنابراین تا آنجا که من می دانم، این اولین راه حل وام خصوصی در کریپتو خواهد بود. و Shade وجود دارد که چیزی شبیه UST [TerraUSD] را راه اندازی می کند، اما دوباره، اولین استیبل کوین حفظ حریم خصوصی خواهد بود. بنابراین مانند Monero خواهد بود، اما یک استیبل کوین. و سپس آنها قصد دارند دارایی های مصنوعی خصوصی را راه اندازی کنند. بنابراین شما مانند طلای خصوصی، سهام خصوصی و غیره خواهید داشت.

سی تی: به نظر شما این فناوری در حال حاضر در کجا قرار دارد؟ در آینده، به طور بالقوه اطلاعات شخصی حساس زیادی وجود خواهد داشت که توسط بلاک چین ها پردازش می شود. بنابراین، برای مثال، آیا گره‌ها می‌توانند دارایی‌های بصری دیجیتال ارسال شده توسط کاربران، مانند گواهینامه رانندگی یا فتوکپی پاسپورت را پردازش کنند؟

GZ: یک مورد استفاده جالب – من تعدادی را می شناسم که سعی می کنند آن را بر اساس ما بسازند – ایجاد وام های تحت وثیقه است. در شبکه ما می توانیم چیزی مانند گواهینامه رانندگی بگیریم. می توانید آن را رمزگذاری کنید. می‌توانید آن را برای برنامه‌ای که KYC رمزگذاری شده [مشتری خود را بشناسید] تأیید کنید و به آن شخص امتیاز اعتباری یا چیزی شبیه به آن بدهید. بنابراین من قطعا آن را در آینده می بینم. قبلاً برخی از خلبانان این کار را انجام داده اند. اما فکر می کنم چند سال طول می کشد تا به این مقیاس برسیم.

سی تی: عالیه آیا مایلید هر گونه نظر، بیانیه یا دیدگاه نهایی را در مورد شبکه مخفی به اشتراک بگذارید؟

GZ: برای من، محاسبات حفظ حریم خصوصی آینده است و باید در یک سیستم غیرمتمرکز مانند شبکه مخفی زندگی کند. بنابراین من خوشحالم که بگویم شبکه مخفی تنها سیستم زنده ای است که می تواند چنین چیزی را ارائه دهد. اما من فکر می کنم وقتی بسیاری از مردم حریم خصوصی را می شنوند، به فعالیت های غیرقانونی فکر می کنند. اما برای من، مورد استفاده از NFT های شبکه مخفی و شراکت با تارانتینو است، جایی که او هنر خود را با افرادی که آن را خریداری می کنند به اشتراک می گذارد، به گونه ای که فقط خریدار قدرت دیدن واقعی آن، فروش آن، نشان دادن آن را به دیگران دارد. افراد و غیره. بنابراین این دلیلی است بر این که ما نه تنها برای فعالیت های غیرقانونی به محاسبات حفظ حریم خصوصی نیاز داریم.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع