SEC از داشتن انحصار در بخش استیبل کوین محروم شد، با این حال خطر تعیین “مهم سیستمی” همچنان ادامه دارد.

گزارش استیبل کوین: SEC مقررات را رهبری نخواهد کرد، کنگره خواستار اقدام کرد

در 1 نوامبر، گروه کاری رئیس جمهور ایالات متحده در بازارهای مالی (PWG) گزارش مورد انتظار و توصیه های سیاستی خود را در مورد استیبل کوین ها منتشر کرد . تمرکز اصلی این سند روی ریسک‌های احتیاطی است که «استیبل کوین‌های پرداخت» – یا آن‌هایی که برای حفظ ارزش ثابت در برابر ارزهای فیات مرجع هستند – می‌توانند برای کاربران و ثبات مالی ایجاد کنند.

پیام کلیدی PWG این است که در حال حاضر استفاده از استیبل کوین تا حد زیادی به تسهیل تراکنش‌های دارایی دیجیتال محدود می‌شود، تحت شرایط خاص، طبقه دارایی می‌تواند به پذیرش خرده‌فروشی بسیار گسترده‌تری دست یابد، که نیاز به یک چارچوب احتیاطی جامع فدرال دارد که به زودی توسط کنگره تصویب شود.

در اینجا خلاصه ای از نکات مهمی است که این گزارش مطرح می کند – و برخی از آنها که اینطور نیست.

همه مردان و زنان رئیس جمهور

PWG متشکل از روسای کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)، کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) و سیستم فدرال رزرو است و دبیر وزارت خزانه داری این گروه را رهبری می کند. شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) و دفتر کنترل کننده ارز (OCC) نیز در گزارش بین سازمانی مشارکت داشتند.

با توجه به این تمرکز هولناک تنظیم‌کننده‌های مالی فدرال، نتایج تلاش مشترک آن‌ها مشتاقانه به‌عنوان یک نمایش قابل اعتماد از جایگاه دولت فعلی در مقررات استیبل کوین پیش‌بینی شده است.

گزارش‌های ناشناس که اندکی قبل از انتشار سند منتشر شدند، ادعا می‌کردند که این گروه با طرحی برای واگذاری اختیارات قابل‌توجه به SEC در مورد توکن‌های پایدار موافقت کرده است . این امر به تعلیق پیرامون گزارش بین سازمانی افزود، زیرا چنین تعیین نظارتی لزوماً مستلزم طبقه‌بندی مجدد طبقه دارایی اساسی است.

چشم انداز رهبری SEC در مقررات استیبل کوین باعث شد برخی از بازیگران در فضای کریپتو ناآرام شوند. سی. نیل گری، شریک شرکت حقوقی Duane Morris، قبل از انتشار گزارش، در صحبت با Cointelegraph گفت:شرکت کنندگان در صنعت احتمالاً فشار SEC برای گرفتن نقطه نظر در این زمینه را نمونه دیگری از بیش از حد SEC در فضای ارزهای رمزپایه می دانند و می ترسند که SEC استیبل کوین ها را به جای قانون تنظیم کند، همانطور که برخی تصور می کنند در سایر موارد انجام می شود. مناطق.”

با این حال، برای بازیکنان کریپتو سازگار، هر نوع اطمینان بهتر از عدم وجود آن است. سوجیت رامان، شریک حریم خصوصی و امنیت سایبری شرکت حقوقی سیدلی و معاون سابق دادستان کل در وزارت دادگستری ایالات متحده، مشاهده کرد که شفافیت در مورد محدودیت‌های مسئولیت‌های هر تنظیم‌کننده همچنان مورد استقبال قرار می‌گیرد. رامان خاطرنشان کرد:در غیاب قوانین جدید، استیبل کوین‌ها تابع صلاحیت همزمان و بالقوه متداخل تعدادی از رژیم‌های نظارتی فدرال و ایالتی هستند. به همین دلیل است که هر گونه توافق بین آژانس‌های فدرال مربوطه در مورد اینکه چه کسی رهبری تنظیم استیبل کوین‌ها را بر عهده خواهد گرفت، مهم است.

ادعای اقتدار

در جمع بندی انتشار گزارش، نشانه هایی وجود داشت که نشان می داد SEC تنها تنظیم کننده ایالات متحده نیست که به دنبال گسترش حضور خود در صحنه دارایی های دیجیتال است.

مارک پاورز – استاد حقوق، وکیل سابق SEC و ستون نویس مجله Cointelegraph – معتقد است که در حالی که SEC در چهار سال گذشته در اجرا و راهنمایی در مورد دارایی های دیجیتال فعال تر بوده است، CFTC صلاحیت قضایی خود را بر بیت کوین ( BTC ) اعلام کرده است. کالا تلقی شده است.

علاوه بر این، روستین بهنام، رئیس موقت CFTC،  هفته گذشته ادعا کرد که 60 درصد از دارایی‌های دیجیتال را می‌توان به عنوان کالا طبقه‌بندی کرد، که به منزله پیشنهاد تبدیل شدن این آژانس به تنظیم‌کننده اصلی ارزهای دیجیتال در ایالات متحده است.

در نهایت، برخلاف انتظار، گزارش بین سازمانی به هیچ یک از نهادهای نظارتی اولویت نداد. نویسندگان به این نتیجه رسیدند که “استیبل کوین ها، یا بخش های خاصی از ترتیبات استیبل کوین، ممکن است اوراق بهادار، کالاها و/یا مشتقات باشند” و بر این اساس از صلاحیت SEC و/یا CFTC استناد کردند.

این زبان بسیار شبیه به چیزی است که PWG در مراحل اولیه کاوش در قلمرو stablecoin استفاده می کرد. برای یک، بیانیه دسامبر 2020 از گروه کاری گفته بود که “بسته به طراحی و سایر عوامل، یک استیبل کوین ممکن است یک اوراق بهادار، کالا یا مشتقات مشمول قوانین فدرال اوراق بهادار، کالا و/یا مشتقات ایالات متحده باشد.”

علاوه بر این، هیچ چیزی در زبان گزارش بین سازمانی به «پیشگام بودن» SEC در نظارت بر بخش استیبل کوین اشاره نمی کرد.

منتظر کنگره

در حالی که پیام اصلی این گزارش، توصیه به کنگره برای ورود و تصویب قوانین مربوطه در اسرع وقت است، تدوین‌کنندگان سند همچنین روشی را که تنظیم‌کننده‌ها باید خطرات ناشی از استیبل کوین را قبل از اقدام قانونگذار رسیدگی کنند، گسترش می‌دهند.

علاوه بر SEC و CFTC، که باید به اعمال اختیارات موجود خود برای محافظت در برابر خطرات احتیاطی مشخص شده ادامه دهند، این گزارش از سایر مقامات مربوطه – از جمله وزارت دادگستری، دفتر حمایت مالی از مصرف کننده (CFPB) و اجرای جرایم مالی می خواهد. شبکه (FinCEN) – برای در نظر گرفتن اینکه چگونه قوانین موجود می تواند برای فعالیت استیبل کوین در حوزه هایی مانند حمایت از مصرف کننده، پرداخت ها و خدمات انتقال پول اعمال شود.

شایان ذکر است، این گزارش همچنین به شورای نظارت بر ثبات مالی (FSOC)، گروهی از تنظیم‌کننده‌های ایالات متحده که پس از بحران مالی سال 2008 ایجاد شد، واگذار می‌کند تا برخی از فعالیت‌های استیبل کوین (مانند پرداخت، تسویه و تسویه حساب) را به‌عنوان «از نظر سیستمی مهم» معرفی کند. “، که باعث نظارت بیشتر می شود. این سناریویی است که پت تومی، سناتور دوستدار رمزنگاری، در نامه اخیر خود به وزیر خزانه داری جانت یلن نسبت به آن هشدار داد .

تعیین استیبل کوین‌ها به‌عنوان مهم سیستمی غیرممکن به نظر نمی‌رسد، به‌ویژه با توجه به اظهارات برخی تنظیم‌کننده‌ها در پاسخ به این گزارش. برای اولین بار، روهیت چوپرا، مدیر CFPB، متعهد شده است که با سایر اعضای شورای نظارت بر ثبات مالی تعامل داشته باشد تا تعیین کند که آیا اقدامات تعیین شده برای برخی فعالیت‌های غیربانکی مرتبط با استیبل کوین یا نهادهایی که از نظر سیستمی مهم هستند آغاز شود یا خیر.

برای یک انتظار طولانی؟

بخشی از گزارش بین گروهی که به توزیع مسئولیت های نظارتی قبل از (یا غایب) اقدام کنگره مربوط می شود، به ویژه با توجه به اینکه قانونگذار به هیچ وجه به احتمال زیاد در مورد استیبل کوین سریع عمل نمی کند، مرتبط است. گری به Cointelegraph نظر داد:هیچ گونه اقدام قابل توجهی از سوی کنگره در این زمینه در کوتاه مدت انتظار نمی رود، و کمیسیون SEC و سایر آژانس ها را به اشغال این فضا در این دوره وا می دارد.

پاورز این نکته را بیشتر تأیید کرد و افزود: «احتمال زیادی وجود دارد که کنگره نتواند با یک چارچوب جامع که همه انواع دارایی‌های دیجیتال را پوشش می‌دهد عمل کند.»

در این میان، باید دید که این گزارش با توجه به ماهیت غیر الزام آور آن، چه مقدار از فعالیت های نظارتی واقعی را جرقه خواهد زد.

مرتبط:  شرکت‌های وام‌دهنده کریپتو روی صندلی داغ: مقررات جدیدی در راه است؟

جکسون مولر، مدیر سیاست و روابط دولتی در شرکت دارایی دیجیتال Securrency، اندکی قبل از انتشار گزارش PWG با کوین تلگراف صحبت کرد و گفت که انتظار دارد این گزارش شبیه به مجموعه ای از گزارش های خزانه داری چند سال پیش باشد که به فرمان اجرایی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در مورد آن پاسخ داده است. اصول اصلی برای تنظیم سیستم مالی ایالات متحده

مولر اظهار داشت که بسیاری از توصیه‌های آن «کاملا مبهم یا محدود به تشویق قانون‌گذاران یا کنگره برای ادامه کارشان در مورد یک موضوع خاص» است. در پایان، مشخص نبود که «چند توصیه‌های پیشنهادی از صفحات آن گزارش‌ها فراتر رفته است».

در حالی که برخی از توصیه‌های گزارش PWG نسبتاً کلی هستند، حداقل یک پیامد اصلی – تسریع بالقوه FSOC که برخی از جنبه‌های فعالیت استیبل کوین را به‌عنوان مهم سیستمی تعیین می‌کند – می‌تواند این بخش را به روش‌های بسیار ملموس تحت تأثیر قرار دهد.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع