گزارش سنای استرالیا مقررات دوستدار رمزنگاری را توصیه می کند

کمیته سنای استرالیا پیشنهاد کرده است که این کشور باید یک چارچوب قانونی قوی و دوستانه برای صنعت رمزنگاری ایجاد کند.

به دنبال افزایش علاقه به ارزهای دیجیتال در سطح جهان، کمیته سنا در استرالیا به عنوان یک مرکز فناوری و مالی توصیه کرده است که این کشور باید مقررات دارایی دیجیتال مطلوب را برای ارتقای توسعه صنعت ایجاد کند.

تقویت رشد رمزنگاری

این کمیته در گزارشی که امروز توسط رویترز منتشر شد، گفت که قوانین پیشنهادی باید بر روی صدور تخفیف های مالیاتی برای تجارت کریپتو و ایجاد یک رژیم مجوز برای صرافی ها تمرکز کند.

با توجه به توصیه‌های موجود در این مقاله، مقررات جدید باید شفاف‌سازی را در مورد نحوه طبقه‌بندی ارزهای دیجیتال مختلف برای شناسایی قوانین مربوطه قابل اعمال برای آنها ارائه دهد.

شفافیت نظارتی پیشنهادی همچنین تصمیمات بانک‌ها را هنگام بررسی مشتریان ارزهای رمزنگاری شده غیربانکی راهنمایی می‌کند، زیرا بسته شدن بی‌رویه حساب‌های سرمایه‌گذاران کریپتو مانع رشد صنعت شده است.

علاوه بر این ، یک قانون مالیات رمزنگاری م toثر باید به مقررات اضافه شود تا معامله گران بتوانند هنگام معامله کلاس دارایی مالیات بپردازند ، هنگامی که آنها به وضوح سود سرمایه قابل تعریف را ثبت می کنند.

سناتور اندرو براگ، رئیس کمیته، با وجود مقررات مناسب دارایی های دیجیتال، خاطرنشان کرد که معامله گران کریپتو استرالیا به جای وابستگی بی پایان به واسطه های غیر ضروری، کنترل بیشتری بر سرنوشت مالی خود خواهند داشت.

براگ اضافه کرد که چارچوب جامع رمزنگاری پیشنهادی استرالیا را قادر می‌سازد تا با بریتانیا، سنگاپور و ایالات متحده رقابت کند.

رگولاتور استرالیا از کریپتوها حمایت می کند

در اوایل سال جاری ، وزیر دارایی استرالیا ، جین هیوم ، از دولت خواست به سرمایه گذاران جدید اجازه دهد تا با وضع مقررات سختگیرانه در معرض ارزهای رمزنگاری شده قرار نگیرند.

به گفته هیوم، اجرای یک چارچوب قانونی سخت‌گیرانه‌تر می‌تواند مانع رشد صنعت شود و اضافه کرد که دولت باید از شهروندان حمایت کند: «آنقدر عاقل باشند که خودشان قضاوت کنند که آیا پول‌هایشان را که به سختی به دست آورده‌اند در دارایی‌های با ریسک بالاتر قرار دهند یا خیر».

هیوم صرف نظر از ریسک ناشی از سرمایه گذاری های رمزنگاری که منجر به از دست دادن 25 میلیون دلار استرالیایی ها در برابر کلاهبرداران در نیمه اول سال شد ، هیوم اظهار داشت که دولت نباید مانعی برای سرمایه گذاران باشد که به دنبال جذب دارایی در کلاس دارایی هستند.

افزایش پذیرش رمزنگاری استرالیا

پذیرش کریپتوکارنسی استرالیا در سال 2021 چشمگیر بوده است، به طوری که محقق محبوب finder.com.au گزارش می دهد که یک ششم استرالیایی ها اکنون دارای ارزهای رمزنگاری شده به ارزش 8 میلیارد دلار استرالیا (6 میلیارد دلار) هستند.

این افزایش زمانی اتفاق می‌افتد که چندین سرمایه‌گذار نهادی همچنان به ارزهای دیجیتال علاقه نشان می‌دهند و بسیاری طبقه دارایی، به‌ویژه بیت‌کوین (BTC) را به عنوان ذخیره‌ای از ارزش در نظر می‌گیرند

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع