داده ها نشان می دهد که نوسانات 7 روزه بیت کوین اخیراً به مقادیر بسیار پایین کاهش یافته است. در اینجا چیزی است که در طول تاریخ پس از نمونه هایی از چنین روندی اتفاق افتاده است.

نوسانات 7 روزه بیت کوین در هفته گذشته تنها به 1.6 درصد کاهش یافته است

بر اساس آخرین گزارش هفتگی از تحقیقات محرمانه، روند جانبی اخیر در قیمت BTC منجر به کاهش نوسانات به مقادیر بسیار پایین شده است.

نوسان” شاخصی است که میزان انحراف بازده روزانه بیت کوین از میانگین را در یک دوره خاص اندازه گیری می کند.

در اینجا نموداری وجود دارد که روند نسخه های 7 روزه و 30 روزه متریک BTC را در سال گذشته نشان می دهد:

The 7-day value of the indicator seems to have gone down in recent days | Source: Arcane Research's The Weekly Update - Week 39, 2022

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می کنید، نوسانات 7 روزه بیت کوین طی یک هفته گذشته یا بیشتر کاهش یافته است.

مقدار متریک اکنون تنها 1.6 درصد است، سطح بسیار پایینی که تنها چند بار در طول دوازده ماه گذشته دیده شده است. با این حال، نوسانات 30 روزه اخیراً همچنان در حدود 3.4 درصد باقی مانده است.

دلیل چنین مقادیر پایین هفتگی این اندیکاتور، تثبیت جانبی بین سطوح 19 و 20 هزار دلاری است که اخیراً قیمت کریپتو در آن گیر کرده است.

همانطور که در گزارش اشاره شده است، معمولاً چنین مقادیر کم نوسان 7 روزه با افزایش قابل توجهی در متریک همراه بوده است.

این اتفاق می افتد زیرا اهرم به راحتی در این دوره ها ایجاد می شود. بازارهای اهرمی بالا بسیار نوسان هستند زیرا هر حرکت ناگهانی قیمت می تواند مقادیر زیادی را نقد کند، که این تغییر قیمت را بیشتر تقویت می کند.

از آنجایی که دوره‌های نوسانات پایین مشخصاً افزایش قیمت قابل‌توجهی ندارند، اهرم می‌تواند ناپدید شود و در نتیجه انباشته شود.

از آنجایی که نوسانات 7 روزه بیت کوین اخیراً بسیار کم بوده است، انتظار می رود این نوع افزایش دوباره در بازار اتفاق بیفتد. و در واقع، معاملات آتی دائمی BTC علاقه باز رشد کرده است و در حال حاضر در بالاترین سطح خود قرار دارد و از ایده بیش از حد اهرم شدن بازار حمایت می کند:

بهره باز بیت کوین

Looks like the value of the metric has been climbing up recently | Source: Arcane Research's The Weekly Update - Week 39, 2022

قیمت بیت کوین

در زمان نگارش، قیمت بیت کوین حدود 20.1 هزار دلار شناور است که در هفته گذشته 3 درصد افزایش یافته است. طی ماه گذشته، ارزش این ارز دیجیتال 1 درصد افزایش یافته است.

نمودار زیر روند قیمت سکه را در پنج روز گذشته نشان می دهد.

نمودار قیمت بیت کوین

The value of the crypto has been moving sideways since the surge a couple of days back | Source: BTCUSD on TradingView
Featured image from Kanchanara on Unsplash.com, charts from TradingView.com, Arcane Research

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر