آفریقای جنوبی PoC فنی را برای سیستم تسویه حساب عمده فروشی CBDC تکمیل می کند

بانک رزرو آفریقای جنوبی اعلام کرد که کارهای بیشتری برای مطالعه یافته های این پروژه انجام خواهد شد و برای اطلاع رسانی سیاست ها و پاسخ های نظارتی به DLT و CBDC ها استفاده خواهد شد.

آفریقای جنوبی یک گام دیگر به پیاده سازی ارز دیجیتال بانک مرکزی خود (CBDC) نزدیکتر شده است زیرا بانک رزرو آفریقای جنوبی (SARB) یک اثبات فنی برای پروژه را به پایان می رساند.

این پروژه با عنوان پروژه خوخا 2 (PK2)، دومین مرحله از پروژه خوخا (PK1) SARB است که در سال 2018 راه اندازی شد. آزمایش با فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT) برای تسویه پرداخت های بین بانکی، با موفقیت سیستم تسویه ناخالص بیدرنگ “SAMOS” بانک ها را تکرار کرد.

این فاز دوم، PK2 در فوریه 2021 راه اندازی شد و DLT را با تسویه، تجارت و تسویه در محیط اثبات مفهوم با شرکت کنندگان صنعت Absa، FirstRand، JSE Limited، Nedbank و Standard Bank که کارگروه بین دولتی Fintech (IFWG) را تشکیل می دهند، آزمایش کرد. ).

با استفاده از این فناوری، SARB صدور ابزار بدهی را آزمایش کرد و دو گزینه پرداخت را برای تسویه فعال کرد، یک ارز دیجیتال بانک مرکزی عمده فروشی (wCBDC) و یک توکن تسویه عمده فروشی (wToken)، یک بانک تجاری که شکلی از پول خصوصی صادر می کند.

اثبات مفهوم دو پلتفرم DLT را توسعه داد، یکی که به عنوان یک پلتفرم تجاری غیرمتمرکز عمل می کرد و دیگری که CBDC را مدیریت می کرد.

یک پل دو طرفه مشابه آنچه در DeFi هنگام ارسال ارزهای دیجیتال از طریق بلاک چین های مختلف استفاده می شود نیز ساخته شده است که امکان حمل CBDC را بین دو پلتفرم فراهم می کند.

نتایج این پروژه پیامدهای نظارتی، تجاری و عملیاتی را که DLT در بازار خواهد داشت برجسته کرد. آ بیانیه توسط SARB خلاصه کرد که این فناوری عملکردهای انجام شده توسط زیرساخت های جداگانه را در یک پلت فرم ساده می کند و به طور بالقوه هزینه و پیچیدگی را کاهش می دهد.

مربوط: بانک مرکزی سوئد مرحله دوم آزمایش کرون الکترونیکی را تکمیل کرد

در گزارشSARB اشاره می‌کند که پلتفرم‌های جدید DLT باید با سیستم‌های قدیمی ادغام شوند و هزینه‌های اجرای پلتفرم جدید روی بانک‌ها گذاشته شود.

به گفته SARB، استانداردهای جدید، بهترین شیوه های به روز و سیستم های پشتیبانی جدید باید برای زیرساخت DLT ایجاد شود. بانک ذخیره اشاره کرد که سیستم‌های قدیمی و DLT ممکن است همیشه باید در کنار هم اجرا شوند و بیان کرد:

انتقال به یک سیستم مبتنی بر DLT نیاز به برنامه ریزی و اجرای دقیق دارد و ممکن است شامل اجرای یک سیستم مبتنی بر DLT به موازات سیستم موجود برای مدتی، شاید به طور نامحدود باشد.

خطرات فنی مرتبط با قابلیت اطمینان و امنیت پل نرم افزاری بین پلتفرم‌ها نیز مورد توجه قرار گرفت، و استفاده از CBDC در شبکه‌های خارج از دو مورد استفاده شده در اثبات مفهوم نیز به عنوان موضوعاتی برای بررسی بیشتر علامت‌گذاری شد.

SARB می‌گوید کار بیشتری برای مطالعه یافته‌های این مرحله از پروژه و وضعیت حقوقی wCBDC انجام خواهد شد، که برای اطلاع‌رسانی پاسخ‌های سیاستی و نظارتی به DLT و CBDC در بازارهای مالی استفاده خواهد شد.

همچنین اشاره کرد که فاز دیگری از پروژه خوخا ممکن است برای «بر اساس کار PK2، انجام تراکنش‌های زنده در یک محیط سندباکس در موارد استفاده متفاوت» آغاز شود.

از ماه می 2021، آفریقای جنوبی نیز درگیر یک مطالعه اولیه روی یک CBDC خرده فروشی با تمرکز بر “مطلوب بودن و مناسب بودن” آن، تاریخ دقیقی برای نتیجه گیری این مطالعه تعیین نشده است، اما SARB می گوید که زمانی در سال 2022 خواهد بود.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس