در سراسر کریپتو، ترس در هواست. نه تنها بازار از روند نزولی اخیر متزلزل شده است، بلکه به دلیل “تقاطع مرگ” قریب الوقوع در بیت کوین، لایه دیگری از عذاب و تاریکی وجود دارد.

همه چیز را در مورد کراس اوور شوم دو میانگین متحرک که معمولاً تماشا می شود، معنی سیگنال و نحوه واکنش قیمت بیت کوین در گذشته را بیاموزید.

BTCUSD_2022-01-12_10-35-43

The "death cross" is nigh | Source: BTCUSD on TradingView.com

آیا صلیب مرگ بیت کوین به معنای عذاب و تاریکی برای کریپتو است؟

قیمت بیت کوین در نمودارهای روزانه BTCUSD تنها چند روز با تکمیل “صلیب مرگ” فاصله دارد. به گزارش Investopedia، “یک ضربدر مرگ یک الگوی نمودار فنی است که پتانسیل یک فروش عمده را نشان می دهد.” زمانی اتفاق می افتد که میانگین متحرک کوتاه مدت (در این مورد MA 50 روزه) از میانگین متحرک بلند مدت (MA 200 روزه) عبور کند.

این سیگنال به سرمایه گذاران می گوید که رشد دارایی کند شده است و پتانسیل آن را نشان می دهد یک روند خرسی. کاهش قیمت بلند مدت امکان پذیر است. با این حال، در بیت کوین، چیزها همیشه آنطور که باید رفتار نمی کنند.

مطالب مرتبط | 2022: سالی که ممکن است به پایان برسد

از مجموع هشت تلاقی مرگ در اولین ارز دیجیتال، میانگین کاهش در عرض یک ماه از زمان متقاطع فقط 25٪ است (h/t Dan از طریق TonyTradesBTC) – بر اساس استانداردهای کریپتو ضعیف است.

سیگنال مخالف، صلیب های طلایی، نیز همیشه تاثیر مثبتی ندارند. در واقع، امروز قیمت بیت کوین نسبت به زمانی که آخرین ضربدر طلایی آغاز شد، پایین تر است.

BTCUSD_2022-01-12_10-59-14

The history of death and golden crosses in emoji | Source: BTCUSD on TradingView.com

داده ها نشان می دهد که آیا باید از درو بترسید یا نه

چنین کراس اوورهایی اغلب برای گیج کردن بازار در مراحل ادغام استفاده می شوند. قبل از گاو نر در سال 2020، دو صلیب مرگ و دو صلیب طلایی وجود داشت. یک صلیب مرگ قابل توجه در اکتبر 2019 منجر شد در یک پمپ 42 درصد سیگنال روز قبل.

با وجود قدرت، اکشن قیمت به پایین‌ترین سطح جدید رد شد، فقط به صلیب طلایی، صلیب مرگ و سپس دوباره صلیب طلایی. پیش از مسابقه گاو نر افسانه ای 2016-2017، یک تقلبی مشابه نیز وجود داشت – که در جعبه سبز نشان داده شده بود.

مطالب مرتبط | خط روند پنهان بیت کوین که می تواند روند صعودی را نجات دهد

با این حال، قبل از بازار نزولی 2014-2015، یک صلیب مرگ، صلیب طلایی، به یک تقلبی تقلبی مرگ وجود داشت که دقیقاً وضعیتی را که اکنون در بیت‌کوین در حال حاضر در جعبه قرمز شکل می‌گیرد، تقلید می‌کند.

مثال دیگری از این دست می تواند منجر به یک فاز خرس تجدید شود. اما داده ها در غیر این صورت نشان می دهد که “صلیب مرگ” دروگری نیست که باید از آن ترسید.

دنبال کردن @TonySpilotroBTC در توییتر یا ملحق شوید تلگرام TonyTradesBTC برای بینش منحصر به فرد بازار روزانه و آموزش تحلیل تکنیکال. لطفا توجه داشته باشید: محتوا آموزشی است و نباید به عنوان توصیه سرمایه گذاری در نظر گرفته شود.

Featured image from iStockPhoto, Charts from TradingView.com



این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

لینک منبع خبر