بسیاری از سرمایه گذاران در مورد اصلاحات بازار کریپتو در این چرخه ابراز نگرانی کردند. کاهش قیمت بیت کوین آلت کوین ها را با خود همراه کرده است و در نتیجه، احساسات بدبینانه تری در میان برخی از بخش های جامعه کریپتو شکل گرفته است.

تحلیلگران و معامله گران به سرمایه گذاران اطمینان داده اند که نوسانات بازار بخشی عادی از سفر است. برخی از جامعه می خواهند که به تصویر بزرگتر نگاه کنند، زیرا آلتکوین ها بالاتر از سطوحی هستند که در سال های گذشته دیده نشده اند.

Altcoin Sherpa، تحلیلگر مشهور ارزهای دیجیتال، به بررسی این موضوع پرداخت و برخی از دلایل و تفاوت‌هایی را بررسی کرد که این چرخه صعودی را از سال 2020 متفاوت می‌کند.

زمان برای خنک کردن آلتکوین ها است؟

در یک پست X، Altcoin Sherpa ادعا کرد این احتمال وجود دارد که “آلت کوین ها برای 1-4 ماه آینده انجام شوند.” این تحلیلگر معتقد است که در حال حاضر، بیشتر بازار به “زمان برای آرام شدن و تثبیت پس از چنین دوره بزرگی نیاز دارد.”

علیرغم سقوط اخیر به زیر ارزش بازار یک تریلیون دلاری، آلت کوین ها در چند ماه گذشته عملکرد قابل توجهی داشته اند. بر اساس داده های TradingView، در سال 2024، ارزش بازار ارزهای دیجیتال، به استثنای بیت کوین، 22.79 درصد افزایش یافته است.

ارزش بازار آلت کوین ها نیز در بازه های زمانی طولانی تر، با جهش 91.31 و 52.46 درصدی در شش ماه گذشته و سال گذشته، به طور قابل توجهی افزایش یافته است. همانطور که شرپا آن را «دوران بزرگ» می نامد، بازار ارزهای دیجیتال را در سطوحی مانند آنچه در سال 2022 مشاهده شد، قرار می دهد.

با این حال، چیزی که تحلیلگر ارزهای دیجیتال را نگران می‌کند این است که، علی‌رغم عملکرد کلی، «بسیاری از آلت‌ها حتی در چند ماه گذشته آنقدرها هم کار نکردند». او منظور خود را با لینک های زنجیره ای نشانه بومی، LINK.

علیرغم انباشت 500 روز، سرمایه گذاران LINK بسته به زمان ورودشان فقط 3 تا 4 برابر سود کسب کردند. اکنون، قیمت توکن “به شدت در حال کاهش است.” به نظر می رسد انتظارات برای آلت کوین ها در این چرخه نقش مهمی در احساسات فعلی بازی می کند.

به عنوان یک کاربر X با اشاره به، پیش بینی می شد LINK یکی از بزرگترین برندگان این چرخه باشد، شرپا پاسخ داد که “انتظار بیشتری داشت.” کاربر با بازیگوشی نظر داد: “بدون سکه های دینو و سکه های جدید و براق بهترین شرط بندی هستند.”

چگونه بازار تغییر کرد؟

نظر قبلی نشان می دهد که به نظر می رسد تفاوت قابل توجهی بین این روند صعودی و سال 2020 وجود دارد. از آنجایی که بازار به طور قابل توجهی گسترش یافته است، انتخاب کیف شما دشوارتر شده است.

شرپا معتقد است که “اکنون بیش از هر زمان دیگری، انتخاب آلتکوین هایی که به سختی کار می کنند بسیار مهم است.” در سال 2020، آلت فصل عظیم باعث شد «همه چیز به طور متوالی بالا برود».

این بار، نقدینگی پراکنده‌تر است و «تنها چند بخش در حال پمپاژ هستند». این بخش های هوش مصنوعی و میم ها داغ ترین موضوع در سال 2024 بوده است و توکن های لایه 1 (L1) مانند SEI نیز عملکرد خوبی داشته اند. «همه چیز دیگر؟ شرپا گفت عالی نیست.

تعداد انبوه توکن‌ها، چه توکن‌هایی که به تازگی راه‌اندازی شده‌اند و چه توکن‌های قدیمی، «گرفتن اشتراک ذهنی/توجه» را دشوارتر می‌یابند.

در مورد سرمایه گذاران خرد، تحلیلگر تعجب نمی کند که انتخاب پیش فرض باشد memecoins به جای اینکه «سعی کنید در مورد برخی از موارد DeFi veRewards بیاموزید. یا اوراکل یا L1 یا ماژولار یا هر چیز دیگری.

این تحلیلگر به سرمایه گذاران پیشنهاد کرد که «به سمت ارزش واقعی حرکت کنند» مانند ETH و SOL. او همچنین معتقد است که راه‌اندازی‌های توکن‌های بزرگ، با پول قابل توجهی، «ارزش واقعی دارند». این سکه ها، همانطور که در پست ذکر شد، پتانسیل این را دارند که پس از تثبیت بیت کوین، «خیلی خوب» عمل کنند.

تحلیل بازار شرپا با چشم انداز “خیلی نزولی” برای ماه های بعد بسته می شود. دشواری فزاینده در حفظ توجه کاربران و “برای تبدیل شدن افراد به کاربران / اعضای قوی جامعه” برای بسیاری از پروژه ها، بازار را به یک زمین بازی متفاوت تبدیل کرده است.

در نهایت، این تحلیلگر خاطرنشان کرد که “تعادل مجدد پرتفوی ضروری است” و گفت او هنوز معتقد است که این دویدن تمام نشده است.

Altcoins market cap sitting at $981 billion in the weekly chart. Source: TOTAL2 on TradingView

تصویر ویژه از Unsplash.com، نمودار از TradingView.com

سلب مسئولیت: مقاله فقط برای اهداف آموزشی ارائه شده است. این بیانگر نظرات NewsBTC در مورد خرید، فروش یا نگهداری هر گونه سرمایه گذاری نیست و طبیعتاً سرمایه گذاری خطراتی را به همراه دارد. به شما توصیه می شود قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، تحقیقات خود را انجام دهید. از اطلاعات ارائه شده در این وب سایت کاملاً با مسئولیت خود استفاده کنید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر