اتریوم عملکرد ناامید کننده ای داشته است برای سرمایه گذاران خود در چند هفته گذشته، منجر به نگرانی هایی در مورد اینکه آیا دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار، درخشش خود را از دست داده است یا خیر. کریپتوکارنسی همچنان در محدوده 3100 دلار حرکت می‌کند و هیچ شکست قابل توجهی به سمت بالا ایجاد نمی‌کند. این به عوامل بنیادی ضعیفی اشاره دارد که می تواند باعث کاهش قیمت شود.

اتریوم در انجام حرکات معنادار شکست خورده است

مارکوس تیلن، رئیس تحقیقات 10x Research، به برخی از پیشرفت‌های نگران‌کننده اشاره کرده است. قیمت اتریوم. در گزارش جدیدی که با NewsBTC به اشتراک گذاشته شده است، او توضیح می‌دهد که علیرغم اینکه اتریوم با R-Square 95 درصد همبستگی بالایی با بیت‌کوین دارد، همچنان ضعیف عمل می‌کند در حالی که اتریوم به بالاترین حد خود در تمام دوران رسیده است.

Thielen به عملکرد ETH در آخرین بازار صعودی اشاره می‌کند، که ارتباط نزدیکی با بخش‌های جدیدی داشت که از شبکه بیرون می‌آمدند، مانند امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT). این امر باعث شد که تقاضا به شدت افزایش یابد و به نوبه خود، قیمت کاربران را به دنبال آن افزایش داد ETH برای کارمزد بالای گاز مورد نیاز برای انجام معاملات در بلاک چین.

با این حال، اتریوم نتوانسته این شتاب را حفظ کند، که می‌توان آن را به ناتوانی آن در به‌روزرسانی‌هایی که کاربران به آن نیاز داشتند نسبت داد. تیلن توضیح می دهد که ارتقاء Dencun که به حل مسائل مربوط به هزینه بالای گاز کمک کرد، با سه سال تاخیر به وجود آمد، زیرا تا سال 2024 که ارتقاء رسید، کاربران به شبکه های لایه 2 رفته بودند. همچنین در این مدت، دیگر شبکه های لایه 1 شاهد افزایش کاربران بوده اند و سولانا یکی از نمونه های آن است.

Source: 10x Research

محقق در ادامه توضیح داد که مبانی ضعیف از ETH اکنون نه تنها بر قیمت آن تأثیر می‌گذارند، بلکه تأثیر سرریزی بر بیت کوین نیز داشته‌اند. تیلن اظهار داشت: «مبانی ضعیف اتریوم در حال تبدیل شدن به یک سد راه برای بیت کوین است زیرا از ورود گسترده فیات به اکوسیستم کریپتو جلوگیری می کند.

بهتر است ETH را کوتاه کنید

تجزیه و تحلیل Thielen از اتریوم همچنین به کاهش استفاده از استیبل کوین در شبکه گسترش می یابد. در سال 2021، اتریوم بر تراکنش های استیبل کوین مانند USDT و USDC تسلط داشت. با این حال، به نظر می رسد، با موارد دیگر، هزینه های بالا کاربران را به سمت شبکه های دیگر سوق داده است. بلاک چین هایی مانند Tron (TRX) اکنون بر تراکنش های استیبل کوین مسلط شده اند و ترک می کنند ETH در گرد و غبار

علاوه بر این، این واقعیت نیز وجود دارد که صدور ETH یک بار دیگر تورم‌زا می‌شود. بعد از هارد فورک لندنکه با نام EIP-1559 نیز شناخته می شود، در سال 2021 تکمیل شد، این شبکه برای اولین بار شاهد کاهش تورم شد. ETH سوزانده شده به سرعت از ETH پیشی گرفت و به گردش درآمد.

Thielen خاطرنشان می کند، با این حال، اکنون در ماه های گذشته تغییر کرده است زیرا ETH بیشتر از موارد سوخته شده صادر شده است. برای در نظر گرفتن این موضوع، در مجموع 74000 ETH صادر شد در حالی که تنها 43000 ETH سوخته شده بود. این تورم، همراه با این واقعیت که پاداش های شرط بندی اکنون به 3٪ کاهش یافته است، زیر 5.1٪ ارائه شده توسط خزانه داری، اتریوم برای حفظ احساسات صعودی مشکل داشته است.

با توجه به این تحولات، محقق معتقد است که چنین است بهتر است در مورد اتریوم نزولی باشید همین الان. Thielen در پایان می‌گوید: «در حال حاضر، ما برای داشتن یک موقعیت کوتاه در ETH راحت‌تر از یک موقعیت طولانی در BTC هستیم، زیرا اصول بنیادی اتریوم شکننده هستند، که هنوز در قیمت‌های ETH منعکس نشده است.

نمودار قیمت اتریوم از Tradingview.com

ETH price fails to hold $3,100 | Source: ETHUSD on Tradingview.com

تصویر برجسته از Watcher Guru، نمودار از Tradingview.com

سلب مسئولیت: مقاله فقط برای اهداف آموزشی ارائه شده است. این بیانگر نظرات NewsBTC در مورد خرید، فروش یا نگهداری هر گونه سرمایه گذاری نیست و طبیعتاً سرمایه گذاری خطراتی را به همراه دارد. به شما توصیه می شود قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، تحقیقات خود را انجام دهید. از اطلاعات ارائه شده در این وب سایت کاملاً با مسئولیت خود استفاده کنید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر