در حالی که بیت کوین در تلاش برای افزایش سود است، داده های زنجیره ای توسط کی یانگ جو، موسس کریپتوQuant، در X به اشتراک گذاشته شده است. نشان می دهد افزایش حرکت سکه های قدیمی همانطور که نمودار میانگین خواب بیت کوین نشان می دهد، این روند اخیرا به بالاترین حد خود در 13 سال گذشته رسیده است.

بیشتر سکه های متحرک نهنگ های قدیمی

میانگین خواب بیت کوین میانگین روزهای غیرفعال بودن هر بیت کوین را نشان می دهد. داده‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهد که سکه‌هایی که برای ۳ تا ۵ سال نگهداری می‌شوند، تغییر کرده و به صاحبان جدید منتقل شده‌اند.

نمودار خواب بیت کوین | منبع: کریپتوQuant

در حالی که حرکت وجود داشت، جالب است که داده ها نشان می دهد که آنها به صرافی ها منتقل نشده اند. در عوض، این احتمال وجود دارد که آنها در خارج از بورس (OTC) معامله شده باشند.

معمولاً هرگونه انتقال به صرافی های متمرکز مانند بایننس یا کوین بیس می تواند نشان دهنده قصد فروش باشد. هر چه سکه های بیشتری به این صرافی ها وارد شود، به خصوص از نهنگ ها، احتمال دامپینگ قیمت بیشتر می شود. با این حال، اگر معاملات از طریق فرابورس انجام شود، تأثیر آن بر نرخ های نقدی ناچیز است، که برای گاوها مثبت است.

تجزیه و تحلیل بیشتر این نقل و انتقالات با استفاده از شاخص نسبت سود صرف شده (SOPR) نشان می‌دهد که نهنگ‌هایی که آنها را جابه‌جا می‌کنند، سود مناسبی داشته‌اند. از لحاظ تاریخی، هر زمان که نهنگ‌ها سود می‌برند، قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

آیا قیمت بیت کوین اوج های تمام دوران را دوباره آزمایش خواهد کرد؟

با این حال، در پستی در X، یکی از تحلیلگران می‌گوید قیمت‌ها احتمالاً به دلیل تأثیر صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین (ETF) افزایش خواهند یافت. این اوراق مشتقه با توجه به سرعت ورودی ها در هفته های گذشته مانند یک بافر در برابر افت قیمت هستند.

ETF های نقطه ای به موسسات اجازه می دهد تا در معرض تنظیم مقررات BTC قرار بگیرند. همراه با کاهش خروجی از GBTC، احتمال افزایش قیمت ها همچنان بالاست.

به گزارش Lookonchain داده هاGBTC 750 BTC را در 23 آوریل تخلیه کرد. با این حال، Fidelity و 8 صادرکننده ETF نقطه ای 1513 BTC را از طرف مشتریان خود خریداری کردند. ناشران ETF بیت‌کوین نقطه‌ای سهام‌هایی را می‌فروشند که دارایی‌های بیت کوین را نمایندگی می‌کنند. این سکه ها را می توان از بازارهای ثانویه مانند بایننس، از طریق پلتفرم های OTC یا مستقیماً از ماینرها خریداری کرد.

داده های جریان ETF بیت کوین |  منبع: Lookonchain
داده های جریان ETF بیت کوین | منبع: Lookonchain

قیمت بیت کوین ثابت باقی مانده و به زیر 68000 دلار رسیده است که نشان دهنده بالاترین قیمت در 13 آوریل است.

برای تعریف روند صعودی، باید افزایش حجم بالایی در بالای این خط انحلال وجود داشته باشد که ضررهای اخیر را معکوس کند.

روند نزولی قیمت بیت کوین در نمودار روزانه |  منبع: BTCUSDT در Binance، TradingView
روند نزولی قیمت بیت کوین در نمودار روزانه | منبع: BTCUSDT در Binance، TradingView

با این حال، با نگاهی به آرایش کندل BTCUSDT در نمودار روزانه، گاوها باید برای ادامه روند واضح از بالاترین سطح تاریخ بشکنند. در حالت ایده آل، افزایش بالای 73800 دلار و محدوده فعلی باید با افزایش حجم باشد که حضور خریداران را تایید می کند.

تصویر ویژه از DALLE، نمودار از TradingView

سلب مسئولیت: مقاله فقط برای اهداف آموزشی ارائه شده است. این بیانگر نظرات NewsBTC در مورد خرید، فروش یا نگهداری هر گونه سرمایه گذاری نیست و طبیعتاً سرمایه گذاری خطراتی را به همراه دارد. به شما توصیه می شود قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، تحقیقات خود را انجام دهید. از اطلاعات ارائه شده در این وب سایت کاملاً با مسئولیت خود استفاده کنید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر