بهترین دارایی ریسک پذیر در دهه گذشته، بیت کوین، در مرحله گذار است. مایک مک گلون، استراتژیست ارشد کالا برای اطلاعات بلومبرگ، در مصاحبه اخیر با کیتکو نیوز “در محل” گفت.

مطالب مرتبط | آرتور هیز می گوید اتریوم (ETH) می تواند تا پایان سال به سطح 10 هزار دلار برسد

این فرآیند از آنجایی که سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال می‌توانند تایید کنند، دردناک است، اما می‌تواند ارز دیجیتال معیار را به بالاترین حد خود برساند. در 6 ماه گذشته، قیمت بیت کوین از بالاترین سطح تاریخ 69000 دلار به سطح فعلی حدود 30000 دلار کاهش یافت.

در کوتاه مدت، با ثبت بیت کوین 9 هفته متوالی در وضعیت قرمز، درد شدیدتر شده است. مک گلون بر این باور است که ارز دیجیتال و سایر دارایی های ریسک پذیر به چشم انداز کلان اقتصادی فعلی پاسخ می دهند.

بازار کریپتو بهترین عملکرد را در بازارهای جهانی تجربه کرده است. رالی در طبقه دارایی های نوپا معمولاً با چرخه های 4 ساله با دوره های صعودی سهموی و به دنبال آن بازارهای نزولی چند ساله مطابقت دارد.

بسیاری در این بخش بر این باورند که ارزهای دیجیتال وارد فاز نزولی یا “زمستان ارز دیجیتال” شده اند. زیان ها توسط دو عامل تشدید شده است: آغاز اقدامات سختگیرانه اقتصادی توسط فدرال رزرو ایالات متحده و فروپاشی اکوسیستم Terra.

از این نظر، مک گلون استدلال کرد که بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال باید با بیشترین ضرر مواجه شوند زیرا بیشترین سود را به ثبت رسانده اند. این فرآیند زمانی که دارایی در جهتی حرکت می کند و سپس به قیمت یا پایین «متوسط» معکوس می شود، «بازگشت میانگین» نامیده می شود.

در مورد دوم، استراتژیست ارشد کالا گفت که محاسبه پایین قیمت دقیق “سخت” است. بیت کوین همگام با نزدک 100 حرکت می کند و هر دو اخیراً زمانی که قیمت بیت کوین به 30000 دلار کاهش یافت، به میانگین متحرک 100 هفته ای خود رسیدند.

مک‌گلون ادعا می‌کند که به نظر می‌رسد روندها به ضررهای بیشتری وارد می‌شوند، اما بیت‌کوین باید «به جلو بیاید». این افزایش بالقوه توسط “مناقصه های نهادی” هدایت می شود، زیرا BTC همچنان توسط موسسات جهانی پذیرفته می شود، و به دلیل “عرضه بی کشش” این ارز دیجیتال.

چه چیزی بیت کوین را به 100 هزار دلار می رساند

با وجود رشد اخیر، مک‌گلون ادعا می‌کند که بخش کوچکی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری بیت کوین را به عنوان بخشی از پورتفولیوی خود قرار داده‌اند. این می تواند در سال های آینده تغییر کند، زیرا بیت کوین به “وثیقه جهانی” تبدیل می شود و تا سال 2024 صعود جدیدی را به سمت 100000 دلار آغاز می کند.

مک گلون در مورد چشم انداز آینده قیمت بیت کوین و پایین بالقوه آن افزود:

من فکر می کنم 30000 دلار یک محور پشتیبانی بسیار خوب در بیت کوین است. اساساً به ارزش سهام نیاز دارد تا به کاهش آن ادامه دهد تا آن را پایین بیاورد. اما آنچه که من احساس می‌کنم (BTC) به پشتیبانی خوبی می‌رسد و کاملاً انتظار دارم، می‌تواند به 20000 دلار برسد، اما شک دارم که طی دو سال آینده دوباره به 100000 دلار برسد.

روند نزولی فعلی ممکن است برای برخی از قوی‌ترین پروژه‌ها در صنعت کریپتو چیز خوبی باشد. این به حذف دارایی‌های سوداگرانه کمک می‌کند و آن پروژه‌ها را با اصول بنیادی قوی باقی می‌گذارد.

این پروژه‌ها می‌توانند به کسب سهم بازار از بازارهای سنتی ادامه دهند. همانطور که این کارشناس گفت، بازار کریپتو تنها 0.5 درصد از ارزش بازار سهام جهانی بود. الان حدود 1 درصد است.

در سال‌های آینده، با کاهش تورم و کاهش روند سهام، مک‌گلون معتقد است که بیت‌کوین و طلا دو بهترین دارایی برای نگهداری خواهند بود. با این حال، این فلز گرانبها می تواند سهم بازار خود را به کریپتو شماره یک از دست بدهد.

مطالب مرتبط | ARK Invest: با وجود 9 شمع قرمز، “مبانی بیت کوین قوی می ماند”

در زمان نگارش این مقاله، قیمت BTC با حرکت جانبی در 24 ساعت گذشته با 29700 دلار معامله می شود.

BTC در نمودار 4 ساعته به سمت و سوی حرکت می کند. منبع: BTCUSD Tradingview

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر