یک الگوی تاریخی که در حال حاضر در یک اندیکاتور زنجیره ای بیت کوین شکل می گیرد می تواند نشان دهد که ممکن است یک دارایی نزدیک باشد، اگر قبلاً وارد نشده باشد.

نسبت SOPR بیت کوین در حال حاضر یک الگوی برتر تاریخی را شکل می دهد

در یک کریپتوQuant Quicktake پستیک تحلیلگر در مورد الگویی در رابطه با نسبت SOPR بحث کرده است. “نسبت سود خروجی مصرف شده” (SOPR) شاخصی است که به ما می گوید که آیا سرمایه گذاران بیت کوین در حال حاضر سکه های خود را با سود یا زیان می فروشند.

وقتی ارزش این معیار بزرگتر از 1 باشد، به این معنی است که در حال حاضر سود فروش در بازار غالب است. از سوی دیگر، معیار زیر آستانه نشان می‌دهد که دارنده متوسط ​​سکه‌ها را با مقداری از دست دادن خالص جابه‌جا می‌کند.

در زمینه موضوع فعلی، خود SOPR مورد توجه نیست. بلکه یک نسخه متفاوت به نام نسبت SOPR است. این نام ممکن است کمی گیج کننده باشد زیرا SOPR قبلاً حاوی یک “نسبت” است، اما نسبت دوم در اینجا با این واقعیت مطابقت دارد که این شاخص SOPR دو گروه بیت کوین را مقایسه می کند: دارندگان طولانی مدت (LTHs) و دارندگان کوتاه مدت (STHs).

این گروه‌های سرمایه‌گذار دو بخش اصلی بازار بیت‌کوین را که بر اساس زمان نگهداری انجام می‌شود، تشکیل می‌دهند و ۱۵۵ روز حد فاصل بین این دو است. STH ها کسانی هستند که در 155 روز گذشته خرید کرده اند، در حالی که LTH ها شامل HODLers هایی هستند که سکه های بیشتری از این بازه زمانی حمل می کنند.

اکنون، در اینجا نموداری وجود دارد که روند میانگین متحرک 7 روزه (MA) نسبت SOPR بیت کوین را در طول تاریخ ارز دیجیتال نشان می دهد:

The 7-day MA value of the metric seems to have turned around towards the downside recently | Source: کریپتوQuant

همانطور که در نمودار بالا نشان داده شده است، نسبت SOPR 7 روزه MA بیت کوین در سال 2023 و اوایل سال 2024 در حال افزایش بوده است، اما اخیراً این متریک به اوج رسیده و جهت خود را معکوس کرده است. هرگاه نسبت SOPR بالاتر از 1 باشد، به این معنی است که LTH ها، که عموماً به عنوان دست های مصمم شناخته می شوند، در درجه بالاتری از سود گرفتن نسبت به STH ها شرکت می کنند.

به نظر می رسد زمانی که بیت کوین رالی خود را مشاهده کرده و به بالاترین حد خود (ATH) نزدیک شده است، این دست های الماس شروع به برداشت برخی از سودهایی کرده اند که در مدت زمان طولانی نگهداری خود به دست آورده بودند. و هنگامی که قیمت یک ATH جدید تعیین کرد، این سرمایه گذاران در اوج گرفتن سود شرکت کردند. از آن زمان، سود فروش آنها کاهش یافته است، اگرچه آنها هنوز هم سودهای بسیار بالاتری نسبت به STH دارند.

در نمودار، تحلیلگر نشان می دهد که چگونه این الگو در نقاط مختلف تاریخ دارایی تکرار شده است. در حالی که مقیاس اوج کسب سود LTH در طول چرخه ها در حال کاهش است، هنوز هم درست است که بالاترین متریک با بالاترین قیمت در طول هر یک از آنها منطبق شده است.

همانطور که خط ترسیم شده توسط کوانت نشان می دهد، این امکان وجود دارد که آخرین اوج در متریک در واقع بالاترین نقطه برای این چرخه بوده باشد. با این حال، این تنها با این فرض است که الگوی بازده کاهشی در اندیکاتور تا درجه دقیقی که توسط خط قضاوت می‌شود حفظ شود.

این امکان وجود دارد که اوج همچنان بالاتر از سطوح فعلی باشد، در حالی که در عین حال کمتر از اوج چرخه قبلی باشد، بنابراین همچنان با الگوی تاریخی بیت کوین مطابقت دارد.

به هر حال، این واقعیت که نسبت SOPR ظاهراً به بالاترین حد خود رسیده است، همچنان می‌تواند یک سیگنال نزولی باشد، البته فقط در کوتاه‌مدت.

قیمت بیت کوین

بیت کوین در چند روز گذشته بهبودی ثابتی داشته است زیرا قیمت آن اکنون به بالای 66100 دلار رسیده است.

نمودار قیمت بیت کوین

Looks like the price of the asset has been going up over the last few days | Source: BTCUSD on TradingView

تصویر برجسته از Maxim Hopman در Unsplash.com، کریپتوQuant.com، نمودار از TradingView.com

سلب مسئولیت: مقاله فقط برای اهداف آموزشی ارائه شده است. این بیانگر نظرات NewsBTC در مورد خرید، فروش یا نگهداری هر گونه سرمایه گذاری نیست و طبیعتاً سرمایه گذاری خطراتی را به همراه دارد. به شما توصیه می شود قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، تحقیقات خود را انجام دهید. از اطلاعات ارائه شده در این وب سایت کاملاً با مسئولیت خود استفاده کنید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر