روندهای اخیر در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد نشان داد یک تغییر قابل توجه در رفتار معامله گران، به ویژه در میان کسانی که در بیت کوین سرمایه گذاری می کنند.

بلومبرگ با استفاده از داده های کریپتوQuant آشکار کرد نرخ تامین مالی بیت کوین – هزینه باز کردن موقعیت های خرید در معاملات آتی دائمی بیت کوین برای معامله گران – برای اولین بار از اکتبر 2023 منفی شده است.

نرخ های تامین مالی بیت کوین: منبع: کریپتوQuant

این تغییر نشان‌دهنده یک «علاقه خنک‌کننده» در اعمال شرط‌های صعودی بر روی بیت‌کوین است که همزمان با تأثیر محو شدن محرک‌های اصلی بازار است.

پویایی بازار بیت کوین پس از نصف شدن

کاهش نرخ تامین مالی بیت کوین با کاهش جریان خالص ورودی به صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) در ایالات متحده مرتبط است، که قبلاً ارز دیجیتال را به سمتی سوق داده بود. رکوردها.

علیرغم پیش بینی هاوینگ بیت کوین – رویدادی که پاداش استخراج بلوک های جدید را کاهش می دهد و از نظر تئوری عرضه سکه های جدید را کاهش می دهد – تأثیر قیمت به طور شگفت انگیزی کاهش یافته است.

به گفته بلومبرگ، این واکنش آرام اثرات عوامل اقتصادی گسترده‌تری مانند تنش‌های ژئوپلیتیکی و تغییرات در انتظارات سیاست پولی را تشدید کرده است که منجر به افزایش ریسک‌گریزی در بین سرمایه‌گذاران شده است.

به دنبال آخرین نصف شدن بیت کوین، بازار شاهد افزایش صعودی مورد انتظار بسیاری نبود. در عوض، بیت کوین تنها اصلاح بیش از 10 درصدی را نسبت به بالاترین حد خود (ATH) در ماه مارس با ثبات قیمت ها در منطقه 63000 دلاری، در زمان نگارش، مشاهده کرده است.

نمودار قیمت بیت کوین (BTC) در TradingView
قیمت بیت کوین در نمودار 4 ساعته در حال حرکت است. منبع: BTC/USDT در TradingView.com

همانطور که خولیو مورنو، رئیس تحقیقات کریپتوQuant اشاره کرد، رکود اخیر در نرخ سرمایه بیت کوین به زیر صفر نشان دهنده “کاهش اشتیاق” است. در میان معامله گران برای گرفتن موقعیت های طولانی

به گفته بلومبرگ، این روند با کاهش قابل توجه ورودی روزانه به ETF های بیت کوین نقطه ای ایالات متحده و کاهش علاقه باز به معاملات آتی بیت کوین در بورس کالای شیکاگو (CME) پشتیبانی می شود که نشان دهنده کاهش بیشتر اشتیاق برای سرمایه گذاری های ارز دیجیتال است.

در گزارش بلومبرگ، تحلیلگر K33 Research Vetle Lunde خاطرنشان کرد که “رشته فعلی نرخ های بودجه خنثی به پایین تر از خنثی غیرعادی است” و نشان می دهد که بازار ممکن است وارد فاز تثبیت قیمت شده باشد.

قابل ذکر است، این دوره کاهش فعالیت اهرمی به طور بالقوه می تواند منجر به تثبیت بیشتر قیمت شود، اما همچنین سوالاتی را در مورد چشم اندازهای کوتاه مدت برای بهبود بیت کوین ایجاد می کند.

تعدیل در سختی معدن و پیامدهای بازار

جالب اینجاست که در کنار این تنظیمات بازار، دشواری استخراج بیت کوین برای اولین بار بلافاصله پس از نیمه چهارم.

طبق داده‌های Bitbo، تنظیم سختی، که در هر بلوک ۲۰۱۶ اتفاق می‌افتد، ۲ درصد افزایش یافت و به بالاترین حد جدید ۸۸.۱ تریلیون رسید.

نمودار تاریخچه دشواری استخراج بیت کوین.
نمودار تاریخچه دشواری استخراج بیت کوین. | منبع: بیتبو

این تعدیل در تضاد با روندهای گذشته است که در آن دشواری معمولاً پس از نصف شدن به دلیل کاهش سودآوری کاهش می‌یابد که ماینرهای کارآمد کمتر را از بازار خارج می‌کند.

این ناهنجاری در سختی استخراج نشان می دهد که علیرغم پاداش های کمتر پس از نصف شدن، ماینرها فعال باقی می مانند و احتمالاً توسط فن آوری های استخراج کارآمدتر یا تغییرات استراتژیک در عملیات معدنی تقویت می شوند.

این انعطاف پذیری در فعالیت های استخراج می تواند به حفظ امنیت و قدرت پردازش شبکه کمک کند. با این حال، پیچیدگی‌های پیش‌بینی پویایی بازار بیت‌کوین را تنها بر اساس نتایج نصف‌سازی تاریخی نشان می‌دهد.

تصویر برجسته از Unsplash، نمودار از TradingView

سلب مسئولیت: مقاله فقط برای اهداف آموزشی ارائه شده است. این بیانگر نظرات NewsBTC در مورد خرید، فروش یا نگهداری هر گونه سرمایه گذاری نیست و طبیعتاً سرمایه گذاری خطراتی را به همراه دارد. به شما توصیه می شود قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، تحقیقات خود را انجام دهید. از اطلاعات ارائه شده در این وب سایت کاملاً با مسئولیت خود استفاده کنید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر