باید سرمایه گذاران

طلا در سال 2021 چندان پولساز برای افراد تجاری نبود و بیشتر سرمایه گذاران به دنبال سرمایه گذاری های دیگری بودند که جذاب تر به نظر می رسید. فلز گرانبها کم شده حدود 5 درصد، از 1887.60 دلار در دسامبر 2020 به 1794.25 دلار در دسامبر 2021.

دارایی یک سرمایه گذاری مطمئن محسوب می شود زیرا در جهت بازار حرکت نمی کند. این به این دلیل است که قرار است به عنوان یک دارایی دفاعی در هنگام کاهش بازارها عمل کند.

با این حال، اگرچه طلا یک سرمایه گذاری مطمئن است، اما به دلیل نوسانات قیمتی که دارد، می توان آن را خطرناک نیز در نظر گرفت. به عنوان مثال، زمانی که بازارها در حال افزایش هستند، سرمایه گذاران تمایل دارند به طلا روی بیاورند زیرا معتقدند قیمت سهام کاهش خواهد یافت.

درک طلا به عنوان یک سرمایه گذاری

درک تاریخچه طلا برای به دست آوردن هدفمند آن بسیار مهم است. مدتها قبل از اینکه مصریان شروع به ساختن مصنوعات مذهبی کنند شروع شد. در حدود سال 560 قبل از میلاد بود که مردم شروع به استفاده از طلا به عنوان ارز کردند. در طول این مدت، بازرگانان به دنبال یک شکل استاندارد از پول بودند که کاربران بتوانند به راحتی تجارت کنند. ایجاد یک سکه طلا با مهر راه حل ایده آل به نظر می رسید. با گذشت زمان، بازرگانان به طور گسترده ای این فلز گرانبها را در سراسر جهان پذیرفتند.

افزایش طلا به عنوان پول در اروپا و بریتانیا به رشد خود ادامه داد. آثار مختلف از امپراتوری های روم و یونان در موزه های سراسر جهان به نمایش گذاشته شد.

پوند بریتانیا که به عنوان پوند نقره نیز شناخته می شود، بر اساس مقدار طلایی که نشان می داد ایجاد شد. به طور کلی طلا نماد ثروت در نقاط مختلف جهان مانند قاره آمریکا، آفریقا، اروپا و آسیا است.

طلا در اقتصاد مدرن به عنوان یک سرمایه گذاری

با وجود اینکه طلا دیگر از دلار آمریکا حمایت نمی کند، اما همچنان تأثیر اقتصادی قابل توجهی در جهان دارد. واضح است زیرا سازمان های مالی بین المللی مختلف هنوز آن را حفظ می کنند. در حال حاضر، بانک های مرکزی جهان نگه دارید تقریبا 20 درصد از ذخایر طلای جهان. این ذخایر اثرات رکود اقتصاد جهانی را کاهش می دهد.

سرمایه گذاری طلا به عنوان محافظ در برابر تورم؟

مطابق با محاسبات توسط شرکت مدیریت دارایی Flossbach von Storch، از سال 1973، طلا حدود 2 درصد از نرخ تورم ایالات متحده بهتر عمل کرده است. همچنین محافظت طولانی مدت از تورم را به نمایش گذاشته است.

علاوه بر سرمایه‌گذاری در طلای فیزیکی، سرمایه‌گذاران می‌توانند از راه‌های مختلفی که طلا می‌تواند از پول خود محافظت کند نیز بهره‌مند شوند. به عنوان مثال، سرمایه گذاری در طلا از طریق یک موسسه مالی گران ترین راه است.

بازار طلا با حجم معاملات روزانه حدود 170 میلیارد دلار، بازاری بسیار نقدشونده است. سرمایه گذاران نهادی و عمده فروشی عمدتاً از آن استفاده می کنند. افراد خصوصی همچنین می توانند از شمش ها و سکه های طلایی که می توانند از بانک یا جواهرفروشی خریداری کنند بهره مند شوند.

یکی از مقرون به صرفه ترین راه های سرمایه گذاری در طلا، خرید کالاهای مبادله شده با پشتوانه طلا است. این محصولات دارای درجه بالایی از امنیت هستند زیرا 100٪ پشتوانه طلا دارند.

یک نوع متداول از محصولات با پشت طلا است Xetra-Gold، اوراق بهاداری که به سرمایه گذاران امکان می دهد طلای فیزیکی را در هر زمان دریافت کنند. این نوع محصول دارای مزایای مختلفی از جمله قیمت پایین و امکان دسترسی به طلای موجود در انبار است.

تنوع بخشیدن به نمونه کارها

بسیاری از مردم نمی دانند که سرمایه گذاری در طلا می تواند یک استراتژی عالی برای دستیابی به یک سبد متنوع باشد. می تواند به مدیریت نوسانات و بازده سرمایه گذاری های شما کمک کند.

برای سرمایه گذاران، طلا می تواند یک استراتژی حفاظت از ثروت ارائه دهد. این می تواند به به حداقل رساندن تأثیر از بین رفتن ثروت بالقوه در مواقع اضطراری کمک کند. مهم نیست که بازار چه کاری انجام می دهد، طلا همچنان برای مدت طولانی در دسترس خواهد بود.

یکی از بهترین راه‌ها برای دستیابی به طلا از طریق EFT است که نیاز به نگه‌داری آن در خزانه یا مکان مخفی را از نظر فیزیکی بی نیاز می‌کند. این روش به شما امکان می دهد به جای نگرانی در مورد امنیت آن، روی قیمت تمرکز کنید.

قیاس “پناهگاه امن”.

عدم اطمینان سیاسی و اقتصادی فزاینده ای که در سطح جهانی شاهد آن هستیم، واقعیت محیط اقتصادی امروز است. به دلیل تهدیدات عدم اطمینان سیاسی و اقتصادی، سرمایه گذاران به طلا به عنوان یک بهشت ​​نگاه می کنند. در زمان بحران، آنها می توانند از ثروت خود محافظت کنند و از همه آشفتگی ها فرار کنند. در سهام، اوراق قرضه و صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک، ارزش سرمایه‌گذاری شما به عملکرد شرکت بستگی دارد، که در مورد طلا مشکلی نیست.

آیا طلا یک پله بالاتر از سایر دارایی هاست؟

با توجه به مسائل مختلف ژئوپلیتیکی که می تواند بر قیمت طلا در آینده تأثیر بگذارد، مانند همه گیری ویروس کرونا و اوکراین و روسیه. تعارضبه احتمال زیاد تا سال 2022 به اوج خود نمی رسد. با این حال، مدیران دارایی به طور کلی توصیه می کنند که مشتریان تا 10٪ از دارایی های خود را طلا نگه دارند تا از خود در برابر رکودهای اقتصادی بالقوه محافظت کنند.

یکی از مهم ترین عواملی که سرمایه گذاران باید در هنگام سرمایه گذاری در نظر بگیرند بازه زمانی است. دانستن این موضوع می تواند به آنها کمک کند تا تعیین کنند که آیا بازار احتمالاً عملکرد خوبی دارد یا خیر. اگرچه طلا یک سرمایه گذاری کامل نیست، اما در صورت افزایش قیمت طلا می تواند برای تنوع بخشیدن به پرتفوی خود با سرمایه گذاری در آن سودمند باشد.

شما می توانید اطلاعات بیشتری در مورد سرمایه گذاری و آنچه در بازارهای عمومی جهانی اتفاق می افتد را در اینجا بیابید Top1Markets. Top1Markets یکی از بهترین هاست پلتفرم های معاملاتی فارکس اگر به دنبال سرمایه گذاری در بازارهای دیگر هستید.

سرمایه گذاری در طلا در سال 2022

بسیاری از مردم بر این باورند که سرمایه گذاری در طلا یک راه عالی برای محافظت از خود در برابر افزایش قیمت است. با این حال، واقعیت چیز دیگری را نشان می دهد. طلا در بسیاری از موارد پوشش بهتری در برابر بلایای مالی نسبت به تورم دارد. زمانی که قیمت طلا در مواقع بحران افزایش می یابد، معمولاً ایده خوبی است که روی این فلز سرمایه گذاری کنید. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که افزایش تورم می تواند باعث از دست دادن پول شما شود.

همچنین باید سرمایه گذاری در دارایی هایی مانند سهام و اوراق قرضه را برای ایجاد درآمد جاری و تامین مالی سبک زندگی آنها در نظر گرفت. با این حال، همیشه این ایده خوبی نیست که به طلا به عنوان سرمایه گذاری اعتماد کنید.

طلا به عنوان یک ذخیره ارزش نیز مستعد تجربه نوسانات است. با این حال، عملکرد دوگانه آن به عنوان یک کالا و ذخیره ارزش، پیش بینی قیمت آن را دشوارتر می کند. اگرچه سرمایه گذاری در طلا همیشه ایده خوبی است، اما به یاد داشته باشید که به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت بیشترین سود را دارد. حتی اگر فقط پنج درصد به پرتفوی خود اضافه کنید، باز هم می تواند عملکرد کلی صندوق را بهبود بخشد.

سلب مسئولیت: نظرات و نظرات بیان شده در این مقاله صرفاً متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده نظرات CoinQuora نیست. هیچ اطلاعاتی در این مقاله نباید به عنوان توصیه سرمایه گذاری تفسیر شود. CoinQuora همه کاربران را تشویق می کند تا قبل از سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، تحقیقات خود را انجام دهند.

اخبار ارز دیجیتال
این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

لینک منبع خبر