با نزدیک شدن به نصف شدن بیت کوین (BTC)، انتظارات در مورد عملکرد این ارز دیجیتال پرچمدار افزایش می یابد. بیت کوین (BTC) پس از مواجه شدن با یک اصلاح قابل توجه در چند روز اول سه ماهه دوم، در حال بهبود است و برخی از تحلیلگران به زودی ارتفاعات جدیدی را برای ارز دیجیتال شماره یک پیش بینی می کنند.

آیا شانس در گاوها یا خرس ها به نفع است؟

بیت کوین بهترین های خود را داشت بسته شدن فصلی در طول سه ماهه اول 2024. علیرغم عملکرد درخشان BTC، با شروع سه ماهه دوم، بازار توسط اصلاح قیمت ارزهای دیجیتال پیشرو کشیده شد.

از آن زمان، بیت کوین به طور پیوسته در حال بهبود است و سطح مقاومت 70000 دلاری را در آخر هفته آزمایش کرده است. با شروع هفته، به نظر می رسد که بیت کوین پشتیبان خود را بالای سطح 70000 دلار بازیابی کرده است.

به نظر می رسد علی مارتینز، تحلیلگر کریپتو، فکر می کند که عملکرد بیت کوین تا کنون نشان دهنده احساسات مثبت سرمایه گذاران است. در یک پست X، مارتینز نموداری را به اشتراک گذاشت که حداقل در حال حاضر تصویری خوش بینانه را نشان می دهد.

با توجه به پست مارتینز، شاخص In/Out of the Money Around Price (IOMAP) به نظر می رسد مطلوب برای گاو نر. طبق نمودار، آدرس‌هایی که بیت کوین را در سطح حمایت نگه می‌دارند، بسیار بیشتر از آدرس‌هایی هستند که بیت‌کوین را در سطح مقاومت نگه می‌دارند.

نمودار نشان می دهد که بیت کوین در “پشتیبانی پایدار” است زیرا 474000 آدرس دارای 285000 BTC بین 70760 تا 71200 دلار هستند. در همین حال، 1.4 میلیون آدرس این ارز دیجیتال پرچمدار را بین 68220 تا 70325 دلار نگه می دارند.

در مقایسه، آدرس‌ها و بیت کوین در سطح پشتیبانی تقریباً سه برابر آدرس‌های موجود در منطقه مقاومت است. از نظر تحلیلگر، گاوها برنده فعلی هستند زیرا “به نظر می رسد شانس به نفع آنهاست”.

تحلیلگر پیش بینی کرد بیت کوین به زودی به 90000 واحد می رسد

کاپیتان فایبیک، یکی دیگر از تحلیلگران ارزهای دیجیتال، نیز به نظر می رسد حرکت صعودی بیشتری را برای بیت کوین درک می کند. در یک پست X، تحلیلگر پیشنهاد می کند که “شکست صعودی پرچم صعودی BTC در نمودار روزانه تایید شده است.”

طبق نمودار، قیمت ارز دیجیتال پرچمدار در اوایل ماه مارس یک دوره تثبیت را آغاز کرد و یک الگوی پرچم را تشکیل داد. این الگو پس از بسته شدن شمع روزانه روز دوشنبه بالای محدوده قیمت 70000 دلار، شاهد شکست صعودی بود.

با توجه به این شکست، تحلیلگر پیش بینی می کند که در این ماه به محدوده قیمت 88000 تا 90000 دلار برسد.

در زمان نگارش این مقاله، بیت کوین بالاتر از سطح حمایت 70000 دلاری باقی می ماند که تنها 5 درصد پایین تر از آخرین قیمت تاریخ خود (ATH) یعنی 73373 دلار است. با وجود مقاومت مثبت، عملکرد قیمت BTC نسبت به روز گذشته کاهش جزئی 2.3 درصدی را نشان می دهد.

به همین ترتیب، حجم معاملات روزانه و ارزش بازار آن نیز اندکی کاهش یافته است. بر اساس داده های CoinMarketCap، حجم معاملات روزانه بیت کوین 6 درصد کاهش یافته است، در حالی که ارزش بازار 1.38 تریلیون دلاری آن نشان دهنده کاهش 2.1 درصدی است.

با این وجود، بیت کوین 8.4 درصد بالاتر از قیمت هفت روز قبل خود باقی مانده و در 70378 دلار معامله می شود. به علاوه احساسات صعودیکه توسط رویداد آینده “Halving” تقویت می شود، می تواند به بزرگترین ارز دیجیتال با ارزش بازار کمک کند تا حمایت خود را بالاتر از سطوح فعلی تثبیت کند.

Bitcoin sits above the $70,000 support level in the 1-day chart. Source: BTCUSDT on Tradingview 

تصویر ویژه از Unsplash.com، نمودار از TradingView.com

سلب مسئولیت: مقاله فقط برای اهداف آموزشی ارائه شده است. این بیانگر نظرات NewsBTC در مورد خرید، فروش یا نگهداری هر گونه سرمایه گذاری نیست و طبیعتاً سرمایه گذاری خطراتی را به همراه دارد. به شما توصیه می شود قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، تحقیقات خود را انجام دهید. از اطلاعات ارائه شده در این وب سایت کاملاً با مسئولیت خود استفاده کنید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر