قیمت بیت کوین به شدت سقوط کرد در روزهای منتهی به نصف شدن اخیر، به مرز 60000 دلار رسید. داده های زنجیره ای روشن می کند که چه چیزی می تواند دلیل این افت قیمت در میانه تمام قیمت ها باشد. هیجان در حوالی نصف شدن.

به ویژه، داده ها نشان داده است که برخی از ماینرها در روزهای منتهی به رویداد نصف شدن، دارایی های خود را به فروش رسانده اند، در حالی که کل دارایی های بیت کوین ماینرها به پایین ترین حد در 12 سال گذشته رسیده است.

ذخایر بیت کوین ماینرها به پایین ترین سطح 12 ساله خود رسید

پلتفرم تحلیلی درون زنجیره ای IntoTheBlock به این روند جالب در بین ماینرهای بیت کوین اشاره کرد. با توجه به “هولدینگ بیت کوین ماینرز” این پلتفرم، ذخیره کل بیت کوین در میان ماینرهای مختلف اکنون به کمتر از 1.9 میلیون بیت کوین رسیده است که کمترین میزان در 12 سال گذشته است.

جالب اینجاست که این معیار نشان می‌دهد که ذخایر ماینرها از ابتدای سال، درست پس از تایید ETF‌های بیت‌کوین نقطه‌ای، در روند خروجی ادامه داشته‌اند. این بدان معناست که خروجی کیف پول های ماینر می تواند با افزایش تقاضا از کیف پول های مختلف بیت کوین ETF مرتبط باشد، که در حال حاضر 4.27 درصد از کل کیف پول های در گردش را کنترل می کند.

در زمان نگارش این مقاله، داده‌های کریپتوQuant تعداد کل ذخایر ماینرها را 1.818 میلیون بیت‌کوین نشان می‌دهد که از 1.84 میلیون بیت‌کوین در 3 ژانویه 22000 بیت‌کوین کاهش یافته است. علاوه بر این، این خروج از ذخایر ماینر در روزهای منتهی به نصف شدن تشدید شد همانطور که توسط IntoTheBlock اشاره شده است.

IntoTheBlock در یک پست رسانه اجتماعی گفت: “این نشان می دهد که ماینرها فروشندگان خالصی بوده اند که منجر به نصف شدن آنها شده است.”

فشار فروش مداوم اعمال شده توسط ماینرها ممکن است یکی از عوامل موثر در روند راکد بیت کوین بین 65000 تا 70000 دلار در هفته های گذشته بوده باشد. به نظر می رسد این خروج بیت کوین از کیف پول های ماینر به بازار، بیش از مقدار کافی بیت کوین را در بازار پر کرده است که به نوبه خود باعث سقوط به 60000 دلار در طول هفته شده است.

Bitcoin is now trading at $64.906. Chart: TradingView

آینده بیت کوین چیست؟

تمرین ماینرهای بیت کوین دارایی های خود را می فروشند در روزهای منتهی به نصف شدن غیرعادی نیست، همانطور که اقدامات آنها در رویدادهای نصف شدن گذشته نشان داده است. در زمان نگارش این مقاله، بیت کوین با قیمت 64978 دلار معامله می شود که پس از بازگشت به 60000 دلار، 8 درصد افزایش یافته است. بسیار مورد انتظار چهارمین نصف شدن بیت کوین در حال حاضر تکمیل شده و صنعت منتظر تاثیر آن است طی چند ماه آینده

نصف شدن در نهایت یک عمل متعادل کننده برای ماینرها است. اگرچه درآمد ماینرها به نصف کاهش می یابد، اما کاهش عرضه بیت کوین و افزایش احتمالی قیمت می تواند به جبران برخی از ضررها در طول زمان کمک کند. بر اساس یک گزارشماینرهای بیت کوین پس از نصف شدن می توانند تا 5 میلیارد دلار بیت کوین بفروشند و قیمت این ارز دیجیتال به طور بالقوه به 52000 دلار کاهش می یابد.

تصویر برجسته از Pexels، نمودار از TradingView

سلب مسئولیت: مقاله فقط برای اهداف آموزشی ارائه شده است. این بیانگر نظرات NewsBTC در مورد خرید، فروش یا نگهداری هر گونه سرمایه گذاری نیست و طبیعتاً سرمایه گذاری خطراتی را به همراه دارد. به شما توصیه می شود قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، تحقیقات خود را انجام دهید. از اطلاعات ارائه شده در این وب سایت کاملاً با مسئولیت خود استفاده کنید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر