روز سه شنبه، بازار ارزهای دیجیتال در مقایسه با نتفلیکس (NFLX) خوب به نظر می رسید. سهام شرکت پخش جریانی جهان با 27 درصد کاهش به 256 دلار در معاملات پس از ساعت کاری رسید و به سطح سال 2019 رسید. اعلام می کند از دست دادن گسترده 200000 مشترک در سه ماهه اول سال 2022. این به ضرر تقریباً 40 میلیارد دلاری در نیم ساعت تبدیل شد.

این اولین بار است که این شرکت از سال 2011 مشتریان خود را از دست می دهد و انتظار دارد در سه ماهه دوم جاری 2 میلیون بیشتر از دست بدهد. NFLX در حال حاضر 63 درصد از بالاترین رکورد خود و بیش از 40 درصد در سال جاری کاهش یافته است.

برای آنهایی که نمی‌دانند چنین دلتنگی تا چه زمانی می‌تواند دردسرساز باشد: یادآوری آن FB دلار از زمانی که فاش کرد رشد کاربران فیس بوک به سقف رسیده است، همچنان 33 درصد کاهش یافته است. برایان چاپاتا اشاره شد.

تحلیلگر مایکل ناتانسون از MoffettNathanson LLC گفت بلومبرگ که “این فقط تکان دهنده است” و افزود: “هر چیزی که آنها در پنج سال گذشته سعی کردند من را متقاعد کنند در یک ربع رها شد.” این یک چهره در مورد است.

آیا کریپتو دنبال خواهد شد؟

این سایت خبری همچنین گزارش داد که «دیزنی پس از گزارش چشم انداز نتفلیکس در معاملات طولانی مدت 5.2 درصد سقوط کرد، در حالی که شرکت برادران وارنر دیسکاوری، مالک HBO Max، تا 2.8 درصد کاهش یافت. سهام Roku Inc.، سازنده ست تاپ باکس برای استریم، تا 8.3 درصد کاهش یافت.

بسیاری از خود پرسیده‌اند که آیا این می‌تواند بازار کریپتو را نیز تحت تأثیر قرار دهد. یک اقتصاددان خاطرنشان کرد که آخرین باری که چنین ریزش شدیدی برای نتفلیکس اتفاق افتاد (22 ژانویه 2022)، “این باعث شد [an over] 30 درصد سقوط 4 روزه در کریپتو.» با این حال، او اضافه کرد که فکر نمی‌کند این بار مشکلی پیش بیاید. “اکنون این یک رویداد خاص است.”

ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال پس از 22 ژانویه 2022 به 1.4 تریلیون دلار رسید.

دلیل اینکه بسیاری فکر نمی کنند این سناریو تکرار شود این است که مورد قبلی به شدت به اقتصاد کلان مرتبط بود – فروش عمومی سهام در بازار سهام به دلیل ترس از افزایش نرخ بهره در ایالات متحده -، در حالی که این بار به نظر می رسد این شاخص خاص به کاهش تقاضای شرکت.

مطالب مرتبط | قیمت بیت کوین به زیر 38 هزار دلار رسید با شکست سهام های فناوری و ناپدید شدن سود ناشی از بیماری همه گیر

در ژانویه، این شرکت اعتراف کرد که این رقابت “بر رشد حاشیه ای تاثیر می گذارد.” در حال حاضر، علاوه بر افزایش رقابت، آنها اظهار داشتند که عملکرد بد در سه ماهه اول تا حدودی به دلیل تعداد زیادی از مشتریان است که رمزهای عبور خود را به اشتراک می گذارند، تخمین زده می شود 100 میلیون خانوار از این سرویس به صورت فنی رایگان استفاده می کنند.

آنها همچنین به عوامل کلان اشاره کردند، “از جمله رشد کند اقتصادی، تورم فزاینده، رویدادهای ژئوپلیتیکی مانند حمله روسیه به اوکراین، و برخی اختلالات مداوم ناشی از کووید نیز احتمالاً تأثیرگذار هستند.”

نتفلیکس به طور کامل پیش بینی خود برای رشد 2.5 میلیون مشترک و همچنین تخمین وال استریت را نادیده گرفت، که همچنین انتظار داشت آنها در سه ماهه اول سال 2022 تعداد زیادی از کاربران را اضافه کنند.

در مقابل، تبلیغات ضد کریپتو که آن را “بیش از حد فرار” و “خیلی پرخطر” می نامد و مدعی است که سرمایه گذاران نیاز به محافظت در برابر آن دارند، امروز ضعیف و کم رنگ به نظر می رسد.

حدود 27 ژانویه، پس از اولین سقوط بزرگ نتفلیکس در سال، بیل آکمن گزارش داد که صندوق تامینی او بیش از 3.1 میلیون سهام این شرکت را خریداری کرده است. که باعث می شود پی اوosition در حال حاضر 387.5M کاهش یافته است.

مطالب مرتبط | نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که اکثر دارندگان کریپتو تا 80% سقوط خواهند کرد

“کسی همیشه می داند”

دومین چیز بزرگی که با کریپتو در تضاد است این است که این صنعت اغلب یک طرح کلاهبرداری نامیده می شود، اما برای برخی از تحلیلگران، این سناریوی NFLX نشانه هایی از تجارت داخلی را نشان می دهد.

اکانت توییتر Unusual Whales متوجه شد که «تاو فعال ترین زنجیر داغ قبل از بسته شدن بود NFLX دلار با قرار دادن 300 دلار “و معاملات طبقه بالا همگی نزولی بودند.” این بدان معنی است که معامله گران با گزینه های فروش احتمالاً پول زیادی به دست آورده اند. که به نظر می رسد آنها می دانستند که اتفاقی خواهد افتاد.

تصویر

به طور مشابه، حساب همچنین اشاره کرد که “یک تاجر یک بزرگ را گرفت NFLX دلار موقعیت قرار دادن، خرید +100k در ~ $2 درخواست 7 روز پیش. این پوزیشن در آن روز 4500 جلد داشت، روز قبل 41 جلد بود که یک ماه دیگر منقضی می شد. احتمالاً 1000٪ ساخته شده است.

ارز دیجیتال
ارزش کل بازار کریپتو به 1800 میلیارد دلار در نمودار روزانه | منبع: TradingView.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر