آیا واقعا اتریوم بهترین بلاک چین برای تشکیل DAO است؟

تسلط اتریوم به عنوان بلاک چین منتخب برای DAO ها همچنان قوی است، اما موردی برای زنجیره های دیگر نیز وجود دارد که ممکن است مناسب تر باشند.

جامعه و صنعت کریپتو، اتریوم را به عنوان زنجیره انتخابی برای اکثر برنامه‌های غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک چین انتخاب کرده‌اند، اما زنجیره‌های دیگر ممکن است برای مدیریت حجم کاری سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز (DAO) مناسب‌تر باشند.

مزیت های فنی و تراکنش های ارزان تر هنوز به یک عامل اصلی جذب ماشین مجازی اتریوم تبدیل نشده اند.EVM) زنجیر. EVM سازگاری شبکه را قادر می سازد از ویژگی های امنیتی اتریوم استفاده کند.

اتریوم (ETH) و زنجیره های سازگار آن دارای مزیت آشکاری در تعداد DAO نسبت به سایرین است. آنها بیش از 4200 DAO و پروتکل هایی را در خود جای داده اند که بر اساس داده های پلت فرم رای گیری بلاک چین به شرکت کنندگان در حاکمیت نیاز دارند. عکس فوری.

در مقایسه، سولانا (SOL) زیست بوم دارای تنها 140، Cardano دارای 10 DAO بر اساس اکوسیستم ردیاب مکعب کاردانو و پولکادوت (نقطه) لایه می گوید فقط هشت دارد این به معنای نادیده گرفتن این واقعیت نیست که در بین 10 DAO برتر از نظر تعداد تصمیمات اتخاذ شده در هفت روز گذشته، ردیاب DAO DeepDAO نشان می دهد که سه بر اساس سولانا است.

به گفته ایال ایثکوویچ، مدیر عامل DeepDAO ردیاب DAO در پاسخ های ایمیلی به کوین تلگراف، قدرت اتریوم نسبت به بقیه ممکن است به دلایل ساده و در عین حال کاربردی باشد. او تسلط اتریوم را به این واقعیت نسبت می‌دهد که «زنجیره‌ای است که جنبش DAO از آنجا شروع شد».

مهم‌تر از آن، (اتریوم) بالغ‌ترین اکوسیستم از نظر ابزارهایی برای راه‌اندازی و مدیریت تمام جنبه‌های DAO، بیشتر مالی اما نه تنها. این ممکن است با افزایش محبوبیت زنجیره‌های دیگر تغییر کند.»

از سوی دیگر، او به هزینه بالای گاز به عنوان نقص اتریوم اشاره کرد. او افزود که Solana به DAO ها اجازه می دهد تا تراکنش های سریع و ارزان انجام دهند، “اما، دوباره، ویژگی ها و ابزارهای پشتیبانی در اکوسیستم کمتر قوی هستند.”

علاوه بر این، سولانا در برابر آن آسیب پذیر شده است قطعی شبکه نادر.

یکی از بنیانگذاران توکن غیرقابل تعویض (NFTسارو مک کنا، بازی در شبکه WAX مبتنی بر EOSIO، Alien Worlds، هفته گذشته به Cointelegraph گفت که معتقد است EOSIO (EOS) برای ساختن DAO بهتر است.

از نظر او، اتریوم برای مقاصد رأی گیری بسیار گران است و به گونه ای طراحی شده است که یک «بلاک چین همه منظوره» برای انجام هر تعداد از وظایف مختلف باشد. این در تضاد با EOSIO است که مک کنا گفت: «تا حدی برای هدف DAO ساخته شده است».

پایگاه کد EOSIO بسیار قدرتمند است و اجازه می دهد تا مجوزهای چند علامتی لایه ای و مکانیسم های انتخاب مجموعه پویا که برای عملکرد صحیح DAO ها حیاتی هستند، فراهم شود.

هزینه‌های گاز مدت‌هاست که برای کاربران اتریوم مشکل‌ساز بوده است، اما در ماه مارس، هزینه‌ها در حد خود بود پایین ترین سطح از اوت گذشته.

مربوط: اپرا بیت کوین، سولانا، پلیگون و پنج بلاک چین دیگر را ادغام می کند

با این حال، اندرو لوین، مدیر عامل شرکت مشاوره بلاک چین کوینوس، چنین کرده بود انتقادات جدی از EOSIO که می تواند توضیح دهد که چرا کمتر از نرخ پذیرش اتریوم است. در فوریه، او نوشت که در حالی که تراکنش‌های EOS عملاً بدون کارمزد هستند، کارمزد ایجاد حساب وجود دارد. علاوه بر این، نگهداری سکه در یک حساب در مقایسه با اتریوم نسبتاً پیچیده است:

پایگاه داده EOS بر روی چیزی بنام «فایل‌های نگاشت حافظه» ساخته شده است، که بقایای دیگری از طراحی Steem است، که نتیجه مهم آن این است که برای استفاده از گران‌ترین شکل ذخیره‌سازی ممکن طراحی شده است: حافظه با دسترسی تصادفی (RAM). “

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس