ویتالیک بوترین، مخترع اتریوم، یکی از اولین کاربرانی بود که برای Dotsama Domains Subsocial ثبت نام کرد. حداقل، شخصی دامنه vitalik.web3 را روی پلت فرم ثبت کرده است. Subsocial از طریق دسته رسمی توییتر خود از بوترین استقبال کرد زیرا آنها نقطه عطف جدیدی را برای پلتفرم جشن گرفتند.

مطالب مرتبط | ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم، از یک زمستان ارز دیجیتال دیگر استقبال می کند

Subsocial که توسط Polkadot پشتیبانی می‌شود، مجموعه‌ای از پالت‌های زیرلایه با رابط کاربری وب، در وب‌سایت رسمی آن‌ها است. این پلتفرم به کاربران امکان می‌دهد تا شبکه‌های اجتماعی غیرمتمرکز خود را راه‌اندازی کنند.

از این نظر، Subsocial توصیف خود به عنوان “پلتفرمی برای ساخت شبکه های اجتماعی”. کاربر تحت دامنه Vitalik Buterin می تواند از آن برای Polkadot و اکوسیستم Kusama استفاده کند.

کارهایی که Vitalik Buterin می تواند با دامنه Dotsama انجام دهد

مشابه سرویس نام اتریوم (ENS)، این ویژگی‌ها به کاربران امکان می‌دهد دامنه خود را داشته باشند و آن را در هر کجا که با برنامه‌های غیرمتمرکز Subsocial (dApps)، یا هر Dotsama dApp یکپارچه شده، هدایت کنند.

به این ترتیب، کاربر می تواند به راحتی در کل اکوسیستم پیدا کند و کنترل بیشتری بر داده های خود داشته باشد. تیم ساب سوشیال گفت:

داشتن یک نام کاربری واحد در میان صدها برنامه اجتماعی بسیار راحت خواهد بود و یکنواختی به افراد کمک می کند تا شما را در هر برنامه ای پیدا کنند. ما یک راه حل برای یک Web2 .sub TLD متمرکز غیروجود ایجاد کردیم و نام دامنه sub.id را برای تغییر مسیر زیر دامنه های Web3 برای همه نام های کاربری Dotsama Domains به دست آوردیم.

دامنه ها می توانند از کاربری به کاربر دیگر متفاوت باشند، برخی می توانند از .polka، .ksm، .sub، .movr یا دیگران استفاده کنند. دارندگان SUB به 3 دامنه مختلف دسترسی خواهند داشت.

علاوه بر این، این پلتفرم ادعا کرد که روی ویژگی کار می کند که سازندگان Web3 را قادر می سازد از کار خود کسب درآمد کنند. مشابه با OnlyFans، Patreon، و غیره وب سایت ها کار می کنند اما توسط پلتفرم های غیرمتمرکز Subsocial پشتیبانی می شوند.

ویتالیک بوترین و بحث رسانه های اجتماعی

رسانه‌های اجتماعی اخیراً مورد توجه قرار گرفته‌اند، زیرا ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، پیشنهادی چند میلیاردی به سهامداران توییتر برای تصاحب پلتفرم ارائه کرده است. این موضوع باعث بحث و جدل در جامعه کریپتو شده است زیرا برخی از کاربران معتقدند که ماسک پلتفرم را «نجات می‌دهد» و برخی دیگر معتقدند که می‌تواند آن را «ویران کند».

مخترع اتریوم به این بحث توجه کرد. او از طریق حساب شخصی توییتر خود گفت به شرح زیر:

با اجرای توییتر الون مخالفت نکنید (حداقل در مقایسه با وضعیت موجود)، اما من با اشتیاق عمومی تر برای افراد ثروتمند/سازمان هایی که شرکت های رسانه های اجتماعی را متخاصم تسخیر می کنند مخالفم. این می تواند به راحتی *خیلی* اشتباه باشد (مثلا تصور کنید یک دولت خارجی که از نظر اخلاقی به چالش کشیده شده است این کار را انجام دهد)

مطالب مرتبط | رابطه عجیب بین قیمت اتریوم و ویتالیک بوترین

در زمان نگارش این مقاله، اتریوم (ETH) با حرکت جانبی در نمودار 4 ساعته با قیمت 3000 دلار معامله می شود.

ETH در نمودار 4 ساعته به سمت چپ حرکت می کند. منبع: ETHUSD Tradingview

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر