ابزار NFT برای رفع معضلات خرید بلیط؟ کارشناسان وزن می کنند

به گفته رهبران صنعت، بزرگترین نقاط دردناک در بلیط‌فروشی رویدادها می‌تواند مورد استفاده پرچم‌دار توکن‌های غیرقابل تعویض مبتنی بر بلاک چین باشد.

فینال لیگ قهرمانان 2022 جایگاه شطرنجی در کتاب تاریخ این رقابت ها خواهد داشت. رئال مادرید در استادیوم دو فرانس بر لیورپول پیروز شد، اما هیاهوی هیاهوی بیرون از ورزشگاه قبل از شروع بازی، نیاز به راه‌حل‌های نوآورانه برای تهیه بلیط رویدادها را برجسته می‌کند.

بلیت‌های تقلبی نقش بزرگی در صحنه‌های آشفته‌ای که در ژوئن 2022 در پایتخت فرانسه روی داد، بازی کردند، زیرا هواداران وارد محوطه ورزشگاه شدند در حالی که مقامات بسیاری را رد کردند. مقامات فرانسوی تخمین زده 35000 نفر با بلیت های جعلی یا اصلاً به استادیوم ملی فرانسه آمده بودند، به اضافه 75000 هوادار که بلیت های قانونی برای فینال بزرگ داشتند.

فروش بلیت در بازار سیاه و تبلیغات برای دهه‌ها بخشی از دنیای ورزش و رویدادها بوده است، اما به نظر می‌رسد ظهور بلیط‌فروشی مبتنی بر بلاک چین راه‌حل امیدوارکننده‌ای باشد. توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) چند وجهی هستند زیرا اعتبار بلیط‌ها را تضمین می‌کنند و عملکرد اینترنت اشیاء (IoT) را فعال می‌کنند و در عین حال به عنوان یک مجموعه دیجیتال منحصر به فرد برای بزرگداشت یک رویداد عمل می‌کنند.

NFL قبلاً آب‌ها را با بلیط NFT آزمایش کرده است و حدود 250000 بلیت NFT پس از راه‌اندازی در نوامبر 2021 توزیع کرده است. طرفدارانی که در Super Bowl LVI NFL شرکت کرده‌اند نیز واجد شرایط دریافت بلیت‌های NFT یادبود بودند – همه بدون هیچ هزینه‌ای. اینکه بلیط NFT چگونه به نظر می رسد و چه چیزی در آن گنجانده شده است به سازندگان بستگی دارد. بلیت‌های NFT NFL بر روی بلاک چین Polygon و ویژگی عناصر بصری متحرک مختلف

فرستاده فرانسه برای المپیک 2024 پاریس نیز چنین بوده است پیشنهادی استفاده از راه‌حل‌های فروش بلیت NFT برای مدیریت حضور در رویدادها، و همچنین اجرای آزمایشی در جام جهانی راگبی 2024، که در این کشور نیز میزبانی خواهد شد.

NFTها چند وجهی هستند زیرا اعتبار بلیط ها را تضمین می کنند و عملکرد اینترنت اشیا را فعال می کنند و همچنین به عنوان یک مجموعه دیجیتال منحصر به فرد برای بزرگداشت یک رویداد عمل می کنند. اینکه بلیط NFT چگونه به نظر می رسد و چه چیزی در آن گنجانده شده است به سازندگان بستگی دارد. بلیت‌های NFT NFL بر روی بلاک چین Polygon و ویژگی عناصر بصری متحرک مختلف

کوین تلگراف با تعداد انگشت شماری از شرکت کنندگان در صنعت تماس گرفت که در حال حاضر از بلیط NFT مبتنی بر بلاک چین برای سنجش تأثیر فناوری استفاده می کنند.

شرکت فناوری رویداد مستقر در آمستردام GET Protocol بلیط هایی را صادر می کند که به عنوان NFT در بلاک چین Polygon زمانی که کاربر بلیطی را در برنامه تلفن همراه خود خریداری می کند، صادر می کند. بلیت ها به شماره موبایل گره خورده اند، که بخش مهمی از حذف فروش بلیط است.

موارد مرتبط: NFT ها به غیر از PFP ها چیزهای بیشتری دارند – 5 راه که توکن های غیرقابل تعویض جامعه را متحول می کند

کاربران می توانند هنگام اسکن کد QR بلیط در رویداد داده شده، که به کیف پول پروتکل GET آنها پیوند می خورد، NFT واقعی را درخواست کنند. اینجاست که می‌توان کلکسیون‌های دیجیتال و دیگر مزایای انحصاری را به کاربران تعمیم داد.

کولبی مورت، رئیس استراتژی NFT در این شرکت، به کوین تلگراف گفت که بلیط های NFT به شفافیت بخشی به صنعت سنتی «جعبه سیاه» کمک می کند. همه بلیط ها به صورت شفاف در زمان واقعی قابل مشاهده هستند، که به اثبات صحت بلیط، با توجه به تغییرناپذیری سیستم زیربنایی کمک می کند.

بازار فروش ثانویه نیز رسمی شده است. بلیت‌ها فقط می‌توانند در داخل سیستم فروخته شوند و به برگزارکنندگان کنترل بلیط، درآمد، داده‌ها و تماس مستقیم با دارندگان را می‌دهند. همچنین چرخه عمر طولانی‌تری به بلیط‌ها داده می‌شود، چه قبل و چه پس از رویداد، با پروتکل GET که در حال بررسی تأمین مالی غیرمتمرکز رویداد برای یک رویداد است. آینده نمایش هنری لوئیس کاپالدی در ایسلند. این ابتکارات جمع آوری کمک های مالی با فناوری را بررسی می کند که می تواند به نفع هنرمندان و خلاقان کوچکتر باشد.

جمع‌آوری دیجیتال یکی از ویژگی‌های اصلی ابزار NFT پس از رویداد است، اما مورت همچنین به پتانسیل آن به عنوان یک ابزار جامعه‌سازی برای هنرمندان و میزبانان رویداد اشاره کرد.

«بلیت NFT برای بسیاری از مخاطبان اصلی «لحظه لامپ» برای درک کاربرد اساسی یک NFT همراه با آشنایی با جنبه کلکسیونی NFT است، زیرا همه بلیط‌های NFT می‌توانند شامل یک مجموعه دیجیتال باشند.»

جاش کاتز، مدیر عامل بازار NFT YellowHeart، به کوین تلگراف گفت که صنعت بلیط با مشکلاتی در مورد اصالت و پوسته پوسته شدن مواجه است که عمدتاً ناشی از سهولت جعل یا تکرار بلیط های کاغذی با سخت افزار مدرن است.

عنصر محدود و انحصاری بودن بلیط ها نیز منجر به فروش مجدد انبوه با قیمت های متورم می شود. کاتز خاطرنشان کرد که انتظار می‌رود ارزش بازار فروش آنلاین بلیت تا سال 2025 به 68 میلیارد دلار برسد، در حالی که فروش ثانویه می‌تواند 15 میلیارد دلار فروش داشته باشد که برگزارکنندگان و هنرمندان از سهم واقعی خود صرف نظر می‌کنند.

از سوی دیگر، NFT ها می توانند به حل بیشتر – اگر نه همه – این مسائل کمک کنند. برای مثال، ماهیت باز و شفاف بلاک چین ها، تأیید منشأ و اصالت بلیط های NFT را بسیار آسان می کند، بنابراین فریب دادن افراد برای کلاهبرداران بسیار دشوارتر است.

Kats همچنین ماهیت برنامه ریزی آزادانه قراردادهای هوشمند را که NFTها را تامین می کند، برجسته کرد و مزایای پویا را برای دارندگان و صادرکنندگان به ارمغان آورد. این همچنین به فروش بازار ثانویه می‌پردازد، جایی که NFT‌ها می‌توانند برای ارائه درصدی از فروش به هنرمند یا برگزارکننده رویداد برنامه‌ریزی شوند.

مورت اصرار دارد که تمرکز بر شکل و عملکرد برای موفقیت راه حل فروش بلیط آنها تا به امروز مهم بوده است. خریداران بلیت از ارز فیات برای خرید بلیط‌های مرتبط با حساب‌ها یا کارت‌های بانکی و دسترسی و تعامل با NFT خود از طریق یک برنامه استفاده می‌کنند.

از زمان آغاز به کار خود در سال 2016، ما حذف پیچیدگی بلاک چین و فناوری NFT را در اولویت قرار دادیم، اما در سال گذشته شاهد تقاضای زیادی از سوی شرکت‌های فروش بلیط و برگزارکنندگان رویداد بودیم تا بخش Web3 بلیط‌فروشی خود را با استفاده از خدمات پس از آن بررسی کنند. ادعای رویداد NFT.”

پروتکل GET با توجه به اینکه مشتریان و مشتریان بدون نیاز به درک فناوری زیربنایی از رویداد و بازار فروش بلیط استفاده می‌کنند، ساخته شده است تا یک آگنوستیک بلاک چین باشد.

ایجاد تعادلی که سهولت دسترسی را برای کاربران جدید تضمین می‌کند و در عین حال از قابلیت برنامه‌ریزی، کاربرد و تغییرناپذیری فناوری بلاک چین استفاده می‌کند، موضوعی مهم است که هم مورت و هم کاتز در پذیرش بلیط NFT برجسته کرده‌اند.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس