اتریوم روند کلی در بازار ارزهای دیجیتال را دنبال می کند و سود کسب شده در هفته گذشته خود را پس می دهد. کریپتوکارنسی همگام با بیت کوین و ارزهای دیجیتال بزرگ حرکت می کرد، اما اکنون قیمت ETH به داده های اقتصادی جدید منتشر شده در ایالات متحده واکنش نشان می دهد.

در زمان نگارش این مقاله، اتریوم با کاهش ۲ درصدی و حرکت جانبی در هفته گذشته با ۱۳۰۰ دلار معامله می‌شود. سایر ارزهای دیجیتال در 10 ارز برتر از نظر ارزش بازار، به استثنای XRP، قیمت مشابهی را ثبت می‌کنند. این توکن در برابر این روند قدرت خود را نشان می دهد و در همان دوره به سود خود ادامه می دهد.

قیمت اتریوم در نمودار 4 ساعته حرکت می کند. منبع: ETHUSDT Tradingview

Ethereum Inbound برای یک هفته دیگر

داده های بدست آمده از Material Indicators (MI) نشان می دهد که اتریوم در سطوح فعلی خود شاهد برخی قیمت ها است. این می تواند نشان دهنده افزایش کوتاه مدت به سطوح مقاومت قبلی یعنی 1340 دلار با پتانسیل 1400 دلار باشد.

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می شود، قیمت اتریوم نسبتا خوب به اقدام اخیر قیمت با نقدینگی پیشنهادی (خرید) در پایین ترین سطح امروز واکنش نشان داده است. این امر از قیمت اتریوم پشتیبانی می کند و به آن اجازه می دهد تا به منطقه حدود 1340 دلار جهش کند.

نمودار 2 اتریوم ETH ETHUSDT
قیمت اتریوم (خط آبی روی نمودار) در بازه‌های زمانی پایین از نقدینگی پیشنهادی منصرف می‌شود. منبع: شاخص های مواد

اوایل امروز، دومین ارز دیجیتال بر اساس ارزش بازار با افزایش فروش از سوی همه سرمایه گذاران، از خرده فروشی گرفته تا نهنگ ها مواجه شد. با این حال، فروش در ساعات اخیر با بازیکنان بزرگی که سفارشات پیشنهادی تا 100000 دلار را در اقدام قیمت اتریوم خریدند، کاهش یافته است.

این بازیکنان در بازه‌های زمانی کوتاه بیش از 800 میلیون دلار ETH خریدند و ممکن است بتوانند برای مدتی ETH را حفظ کنند. با این وجود، با نزدیک شدن بازار به آخر هفته، قیمت ETH ممکن است در خطر باشد.

برای اتریوم و بیت کوین، 1200 دلار و 18500 دلار سطوح مهم برای جلوگیری از سقوط مجدد به پایین ترین سطح سالانه هستند. به گفته یک معامله گر با نام مستعار، تا زمانی که این سطوح حفظ شوند، ارز دیجیتال با روزهای بیشتر حرکت جانبی، خط خود را حفظ خواهد کرد. تاجر گفت:

لحظه ای که 18.5 هزار دلار یا 20.5 هزار دلار (برای بیت کوین) تسلیم شود، احتمالاً شاهد حرکت بزرگی خواهیم بود. ریز خرد کنید و تا آن زمان بیشتر خرد کنید. CPI در روز چهارشنبه ممکن است کمی آن را تغییر دهد، اما همانطور که صحبت می کنیم، به وسط محدوده بازگشته ایم.

اتریوم و بیت کوین آماده نوسانات ورودی هستند

در مورد دوم، چاپ شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) آتی برای ماه سپتامبر و داده های امروزی در مورد اقتصاد ایالات متحده نشان می دهد که نیروهای اقتصاد کلان هنوز در کنترل هستند. آمارهای اقتصادی تاکنون مثبت بوده و حتی از انتظارات کارشناسان نیز فراتر رفته است.

این برای بیت‌کوین، اتریوم و بازارهای جهانی منفی است، زیرا نشان می‌دهد که فدرال رزرو ایالات متحده (فدرال رزرو) می‌تواند به همین منوال ادامه دهد و حتی فشار را برای کند کردن معیارهای تورم افزایش دهد. از این نظر، چاپ CPI هفته آینده می تواند یکی از رویدادهای مهم برای ETH، BTC و کل صنعت باشد.

کیت آلن از Material Indicators در مورد پتانسیل فدرال رزرو برای اتخاذ موضع کمتر تهاجمی و تغییر سیاست پولی خود صحبت می کند. نوشت:

یک محور FED بدون اینکه اتفاق مهمی رخ دهد، محتمل نیست. #FED می خواهد ماه های متوالی کاهش CPI و افزایش بیکاری را شاهد باشد.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر