برداشت‌های سهام ETH و هزینه‌های گاز کمتر از جمله پیشرفت‌هایی است که با ارتقاء مورد انتظار می‌رود.

اتریوم شبکه آزمایشی را برای ارتقاء شانگهای راه‌اندازی می‌کند: آنچه در ادامه آمده است


برداشت ETH و کاهش هزینه های گاز برخی از پیشرفت ها هستند انتظار می رود با پیشرفت های مهم بعدی برای شبکه اتریوم، ارتقاء شانگهای. نسخه تست نت، با نام شاندونگ، اکنون زنده است. توسعه دهندگان اکنون می توانند کار بر روی پیاده سازی ها را آغاز کنند. روندی که انتظار می رود تا سپتامبر 2023 ادامه یابد.

این اولین به‌روزرسانی بزرگ از زمانی است که اتریوم در سپتامبر پس از ثبیت Mainnet و Beacon Chains به Proof-of-Stake (PoS) روی آورد.

علاوه بر این، ارتقای آینده یک تغییر اساسی در ماشین مجازی اتریوم (EVM) ایجاد می‌کند، فناوری که قراردادهای هوشمند شبکه را نیرو می‌دهد. EIP-3540 یا فرمت شی EVM یکی از مورد انتظارترین به روز رسانی های جامعه است زیرا کدگذاری را از داده ها جدا می کند که می تواند برای اعتبار سنجی های زنجیره ای مفید باشد. Galen Moore، مدیر محتوا در Axelar، در مورد این پیشنهاد به Cointelegraph گفت:

“از دیدگاه من، EIP 3540 مهم ترین ارتقای پیشنهادی برای شانگهای است. این یک گام بیشتر به سمت قابلیت همکاری در اکوسیستم اتریوم است. در حال حاضر، شبکه های لایه 2 در اتریوم از فرآیند اعتبارسنجی کد دست و پا گیر استفاده می کنند. EIP 3540 کد و داده را جدا می کند و باعث می شود این یک خبر خوب برای اکوسیستم رو به رشد Polygon Supernets – dAppchains ساخته شده بر روی Polygon Edge است.

یکی دیگر از پیشنهادات مورد انتظار EIP-4895 است که امکان برداشت ETH و پاداش کسب شده از طریق زنجیره بیکن را فراهم می کند. به منظور اطمینان از پایداری شبکه، اعتبارسنجی‌های دارای ETH سهامدار در حال حاضر نمی‌توانند مستقیماً وجوه را برداشت کنند.

مطالب مرتبط: آیا ثبیت اتریوم مقصد جدیدی برای سرمایه گذاران نهادی ارائه می دهد؟

در میان پیشنهادات در دست بررسی، ارتقاء همچنین تغییراتی را در پروتکل‌های لایه 2، کاهش قیمت گاز با یکسان کردن اندازه بلوک‌ها و افزایش کارایی داده‌های تماس در شبکه ایجاد می‌کند. مور همچنین خاطرنشان کرد:

زمانی که زنجیره‌های تخصصی می‌توانند بر روی لایه 2 مانند Polygon ساخته شوند و هزینه ارتباط با زنجیره پایه اتریوم را کاهش دهند، قیمت گاز برای کاربران در همه جای اکوسیستم کاهش می‌یابد – با کارآمدتر کردن مقیاس افقی به‌گونه‌ای که تقاضا را گسترش دهد. “

همانطور که قبلا توسط Cointelegraph گزارش شده بود، ثبیت اولین گام در این فرآیند پنج قسمتی بود، که از آن زمان تاکنون بوده است توسط تعدادی توضیح داده شده است از توسعه دهندگان اتریوم، شرکت کنندگان در اکوسیستم و مفسران. تغییر مهم ثبیت کاهش شدید مصرف انرژی است که مصرف انرژی اتریوم را تا ۹۹ درصد کاهش می‌دهد.

مراحل بعدی شامل Surge است، گام مهمی در افزایش مقیاس پذیری توانایی بلاک چین برای ذخیره و دسترسی به داده ها و به دنبال آن Verge، Purge و Splurge. سه مرحله آخر در توسعه مداوم اتریوم و قرار است طی چند سال آینده انجام شود.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر