بازار کریپتو توانسته است یک بار دیگر پس از افزایش بازار که توسط ادغام اتریوم آغاز شد، بیش از یک تریلیون دلار بهبود یابد. این امر منجر به احساسات مثبت بازار از سوی سرمایه گذاران شده است و باعث شده است شاخص ترس و طمع برای دور شدن از قلمرو ترس شدید. چنین جهش هایی در احساسات اغلب می تواند اخبار مثبتی را برای دارایی های دیجیتال در فضا بیان کند.

شاخص به سمت ترس حرکت می کند

اکنون، حتی با وجود حرکت مثبت در احساسات، شاخص ترس و طمع ارز دیجیتال همچنان در قلمرو ترس باقی می‌ماند. با این حال، این یک تحول خوشایند از بسته شدن 22 هفته گذشته است. با امتیاز فعلی 34، این شاخص نزدیک به بالاترین حد یک ماهه صعود کرده است که نشان دهنده تفاوت قابل توجهی در نگاه سرمایه گذاران به بازار در هفته گذشته نسبت به این هفته است.

با این وجود، جو بازار همچنان نسبت به ماه گذشته کاهش یافته است. ماه آگوست ماه نسبتا خوبی برای بازار بود، جایی که بیت کوین به 25000 دلار رسیده بود و اتریوم به 2000 دلار رسیده بود. در پایان، شاخص ترس و طمع به 47 خنثی رسید که بالاترین رقم در چهار ماه گذشته بود.

با این حال، تحولات اخیر صبح سه شنبه احتمالاً احساسات بازار را به منطقه ترس شدید بازگرداند. پس از انتشار داده های CPI، که تنها 0.1٪ بود، بازار ارزهای دیجیتال واکنش ضعیفی نشان داد.

Market cap drops below $1 trillion | Source: کریپتو Total Market Cap chart from TradingView.com

قیمت بیت کوین به شدت از اواسط 22000 دلار به زیر 22000 دلار کاهش یافت و در عرض چند دقیقه بیش از 1000 دلار از دست داد. ارزش بازار کریپتو در این مدت بیش از 40 میلیارد دلار از دست داد، اگرچه همچنان بالای 1 تریلیون دلار باقی مانده است.

آیا بازار کریپتو بهبود می یابد؟

بازار کریپتو در حال حاضر از پیامدهای ترکیبی از افزایش شدید و برخی اخبار منفی رنج می برد. از قبل انتظار می رفت که یک اصلاح از بازار انجام شود، اما داده های CPI آن را بیشتر از حد انتظار پایین آورده بود.

با این حال، بیت کوین همچنان کمی بالاتر از 20000 دلار پشتیبانی می کند. بنابراین اگر این سطح حفظ شود، این احتمال وجود دارد که یک جهش شدید منجر به بهبود بازار دیگر شود. این تا حد زیادی به توانایی دارایی دیجیتال برای حفظ 20000 تا 20800 دلار بستگی دارد. عدم حفظ قیمت بیت کوین احتمالاً به زیر 20000 دلار باز می گردد. با این حال، اگر آن را حفظ کند، صعود به بالای 22000 دلار محتمل است.

بیت کوین در حال حاضر در زمان نوشتن این مقاله با 6.08 درصد کاهش در 24 ساعت گذشته با قیمت 20900 دلار معامله می شود.

Featured image from Bitcoinist, chart from TradingView.com

دنبال کردن بهترین Owie در توییتر برای بینش های بازار، به روز رسانی ها، و گاه به گاه توییت های خنده دار…

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر