احساسات منفی در بازار کریپتو در چند ماه گذشته افزایش یافته است. این موضوع پس از سقوط بازاری که شاهد کاهش سکه‌های برتر مانند بیت‌کوین و اتریوم به پایین‌ترین سطح یک‌ساله بود، داغ شد. این منجر به برخی از پایین‌ترین خوانش‌هایی شده است که شاخص ترس و طمع در چند وقت اخیر منتشر کرده است و به نظر می‌رسد این تازه شروع شده است زیرا احساسات منفی اکنون به پایین‌ترین حد سالانه رسیده است.

بازار کریپتو در ترس شدید

درست مانند هر بازار در حال نزولی، احساسات سرمایه گذاران بدتر شده است. شاخص‌ها نشان می‌دهند که بازار اکنون در ترس شدید است، به این معنی که سرمایه‌گذاران از بازی در این فضا محتاط هستند. این مورد برای مدتی بوده است، اما خوانش های اخیر ارائه شده توسط شاخص ترس و طمع ارز دیجیتال شده نشان می دهد که بدتر از حد انتظار است.

این شاخص در حال حاضر امتیاز 10 را نشان می دهد که یکی از پایین ترین سطوح آن در شش ماه گذشته است. آخرین باری که این شاخص به این پایین بود، در ژانویه بود، زمانی که بازار همچنان در حال چرخیدن از سقوط 4 دسامبر بود. آنچه به دنبال داشت، یک دوره طولانی روند نزولی بود، مشابه آنچه در چند هفته گذشته در بازار تجربه شده است.

مطالب مرتبط | معامله گران Perp در حالی که بیت کوین برای حفظ 30000 دلار تلاش می کند ساکت می مانند

این احساسات منفی حتی از طریق بهبودی قوی تر می شود. در حال حاضر، قیمت بیت کوین به بالای 30000 دلار بازگشته است و اتریوم همچنان به افزایش قیمت 2000 دلار ادامه می دهد، اما این امر هیچ تغییری در احساسات سرمایه گذاران ایجاد نکرده است. این نشان می‌دهد که احساسات مانند گذشته به شدت از حرکت بازار پیروی نمی‌کند و بیشتر به جایی که سرمایه‌گذاران معتقدند بازار در حال حرکت است، معلق است.

Total crypto market trending $1.25 trillion | Source: کریپتو Total Market Cap on TradingView.com

بازیابی به اندازه کافی قوی نیست؟

بهبودی که در ساعات اولیه روز دوشنبه در حال ثبت است، قابل استقبال است. با این حال، قابل بحث است که آیا این بهبود ادامه خواهد داشت. این به این دلیل است که خرس‌ها از آن زمان در مقایسه با گاو نر قدرت بیشتری در بازار داشتند و بازار را مستعد سقوط ناگهانی می‌کرد.

با نگاهی به اندیکاتورهای بیت کوین، که یک محرک بازار است، علیرغم بهبود، به معامله زیر میانگین متحرک 50 روزه ادامه می دهد. این یک بازار فروشنده با شاخص هایی مانند این است، به ویژه با توجه به جایی که سطح پشتیبانی بعدی برای دارایی دیجیتال است.

مطالب مرتبط | با تصحیح قیمت زیر 2000 دلار، سودآوری اتریوم به پایین 2 سال کاهش یافت

برای BTC، پشتیبانی کافی فقط در سطح 28108 دلار وجود دارد. این بدان معنی است که هر کاهشی در حال حاضر شاهد سقوط دارایی دیجیتال از طریق افزایش روز یکشنبه خواهد بود و به سطح قبل از آخر هفته باز می گردد. همچنین کمکی نمی‌کند که شاخص‌ها در همه زوایا به فروش اشاره می‌کنند.

برای حفظ روند بهبود فعلی، باید هجوم زیادی از وجوه به بازار وجود داشته باشد. حتی در سطوح فروش بیش از حد، ارزهای دیجیتال مختلف مستعد کاهش بیشتر هستند، مگر اینکه خریداران بتوانند فعالیت خود را به اندازه کافی افزایش دهند تا روند نزولی را متوقف کنند.

Featured image from Phemex, chart from TradingView.com

سلب مسئولیت: نوشته زیر بیانگر دیدگاه های نویسنده است و ممکن است لزوماً منعکس کننده نظرات بیت کوینیست نباشد. بیت کوینیست به طور یکسان مدافع آزادی خلاق و مالی است.

دنبال کردن بهترین Owie در توییتر برای بینش های بازار، به روز رسانی ها و توییت های خنده دار گاه به گاه…

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر