دولت،-بانک-روسیه-برخورد-بر-کریپتو

  • دولت روسیه در صدد قانونی کردن ارزهای دیجیتال است.
  • بانک مرکزی روسیه با این اقدام مخالف است.
  • کارشناسان معتقدند این اقدام می تواند سرمایه گذاری خارجی را جذب کند.

دولت روسیه در حال حرکت به سمت تنظیم استفاده از ارزهای دیجیتال در این کشور است. بر اساس گزارش بلومبرگ، آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی، در نامه ای به نخست وزیر میخائیل میشوستین، می گوید که قانونی کردن کریپتو به حذف تجارت کریپتو در بازار خاکستری کمک می کند. او معتقد است که این امر به دولت کمک می کند تا صنعت را نظارت کند. سیلوانوف همچنین می‌گوید که اجازه دادن به تجارت احتمالاً منجر به افزایش سرمایه‌گذاران خارجی می‌شود.

دولت بعداً طرحی از نحوه برنامه ریزی خود برای تنظیم بازار منتشر کرد. الکسی موسیف، معاون وزیر دارایی روسیه نیز گفت:

ما نیاز به ایجاد قوانین شفاف و شفاف برای مشارکت شهروندان و مشاغل در ابزارهای مالی بازار ارز دیجیتال داریم. مقررات شفاف امکان ظهور یک سیستم مالی موازی را حذف می کند.

با این حال، بانک مرکزی روسیه به دلایل متعدد با این اقدام مخالف است. اولاً، این بانک معتقد است که به نظر می رسد ارزهای دیجیتال شبیه ساختار و عملکرد یک طرح هرمی هستند. علاوه بر این، اعلام کرد که ارز دیجیتال می تواند برای تراکنش های غیرقانونی استفاده شود.

الویرا نابیولینا، رئیس بانک روسیه می‌گوید: «رویکردهای پیشنهادی دولت هنوز اجازه خنثی کردن خطراتی را که ما می‌بینیم را نمی‌دهد و در عین حال تهدیدات جدیدی را ایجاد می‌کند.

روسیه از زمانی که کرملین کریمه را از اوکراین در سال 2014 ضمیمه کرد، شاهد رکود سرمایه‌گذاری خارجی بوده است. آندری میخائیلیشین می‌گوید: «قانونی‌سازی ارزهای دیجیتال می‌تواند به پرونده سرمایه‌گذاری روسیه کمک کند، روسیه که از کمبود سرمایه خطرپذیر به دلیل درگیری با غرب رنج می‌برد. میخائیلیشین مدیر اجرایی سرویس پرداخت دیجیتال جویز در مسکو است. او معتقد است که شفافیت می تواند 3.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری در سال 2022 جذب کند. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین در ژانویه از مقامات خواست به یک مصالحه برسند.


توییتر
،
تلگرام
یا
برچسب هابازار کریپتو بانک مرکزی روسیه

خرید اکانت تریدینگ ویو
این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

لینک منبع خبر