ارائه‌دهنده نقدینگی اتریوم XCarnival درباره بازگشت 50 درصد اتریوم دزدیده شده مذاکره می‌کند

به گفته محقق بلاک چین Packshield، هکر از NFT تعهد شده قبلی از مجموعه Bored Ape Yacht Club (BAYC) به عنوان وثیقه برای تخلیه دارایی استفاده کرده است.

XCarnival، یک تامین کننده نقدینگی برای اکوسیستم اتریوم، 1467 اتر (ETH) فقط یک روز پس از تحمل یک سوء استفاده که 3087 ETH به ارزش تقریبی 3.8 میلیون دلار را از پروتکل تخلیه کرد.

محقق بلاک چین Peckshield متوجه شد هک XCarnival همانطور که در جریان یک جریان قرار گرفت معاملات که در نهایت 3087 ETH از پروتکل خارج شد. Peckshield در توضیح ماهیت این اکسپلویت اظهار داشت:

این هک با اجازه دادن به NFT تعهد شده بازپس‌گرفته‌شده برای استفاده همچنان به‌عنوان وثیقه امکان‌پذیر می‌شود، که سپس توسط هکر برای تخلیه دارایی‌ها از استخر مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد.

بلافاصله پس از افشای، XCarnival به طور پیشگیرانه کاربران را در مورد هک مطلع کرد و در عین حال بخشی از خدمات خود را به طور موقت برای مقابله با این حمله آزار دهنده به حالت تعلیق درآورد. این پروتکل همچنین به هکر 1500 ETH را به عنوان جایزه علاوه بر ارائه معافیت از مراحل قانونی پیشنهاد می‌کرد.

در نهایت، XCarnival قراردادهای هوشمند و ویژگی‌های سپرده و استقراض را تا زمانی که بتواند باگ داخلی را که هک را ممکن می‌کرد شناسایی و اصلاح کند، به حالت تعلیق درآورد. به گفته Packshield، هکر از یک NFT تعهد شده قبلی از مجموعه Bored Ape Yacht Club (BAYC) به عنوان وثیقه برای تخلیه دارایی استفاده کرده است.

فلوچارتی که انتقال وجوه سرقت شده XCarnival را نشان می دهد. منبع: Peckshield

در حالی که هکر XCarnival است کیف پول وجود 3087 اتریوم پس از هک را نشان داد، به نظر می‌رسد که وجوه باقی مانده با موفقیت از بین رفته است – در حالی که کیف پول در زمان نوشتن 0 ETH را نشان می‌دهد.

موجودی کیف پول ETH هکر XCarnival. منبع: etherscan.io

XCarnival اعلام کرد که قصد دارد جزئیات این وضعیت را در آینده فاش کند.

مربوط: تلاش هکر کلاه سفید برای برگشت «میلیون ها» بیت کوین گمشده، تنها 105 دلار است

پس از تلاش های یک هکر کلاه سفید برای برگشت یک تلفن قفل شده پر از بیت کوین، آنچه می توانست داستان سال باشد ناامید کننده بود (بیت کوین) منجر به کشف فقط 0.00300861 BTC شد.

همانطور که کوین تلگراف گزارش داد، جو گراند، یک مهندس کامپیوتر و هکر سخت افزار، از پورتلند به سیاتل سفر کرد تا به طور بالقوه بیت کوین را از گوشی Samsung Galaxy SIII متعلق به لاور، یک اپراتور اتوبوس محلی، برگشت کند.

تلاش‌های دقیقی که شامل لحیم کاری میکرو، دانلود حافظه و کشف الگوی سوایپ سامسونگ برای دسترسی بود، لاور کیف پول MyCelium Bitcoin خود را باز کرد و تنها 0.00300861 بیت کوین را کشف کرد – ارزش آن در آن زمان 105 دلار بود که در زمان انتشار به حدود 63 دلار کاهش یافت.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس