ارتقای اتریوم شانگهای: هر آنچه که باید بدانید

ارتقاء شانگهای به اعتبارسنجی‌ها اجازه می‌دهد تا اتر سهامدار (ETH) را که در شبکه قفل شده است، خارج کنند.

اتریوم از زمان انتقال به سیستم اثبات سهام، به‌تازگی اولین ارتقای بزرگ یا «هارد فورک» خود را داشته است. ارتقاء شانگهای به اعتبارسنجی‌ها اجازه می‌دهد تا اتر سهامدار (ETH) را که در شبکه قفل شده است، خارج کنند.

در حالی که هدف اصلی ارتقاء این است که پیاده سازی Ethereum Improvement Proposal-4895، که برداشت های اعتبارسنجی را باز می کند، این تغییرات شامل ارتقاءهای مهم دیگری است که بر توسعه دهندگان برنامه اتریوم و بسیاری از کاربران زنجیره تأثیر می گذارد.

سیر تکاملی بلاک چین اتریوم

شبکه بلاک چین اتریوم دارد تحت تعدادی ارتقاء و تغییرات از زمان راه اندازی اولیه آن در جولای 2015. برخی از مهمترین آنها:

  • مرز (2015): این انتشار اولیه شبکه اتریوم بود که به کاربران اجازه می داد قراردادهای هوشمند و برنامه های غیرمتمرکز خود را ایجاد و اجرا کنند.
  • Homestead (2016): این چندین پیشرفت را معرفی کرد، از جمله بهبودهای امنیتی، بهینه سازی گاز و وضعیت پایداری شبکه.
  • متروپلیس (2017-2019): این ارتقاء دو قسمتی شامل بیزانس و قسطنطنیه بود. بیزانتیوم پیشرفت‌های مهم مانند الگوریتم استخراج جدید، ویژگی‌های حفظ حریم خصوصی و کاهش پاداش‌های بلوک را معرفی کرد. قسطنطنیه به‌روزرسانی‌هایی را برای کاهش کارمزد تراکنش‌ها، افزایش کارایی و معرفی ویژگی‌های جدید مانند تراکنش‌های خارج از زنجیره ارائه کرد.
  • استانبول (2019): این چندین ویژگی جدید را معرفی کرد، از جمله ثبیت zk-SNARK (شکلی از ارز دیجیتال با دانش صفر)، یک الگوریتم استخراج جدید و ارتقاء پروتکل های مختلف برای وضعیت کارایی و امنیت شبکه.
  • Beacon Chain (2020): برای اطمینان از عملکرد ایمن، Beacon Chain به 16384 سپرده از 32 ETH سهامی نیاز داشت که در نوامبر 2020 با موفقیت انجام شد. در نتیجه، Beacon Chain شروع به تولید بلوک‌ها در 1 دسامبر 2020 کرد که نقطه عطفی برای تحقق چشم‌انداز اتریوم بود.
  • برلین (2021): این یک ارتقاء پروتکل بود که چندین ویژگی جدید از جمله بهینه سازی کارمزد گاز، اقدامات امنیتی افزایش یافته و کاهش هزینه تراکنش برای انواع خاصی از تراکنش ها را معرفی کرد.
  • لندن (2021): این EIP-1559 را معرفی کرد که نحوه محاسبه هزینه تراکنش ها در شبکه اتریوم را تغییر داد. این ارتقاء شامل یک مکانیسم هزینه سوزی است که به کاهش عرضه کلی ETH کمک می کند و مدل هزینه قابل پیش بینی تری را برای کاربران معرفی می کند.
  • پاریس (ثبیت – 2022): به روزرسانی پاریس هنگامی آغاز شد که blockchain اثبات کار به سختی ترمینال 587500000000000000000 به دست آورد ، که در 15 سپتامبر 2022 در بلوک 15.537،393 رخ داد. این به روزرسانی در بلوک بعدی انجام شد و به عنوان یک نقطه عطف اصلی برای اتریوم مشخص شد. از اثبات کار به اثبات سهام. همراه با این تغییر، ارتقاء شامل بهبودهایی در کلاینت‌های اجرایی، مشابه Bellatrix در لایه اجماع، می‌شود که به مشتریان اجرایی امکان می‌دهد از طریق فعال‌سازی مجموعه جدیدی از روش‌های API داخلی به نام Engine API دستورالعمل‌ها را از کلاینت‌های توافقی متصل خود دریافت کنند. .

به جامعه ای بپیوندید که در آن می توانید آینده را متحول کنید. حلقه نوآوری کوین تلگراف رهبران فناوری بلاک چین را برای اتصال، همکاری و انتشار گرد هم می آورد. امروز درخواست دهید

این به‌روزرسانی‌ها، پیشرفت‌های زیادی را برای شبکه اتریوم در زمینه امنیت، کارایی و مقیاس‌پذیری به همراه داشته و عملکرد شبکه را افزایش داده است.

چرا ارتقا مهم است؟

این ارتقا برای تغییر نحوه عملکرد بلاک چین تنظیم شده است. یکی از تغییرات مهم کاهش هزینه گاز برای راه حل های لایه 2 مانند Polygon و Optimism است. هدف این به روز رسانی وضعیت عملکرد کلی بلاک چین در عین کاهش هزینه های تراکنش است.

یکی دیگر از تغییرات مهم، امکان دسترسی کاربران به توکن‌های اتریوم و حذف آن‌ها است، که قبلاً در یک قرارداد هوشمند قفل شده بودند، زمانی که آنها اعتبار سنجی در بلاک چین مبتنی بر اثبات سهام اتریوم معروف به Beacon Chain بودند. این به‌روزرسانی انعطاف‌پذیری بیشتری را در هنگام مدیریت توکن‌های ETH سهام‌دار به کاربران ارائه می‌دهد.

به‌روزرسانی شانگهای، پیشرفت‌های فنی را در ویژگی قرارداد هوشمند به ارمغان می‌آورد، که به جایگاه اتریوم به عنوان یک بازیگر اصلی کمک می‌کند و منعکس‌کننده تلاش‌های مداوم اتریوم برای وضعیت فناوری خود و افزایش ارزش برای کاربران است.

موسساتی که برای ارتقاء آماده می شوند

انتظار می‌رود ارتقای شانگهای تأثیر مثبتی بر پذیرش نهادی ارزهای دیجیتال داشته باشد زیرا نگرانی‌های مربوط به امنیت و قابلیت اطمینان را برطرف می‌کند. این احتمال وجود دارد که این افزایش سطح اعتماد منجر به سرمایه گذاری بیشتر در این فضا شود.

همانطور که اتریوم به تکامل خود ادامه می دهد، موسسات باید از تأثیرات بالقوه بر سرمایه گذاری ها آگاه باشند و بدانند که چگونه برای ارتقاء آماده شوند.

ارتقاها می توانند به طرق مختلف بر دارایی ها تأثیر بگذارند:

  • ارتقا همیشه موفقیت آمیز نیست. شبکه ممکن است دچار خرابی یا مشکلات فنی شود که به طور موقت بر ارزش سرمایه گذاری تأثیر می گذارد.
  • ارتقاء ممکن است نحوه عملکرد شبکه را تغییر دهد و مستقیماً بر دارایی ها تأثیر بگذارد (به عنوان مثال، کاهش هزینه تراکنش ها یا افزایش کارایی dApps).
  • ارتقاها ممکن است شامل ویژگی ها و عملکردهای جدید، جذب کاربران و توسعه دهندگان جدید به شبکه باشد که به طور بالقوه ارزش دارایی را افزایش می دهد.

مؤسساتی که برای ارتقاء آماده می شوند باید اسناد موجود را بررسی کنند، از جمله جدول زمانی برای عرضه به روز رسانی ها، تعهدات کد و تغییرات شبکه. آنها همچنین باید از سازگاری کیف پول و خدمات اطمینان حاصل کنند.

چگونه این ارتقا می تواند بر سرمایه گذاران و قیمت ETH تأثیر بگذارد؟

گزینه برداشت کامل ممکن است منجر به کاهش تعداد اعتباردهنده ها در شبکه شود، اما میزان تأثیر آن کاملاً به تعداد اعتبارسنجی هایی بستگی دارد که واقعاً تصمیم به خروج می گیرند. ممکن است ارزش کل قفل شده در Beacon Chain کاهش پیدا کند زیرا سهامداران جوایز خود را دریافت می کنند و دارایی های خود را از بین می برند، که می تواند منجر به کاهش قیمت ETH شود.

از سوی دیگر، اجازه حذف ETH، سرمایه‌گذاران بیشتری را به سمت سهام جذب می‌کند و در نتیجه میزان سهام ETH افزایش می‌یابد. این به دلیل محبوبیت فزاینده مشتقات سهامداری نقدینگی است که به سهامداران انعطاف پذیری نقدینگی را در حین کسب پاداش در ETH سهامدار خود، بدون نگرانی در مورد اینکه چه زمانی می توانند دارایی ها را برداشت کنند، ایجاد می کند.

این ممکن است قیمت ETH را افزایش دهد، یا حداقل به آن کمک کند تا از افت ارزشی که با ورشکستگی های اخیر بانک رخ داده است، بیشتر وضعیت یابد. تأثیر این تغییرات در نهایت به اقدامات اکثر اعتباردهندگان در مورد پاداش‌ها و دارایی‌های بدون سهام بستگی دارد.

با این حال محدودیت برداشت روزانه از اجرای برداشت های اتریوم جلوگیری می کند و امیدواریم اثر ارتقا بر قیمت بازار اتریوم را کاهش دهد. پیش بینی بازار بسیار سخت است و فرضیات رایج ممکن است نادرست باشند.

ارتقاء شانگهای تغییرات قابل توجهی را در اتریوم به ارمغان می‌آورد و لحظه مهمی را برای صنعت کریپتو رقم می‌زند، نحوه عملکرد اتریوم را تغییر می‌دهد و به سهامداران امکان دسترسی جدید به ذخایر ETH خود را می‌دهد.

اطلاعات ارائه شده در اینجا سرمایه گذاری، مالیات یا مشاوره مالی نیست. برای مشاوره در مورد وضعیت خاص خود باید با یک متخصص دارای مجوز مشورت کنید.

تامی پائولا مدیر اجرایی و لیدر(بیتکوین) فکری بازارهای خدمات مالی، بلاک چین و کریپتو است.


این مقاله از طریق حلقه نوآوری Cointelegraph منتشر شده است، یک سازمان بررسی شده از مدیران ارشد و کارشناسان در صنعت فناوری بلاک چین که در حال ساختن آینده از طریق قدرت ارتباطات، همکاری و رهبری فکری هستند. نظرات بیان شده لزوما منعکس کننده نظرات Cointelegraph نیست.

درباره حلقه نوآوری Cointelegraph بیشتر بیاموزید و ببینید آیا واجد شرایط پیوستن هستید یا خیر

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
اکانت پرمیوم تریدینگ ویو ارزان

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس