ارز دیجیتال رایج توسط کشورهای آفریقای مرکزی در حال کار است

  • کشورهای آفریقایی ممکن است به دلیل معرفی CBDC و کریپتو با چالش هایی روبرو شوند.
  • بر اساس این گزارش ها احتمالاً یک ارز دیجیتال مشترک برای همه کشورهای آفریقای مرکزی در دست ساخت است.
  • جمهوری آفریقای مرکزی در ماه آوریل بیت کوین را به عنوان یک ارز قانونی پذیرفته است.

بر اساس گزارش‌ها، بانک کشورهای آفریقای مرکزی که به بانک کشورهای آفریقایی نیز معروف است، ممکن است به‌زودی با اصرار هیئت‌مدیره، ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) منتشر کند.

بر اساس گزارش جمعه بلومبرگ، هیئت مدیره برای نوسازی سیستم های پرداخت و پیشبرد شمول مالی منطقه ای، ایمیلی نوشت و از بانک منطقه ای خواست تا یک ارز دیجیتال راه اندازی کند.

چارلز هاسکینسون این خبر را بازتوییت کرد و نوشت که دوست دارد ببیند چگونه می توان این کار را به صورت عملی و ایمن اجرا کرد.

جمهوری آفریقای مرکزی یا CAR با وجود پذیرش بیت کوین (BTC) به عنوان پول نقد قانونی در کشور از طریق قانونی که در ماه آوریل صادر شد، ارز دیجیتال بانک مرکزی را به رسمیت نشناخته است.

در اکتبر 2021، بانک مرکزی نیجریه یکی از اولین ها در منطقه بود که یک CBDC به نام eNaira را معرفی کرد. برنامه Project Khokha از بانک رزرو آفریقای جنوبی هنوز در حال بررسی کاربردهای احتمالی CBDC است.

تصمیم CAR برای پذیرش بیت کوین به عنوان پول قانونی توسط بانک کشورهای آفریقای مرکزی به عنوان “مشکل‌آمیز” و پتانسیل ایجاد “تأثیر منفی قابل توجه” بر اتحادیه پولی آفریقای مرکزی مورد اعتراض قرار گرفت.

کشورهای جنوب صحرای آفریقا ممکن است در آوردن ارزهای دیجیتال و CBDC به مکان‌هایی با انرژی ناکافی برای هر دو مشکل داشته باشند. معدن و نقل و انتقالات

بر اساس داده های بانک جهانی از سال 2020، CAR و جمهوری چاد کمترین درصد جمعیت دسترسی به برق را دارند، به ترتیب تنها 12 درصد و 12 درصد.

اخبار ارز دیجیتال
این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

لینک منبع خبر