ازبکستان خود را با استخراج بیت کوین گرم می کند، اما یک مشکل وجود دارد

این فرمان تمام دارایی های استخراج شده را از مالیات معاف می کند و استخراج ارزهای ناشناس را ممنوع می کند.

آژانس ملی پروژه های آینده نگر (NAPP) در کشور 34 میلیونی ازبکستان خواسته های خود را نسبت به اپراتورهای استخراج ارز دیجیتال اعلام کرد. این فقط به شرکت هایی که از انرژی خورشیدی برای استخراج بیت کوین استفاده می کنند اجازه می دهد.بیت کوین) یا سایر ارزهای دیجیتال.

قانون هنجاری در صفحه دولت، مورخ 24 ژوئن، تجویز می کند تأیید «دستورالعمل‌های مربوط به ثبت استخراج دارایی‌های کریپتو» و تاریخ نهایی‌سازی را در 9 جولای تعیین می‌کند.

استخراج معادن تنها توسط شخص حقوقی با استفاده از انرژی الکتریکی که توسط نیروگاه فتوولتائیک خورشیدی تامین می‌شود، انجام می‌شود.

به عنوان یک عارضه دیگر، معدنچیان باید صاحب نیروگاه فتوولتائیک خورشیدی شوند که از انرژی آن استفاده خواهند کرد.

این دستورالعمل همچنین هر اپراتور ماینینگ را موظف به اخذ گواهی و ثبت نام در ثبت ملی شرکت‌های استخراج ارز دیجیتال می‌کند – این رویه مستلزم فهرست مختصری از مدارک است و از ارسال تا تصمیم نهایی توسط مرجع صدور مجوز بیش از ۲۰ روز طول نمی‌کشد. گواهینامه ها یک سال پس از ثبت نام معتبر خواهند بود.

مربوط: سبز شدن یا مردن؟ هدف ماینرهای بیت کوین بی طرفی کربن با استخراج در نزدیکی مراکز داده است

تمام ارز تولید شده از فعالیت های معدنی از مالیات معاف خواهد شد، اگرچه مزارع معدنی با تعرفه های ویژه برای انرژی مصرفی که توسط دولت ازبکستان تعیین شده است، مواجه خواهند شد. اما عملیات تجاری با دارایی های استخراج شده باید فقط در سکوهای مبادله ای انجام شود که در ازبکستان ثبت شده است. استخراج ارزهای دیجیتال ناشناس ممنوع خواهد بود.

در آوریل 2022، NAPP تازه بازسازی شده با این مأموریت به تنظیم کننده انحصاری ارزهای دیجیتال ازبکستان تبدیل شد. برای اتخاذ یک رژیم تنظیم ویژه ارز دیجیتال در کشور. این حرکت در یک ردیف از ابتکارات انجام شد که توسط رئیس جمهور این کشور شوکت میرضیایف برای ارائه چارچوب نظارتی برای ارزهای دیجیتال راه اندازی شد. در سپتامبر 2018، میرضیایف امضاء شده قانونی که شرکت های محلی را از راه اندازی صرافی های ارز دیجیتال خود در ازبکستان منع می کند. این قانون فقط به صرافی های ارز دیجیتال که توسط اشخاص حقوقی خارجی تأسیس شده بودند، وضعیت قانونی ارائه می داد.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس