اعتقاد بر این است که فیس بوک تولد پلتفرم های اجتماعی است.
Metaverse اولین قدم برای آینده رسانه های اجتماعی است.

LoveChain پلتفرمی است که به کاربران اجازه می دهد عشق خود را در قالب NFT به اشتراک بگذارند.
بسیاری از مردم وقتی به آنچه که بسیاری معتقدند تولد پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی است نگاه می‌کنند، «فیس‌بوک» خواهند گفت. 
ریشه های ارتباطات دیجیتال و پلتفرم های رسانه های اجتماعی آنلاین خیلی زودتر شروع شد. 
رشد اینترنت در دهه‌های 1980 و 1990 
امکان برقراری ارتباط آنلاین با چت آنلاین و پیام‌رسانی تابلوی اعلانات را از طریق سرویس‌هایی مانند CompuServe و Prodigy فراهم کرد. 
در حالی که اینها در ارائه خود اساسی بودند، آنها پایه ای را تشکیل دادند که ما آنچه را که به عنوان پلتفرم های رسانه اجتماعی می شناسیم بر اساس آن بنا نهادیم.
سرویس اصلی Friendster در سال 2001 راه اندازی شد و میلیون ها کاربر را به خود اختصاص داد و شامل ثبت ایمیل و شبکه های آنلاین اولیه بود. 
وبلاگ های وب، شکل دیگری از ارتباطات اولیه رسانه های اجتماعی، نیز از طریق راه اندازی LiveJournal در سال 1999 محبوبیت یافتند. 
بسیاری ظهور و سقوط MySpace (راه اندازی در سال 2003) را به یاد خواهند آورد، که در سال 2006 به عنوان پربازدیدترین وب سایت جهان در تیتر اخبار قرار گرفت. چشم انداز اینترنت 
تجزیه و تحلیل 2021 
از Kepios نشان می دهد که در اکتبر 2021، 4.55 میلیارد کاربر رسانه های اجتماعی در سراسر جهان وجود داشته است، با 409 میلیون کاربر جدید که از اکتبر 2020-2021 به سیستم عامل های رسانه های اجتماعی ملحق شده اند. 
چگونه Metaverse اولین قدم برای آینده رسانه های اجتماعی است؟ 
رایج ترین سوال در عصر دیجیتال کنونی این است که “بعدش چیست؟”. 
کاربران شروع به پرسیدن این سوال کردند که آینده این صنعت چیست، و این باعث شد که 
مارک زاکربرگ از فیس بوک 
متا را در اکتبر 2021 کانکت معرفی کرد و رسما نام شرکت را تغییر داد. 
به گفته فیس‌بوک ، تمرکز متا این است که متاورژن را زنده کند و به مردم کمک کند تا با هم ارتباط برقرار کنند، جوامع را پیدا کنند و کسب‌وکار را رشد دهند. 
متاوره مانند ترکیبی از تجربیات اجتماعی آنلاین امروزی است که گاهی اوقات به سه بعد گسترش می یابد یا به دنیای فیزیکی نمایش داده می شود.
در حالی که بسیاری ممکن است در مورد مفاهیمی مانند 
متاورس و پلتفرم‌های غیرمتمرکز تردید داشته باشند 
، واضح است که آینده رسانه‌های اجتماعی مانند گزینه‌های سنتی که بسیاری به آن عادت کرده‌اند، نخواهد بود. 
پلتفرم‌های غیرمتمرکز متکی بر بلاک چین و نرم‌افزار متن‌باز، بر آینده رسانه‌های اجتماعی تسلط خواهند داشت، چرا که به شیوه‌هایی که رسانه‌های اجتماعی سنتی نمی‌توانند، حکومت دموکراتیک، مالکیت، امنیت داده‌ها و شفافیت را تقویت کنند. 
یک مثال، پلتفرم رسانه اجتماعی غیرمتمرکز مبتنی بر 
بلاک چین The 
LoveChain است . 
The LoveChain که در سیدنی، استرالیا تأسیس شد، به عنوان اولین پلتفرم جهانی رتبه بندی می شود که به کاربران اجازه می دهد NFT ها را از محتوا ایجاد کنند و آنها را نگه دارند، به اشتراک بگذارند یا بفروشند. 
The LoveChain با مضمون روابط و عشق، به کاربران یک پلتفرم تغییر ناپذیر برای جشن گرفتن و به اشتراک گذاشتن عشق خود به خانواده، دوستان، سرگرمی ها و حیوانات خانگی می دهد، همه اینها در حالی که کنترل کاملی بر محتوا و داده ها دارد. 
تمام محتوای LoveChain را می توان بدون هیچ نظارت متمرکز ایجاد و به اشتراک گذاشت و به طور دائم 
برای حفظ در 
بلاک چین ذخیره کرد 

LoveChain بر مزایای پلتفرم های غیرمتمرکز رسانه های اجتماعی تأکید می کند 
پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مبتنی بر بلاک‌چین مانند The LoveChain مزایای زیادی را ارائه می‌دهند، از جمله اینکه چگونه همه کاربران اساساً یک قطعه «املاک و مستغلات» دیجیتالی را بدون تأثیر خارجی دریافت می‌کنند. 
رابطه منحصربه‌فرد کاربر-پلتفرم با The LoveChain نیز افزایش می‌یابد زیرا هر پروفایل کاربری یک کد منحصربفرد و رمزنگاری تولید شده دریافت می‌کند، بنابراین امنیت را برای همه افزایش می‌دهد. 
بسیاری از کاربران سنتی رسانه های اجتماعی نگرانی های خود را در مورد سانسور، دستکاری و کنترل متمرکز با پلتفرم های رسانه های اجتماعی مرسوم ابراز کرده اند. 
تمرکززدایی خطرات مربوط به استفاده غیراخلاقی از داده ها را حذف می کند، آزادی بیان را ترویج می کند و استفاده مداوم از ارز دیجیتال را با رسانه هایی مانند The LoveChain (شامل توکن بومی $LOV و توکن پاداش $LOVR) تقویت می کند. 
در نتیجه، 
گزینه‌های غیرمتمرکز 
مبتنی بر بلاک چین همچنان به محبوبیت و نفوذ خود ادامه می‌دهند، زیرا کاربران رسانه‌های اجتماعی به دنبال بازپس گیری کنترل زندگی آنلاین خود و مشارکت بیشتر در اکوسیستم‌های دیجیتال هستند، به این معنی که این نوع پلت‌فرم‌ها نقش اصلی را در آینده بازی خواهند کرد. رسانه های اجتماعی 
برای اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی حل مشکلات The LoveChain با رسانه های اجتماعی با استفاده از فناوری 
بلاک چین، آنها را در 
linktr.ee/lovechain دنبال کنید 
این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد
منبع