«از قبل ابزارهای دیجیتالی پرداخت وجود دارد:» کمیسیون اتحادیه اروپا 11000 نظر عمومی در مورد پروژه CBDC دریافت می کند

کمتر از دو هفته پس از شروع فرآیند مشاوره، خلق و خوی رایج در بخش نظرات کاملاً منفی به نظر می رسد.

در کمتر از دو هفته از افتتاح طرح “یورو دیجیتال برای اتحادیه اروپا” توسط کمیسیون اروپا می گذرد مشاوره عمومی، بیش از 11000 فرد و سازمان نظرات خود را در وب سایت گذاشتند. بخش بازخورد تا 14 ژوئن باز خواهد بود.

علاوه بر بخش نظرات باز در وب سایت، یک مشاوره هدفمند وجود دارد پرسشنامه که با هدف جمع‌آوری اطلاعات از نمایندگان صنعت، مقامات و کارشناسان در رابطه با جنبه‌هایی از یورو دیجیتال آینده مانند حریم خصوصی و حفاظت از داده‌ها، قوانین AML/CFT (ضد پولشویی/مبارزه با تأمین مالی تروریسم)، تأثیر بر ثبات مالی و نیازها و انتظارات کاربران

روند مشاوره قبل از بررسی قانونی یورو دیجیتال است که انتظار می رود در سال 2023 برنامه ریزی شود.

به عنوان مدافع کریپتو پاتریک هانسن اشاره شددر دور مشاوره های سال گذشته در مورد یورو دیجیتال، اکثر پاسخ دهندگان به نفع خصوصی بودن پرداخت ها صحبت کردند. با وجود آن، پائولو جنتیلونی، کمیسر اقتصادی کمیسیون اروپا اظهار داشت که “یک یورو دیجیتال کاملاً ناشناس مطلوب نیست.”

مربوط: بانک های مرکزی فرانسه و سوئیس آزمایش موفقیت آمیز یورو دیجیتال، فرانک سوئیس را اعلام کردند

بررسی نمونه ای از محتوای بخش بازخورد عمومی وجود نارضایتی خاصی را از پروژه به طور کلی نشان داد. به عنوان مثال، همانطور که یک نظر ناشناس در آلمانی می گوید:

«نه! در حال حاضر ابزارهای پرداخت دیجیتال وجود دارد! بنابراین CBDC برای چیست؟ […] حتی نظارت بیشتر، جلوگیری از فرار از بانک، اعتیاد و در نتیجه بردگی بشر؟ این مانع از پولشویی نمی شود. این در حال حاضر در مقیاس بزرگ برای 10000 نفر برتر در بسیاری از بهشت ​​های مالیاتی مانند جزایر کیمن، ماکائو، دبی و غیره وجود دارد.

یکی دیگر از مفسران آلمانی زبان، مایکل هاگمولر، نیز بر ترس از نفوذ بیش از حد دولتی که می تواند با پذیرش یک ارز دیجیتال واحد امکان پذیر شود، تأکید می کند:

من مخالف یورو دیجیتال برای اتحادیه اروپا هستم. نگرانی من این است که آزادی‌های اساسی نیز می‌تواند در اینجا به خطر بیفتد و دولت‌های استبدادی کنترل کامل داشته باشند. مثال معیارهای ماستریخت نشان می‌دهد که دولت‌های قبلی از قوانین پیروی نمی‌کنند و با یک یورو دیجیتال، دولت می‌تواند با شهروندان خود هر چه می‌خواهد انجام دهد و هر مخالفی را سرکوب کند.

نکته قابل توجه، این زبان آلمانی است که بر بخش نظرات عمومی غالب است و به نظر می رسد احساسات منفی نسبت به یورو دیجیتال در سراسر این پست ها رایج است. پیمایش در 21 صفحه طول کشید تا با اولین نظر به زبانی دیگر، هلندی روبرو شوید. آن یکی نیز به ابتکار حمله کرد، البته به شیوه ای معتدل تر. مارسل دیپسترا عقیده داشت که اتحادیه اروپا باید بر مقررات مناسب برای ارزهای دیجیتال تمرکز کند، نه بر روی CBDC خود:

طی 13 سال گذشته، شاهد بوده ایم که ارزهای دیجیتالی که از نظر ارز دیجیتال ایمن شده اند، می توانند ایمن و قابل اعتماد باشند در حالی که کاملا غیرمتمرکز هستند. وقتی به درستی تنظیم شود، دیگر نمی توان ارز را بدون رضایت اکثریت همه سهامداران تغییر داد.»

همچنین نگرانی آشکاری در مورد امکان تحکیم بیشتر قدرت در دستان بزرگترین اقتصادهای اتحادیه اروپا وجود دارد که در نظرات شهروندان کشورهای عضو کوچکتر بیان شده است. برای اولین بار، میلان گولیر از اسلواکی خواستار حفظ حاکمیت اعضای اتحادیه شد:

نه من و نه تمام خانواده ام موافقیم. من فکر می‌کنم اتحادیه اروپا بیش از حد پیش می‌رود، گروه کمک‌های اقتصادی بین دولت‌های مستقل کم کم به یک سیستم دیکتاتوری تبدیل می‌شود که توسط دو بازیگر بزرگ اداره می‌شود، ما مطمئناً این را نمی‌خواستیم.

برخی دیگر از روند کلی مجازی سازی پول ابراز نارضایتی کردند، که قرار است در صورت ایجاد ارز دیجیتال پاناروپایی، رونق بزرگی دریافت کند. Marie Rommelaere از بلژیک نوشت:

برای من، این یورو دیجیتال یک انحراف است که متأسفانه ما در آن غرق شده ایم، بدهی و پول را تأیید می کند. نه یورو و نه هیچ ارز دیجیتالی. اجازه دهید ارز تضمین شده توسط ذخایر ملموس مانند طلا را پیدا کنیم.

هم خوش‌بینی نسبت به حجم بازخوردها را باید با قدری دانست، زیرا اکثریت قریب به اتفاق نظرات به شکلی از اظهارات کوتاه ناشناس ارائه می‌شوند که معمولاً موضعی منفی نسبت به ابتکار عمل دارند. اینها لزوماً نمایش دقیقی از آنچه اکثر شهروندان اتحادیه اروپا در مورد این موضوع فکر می کنند نیست.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس