استفاده از بلاک چین در مراقبت های بهداشتی برای محافظت از داده های حساس “ضروری” است: Zelis CTO

کالی دورگامپودی، مدیر ارشد فناوری Zelis از ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی خواسته است تا از فناوری بلاک چین برای محافظت از داده‌های مشتریان و جلوگیری از حملات مجرمان سایبری استفاده کنند.

کالی دورگامپودی، مدیر ارشد فناوری شرکت پرداخت مراقبت های بهداشتی Zelis، معتقد است که اجرای فناوری بلاک چین برای محافظت از داده های حساس بیماران در برابر مجرمان سایبری مهم است.

دورگامپودی در گفتگو با Health IT News در 20 ژوئیه خاطرنشان کرد که برخی از بزرگترین مسائل در مراقبت های بهداشتی حفظ حریم خصوصی و امنیت داده ها است. صنعت برای دیجیتالی کردن کار می کند “فرآیندهای مبتنی بر کاغذ قدیمی” آن.

او با تاکید بر اهمیت استفاده از دفتر کل دیجیتال که برای محافظت از داده‌های حساس بیمار و مالی در میان نرخ فزاینده حملات سایبری در سراسر جهان “غیرقابل نفوذ” است.

از آنجایی که اطلاعات قابل تغییر یا کپی نیستند، فناوری بلاک چین به شدت خطرات امنیتی را کاهش می دهد و به سازمان های فناوری اطلاعات بیمارستان ها و مراقبت های بهداشتی خط دفاعی بسیار قوی تری در برابر مجرمان سایبری می دهد.

دورگامپودی در ادامه خاطرنشان کرد آن فناوری بلاک چین همچنین می تواند نقش مهم در پرداخت های مراقبت های بهداشتی ایفا کند، زیرا می تواند به ارائه شفافیت و کارایی بیشتر نسبت به مدل های پرداخت فعلی در مراقبت های بهداشتی کمک کند. او گفت که بسیاری از پرداخت کنندگان و ارائه دهندگان در به اشتراک گذاشتن اطلاعات از طریق ایمیل مردد بودند، زیرا ایمیل ها ممکن است خراب شوند و هیچ مدرکی برای تحویل وجود ندارد.

او افزود: «بلاک چین به پرداخت کنندگان و ارائه دهندگان دید کاملی را در کل چرخه عمر یک ادعا، از ثبت نام بیمار در میز پذیرش گرفته تا بحث در مورد هزینه و ارسال توضیح مزایا، ارائه می دهد.

استفاده در دنیای واقعی

یکی از شرکت های بزرگی که روی راه حل های مراقبت های بهداشتی مبتنی بر بلاک چین کار کرده است، غول فناوری چندملیتی IBM است.

بازوی بلاک چین این شرکت دارد نورد چندین راه حل برای مراقبت های بهداشتی مانند تأیید اعتبار سلامت، سرویس «به تأمین کننده خود اعتماد کنید» برای یافتن تأمین کنندگان تأیید شده و «تامین شفاف بلاک چین» که ردیابی زنجیره تأمین را در داروها با دمای کنترل شده ارائه می دهد.

در مارس 2021، Cointelegraph گزارش داد IBM در حال کار بر روی آزمایش پاسپورت واکسیناسیون COVID-19 بود با همکاری اندرو کومو، فرماندار سابق نیویورک، «گذرگاه اکسلزیور» نام گرفت. این گذرنامه به گونه ای طراحی شده است که بتواند نتایج واکسیناسیون یا آزمایش افراد را توسط بلاک چین IBM تأیید کند.

مربوط: بلاک چین بدون ارز دیجیتال: پذیرش فناوری غیرمتمرکز

یکی دیگر از بازیگران مهم در فضای مراقبت های بهداشتی مبتنی بر بلاک چین، بلاک چین VeChain سازمانی است. در ژوئن سال گذشته، این پروژه با بیمارستان رنجی شانگهای همکاری کرد تا یک لقاح آزمایشگاهی مبتنی بر بلاک چین برنامه خدمات (IVF).

VeChain همچنین در ژوئیه 2021 با جمهوری سن مارینو برای راه‌اندازی آن شریک شد واکسیناسیون مبتنی بر NFT گذرنامه ای که گفته می شد در سراسر جهان با اسکن کدهای QR گره خورده به گواهی قابل تأیید است.

دیوید جیا که یک سرمایه گذار بلاک چین است و دارای مدرک دکترا است. در علوم اعصاب از دانشگاه آکسفورد، این هفته احساسات مشابه دورگامپودی را منعکس کرد.

در یک پست وبلاگ در 21 ژوئیه در Medium, Jia تاکید کرد این فناوری بلاک چین می تواند به طور قابل توجهی ردیابی و تأیید دارو را به همراه مدیریت داده های آزمایشات بالینی، اطلاعات بیمار و ادعا/صورتحساب وضعیت بخشد.

دقت در سوابق پزشکی در درازمدت و همچنین در دسترس بودن ضروری است، زیرا لازم است سوابق یک فرد بتواند با سهولت نسبی بین ارائه‌دهندگان، شرکت‌های بیمه و متخصصان منتقل شود. اگر سوابق پزشکی در یک بلاک چین ذخیره شوند، ممکن است تقریباً در زمان واقعی با خیال راحت به روز شوند.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس