ارز ارز دیجیتال الگوریتمی وابسته به دلار آمریکا، UST، پله‌های ترقی را طی می‌کند و اکنون از نظر ارزش کل بازار در رتبه سوم قرار دارد.

امروز، استیبل کوین Terra USD (UST) با رشد سریع از اکوسیستم Terra از نقطه محوری دیگری عبور کرد و به ارزش بازار بیش از 17 میلیارد دلار رسید.

از روز سه شنبه، UST بیش از 67 میلیون دلار ارزش بازار استیبل کوین BUSD مبتنی بر BSC را تحت الشعاع قرار داده بود.

UST در سپتامبر 2020 فعالیت می کرد. برای برش مقدار معادل UST، کاربر باید دارایی ذخیره ای مانند Terra (LUNA) را بسوزاند.

UST ساخت سرفصل ها

امسال، شبکه بلاک چین Terra مورد بحث دنیای ارزهای دیجیتال بوده است. پس از مشارکت در رکود گسترده تر بازار در آخر هفته، ارز دیجیتال بومی Terra، LUNA، بالاترین جهش 24 ساعته را داشته است.

Terra (LUNA) در حال حاضر با 15 درصد افزایش به 90 دلار، با ارزش بازار 32 میلیارد دلار معامله می شود. در نتیجه این پیشرفت، Terra از ADA کاردانو پیشی گرفته و به هشتمین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار تبدیل شده است.

تا لحظه نگارش این مقاله، استیبل کوین پیشرو تتر (USDT) است که ارزش بازار آن 82 میلیارد دلار است. سکه USD (USDC) با ارزش بازار نزدیک به 50 میلیارد دلار در رتبه دوم قرار دارد.

مطلب پیشنهادی | Terra (LUNA) در 24 ساعت گذشته از کریپتوs Ether و Dogecoin محبوب بهتر عمل کرد

LUNA total market cap at $31.10 billion on the daily chart | Source: TradingView.com

UST با سوزاندن یک ترا (LUNA)، ارز ارز دیجیتال اصلی شبکه Terra، تشکیل می‌شود.

انواع دیگر پروژه‌های استیبل‌کوین غیرمتمرکز، مانند DAI Makerdao، برای حفظ پیوند توکن با دلار، بر رویه‌ای بیش از حد وثیقه تکیه می‌کنند.

ارزش استیبل کوین UST Terra در 509 روز یا 16 ماه گذشته به طور تصاعدی افزایش یافته است.

علاوه بر این، داده های اخیر نشان می دهد که UST از اواسط نوامبر در حال افزایش استراتوسفر بوده است و ارزش بازار آن 525 درصد افزایش یافته است.

حجم معاملات کمتر

علیرغم عملکرد بهتر از BUSD از نظر ارزش بازار، UST در مقایسه با رقبای فوری خود با حجم بسیار پایین تری معامله می شود، به طوری که استیبل کوین بایننس شاهد حجم معاملات 2.25 میلیارد دلاری در 24 ساعت گذشته در مقایسه با 431.78 میلیون دلار UST بوده است.

از سوی دیگر، Terra اخیراً برای خرید بیت کوین خود خبرساز شده است. بنیاد Luna Guard (LFG)، سازمان مادر آن، تقریباً 30000 بیت کوین را خریداری کرده است تا به عنوان میخ و ذخیره برای استیبل کوین UST عمل کند.

اما در پشت صحنه اتفاقات زیادی می افتد. LFG قصد دارد در مجموع 410 میلیارد دلار بیت کوین به دست آورد.

با این حال، مشابه بازار گسترده‌تر ارزهای دیجیتال در ماه‌های اخیر، اعلامیه‌های صعودی هیچ کمکی به افزایش قیمت LUNA نمی‌کند.

قیمت این توکن در 30 روز گذشته 12.5 درصد کاهش یافته و به 77.30 دلار رسیده است و همچنین از زمان رسیدن به بالاترین قیمت تاریخ 119.18 دلار در 5 آوریل، 34.3 درصد عقب نشینی کرده است.

مطلب پیشنهادی | بیت کوین در یکشنبه عید پاک به 40 هزار دلار می رسد زیرا کریپتو در کوتاه مدت کاهش می یابد

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر