بازار عمومی کریپتو در 24 ساعت شاهد افزایش قیمت مثبت بوده است. بسیاری از سکه ها با رنگ سبز معامله می شوند، از جمله اتریوم با سود ۷.۸۶ درصدی و بیت کوین با افزایش ۲.۸۹ درصدی.

آلتکوین‌های دیگری مانند PancakeSwap CAKE، SHIB، Ethereum Classic ETC و Tether USDT نیز در لیست سبز قرار دارند. به عنوان مثال، CAKE 3.6٪ افزایش یافت، SHIB 1.56٪ افزایش یافت، در حالی که ETC رشد قیمت خوب 8.38 را ثبت کرد.

مطالب مرتبط: روسای بانک مرکزی قیمت بیت کوین را به سمت نزول می کشند، آیا بیت کوین دوباره جهش می کند؟

در حال حاضر، قیمت ETH در 1635 دلار است در حالی که قیمت بیت کوین 19304 دلار است. قبل از بسته شدن بازار امروز، 8 سپتامبر، ممکن است شاهد حمایت صعودی بیشتری از ارزهای دیجیتال برتر و آلت کوین ها باشیم. اما افزایش اخیر قیمت اتر باعث افزایش نقدینگی شده است.

رشد قیمت اتریوم انحلال ها را افزایش می دهد

با توجه به افزایش قیمت مشاهده شده در قیمت ETH، بسیاری از موقعیت های اهرمی آن در حال نقد شدن هستند. به گفته Coinglass، مجموع نقدینگی ها در 24 ساعت به نزدیک به 200 میلیون دلار رسیده است.

موقعیت های ETH بیش از 110 میلیون دلار از مجموع موقعیت های منحل شده بود. قابل ذکر است، بزرگترین سفارش، یک موقعیت دائمی BTCUSD به ارزش 2 میلیون دلار بود. این انحلال در Bybit انجام شد.

سایر صرافی‌ها با ارقام نقدینگی بالا عبارتند از: OKEx، Binance، ByBit، FTX، CoinEX، Huobi، Bitmex، و غیره. OKEX تا 75% انحلال پوزیشن‌های کوتاه را به مبلغ 4.28 میلیون دلار ثبت کرد، در حالی که Binance با 3.36 میلیون دلار در مجموع نقدینگی دنبال شد.

ByBit، FTX، CoinEX، Huobi و Bitmex 3.16 میلیون دلار، 1.39 میلیون دلار، 447.91 هزار دلار، 321.57 هزار دلار و 20.73 هزار دلار ثبت کردند.

قیمت اتریوم در حال حاضر بالای 1650 دلار معامله می شود. | منبع: نمودار قیمت ETHUSD از TradingView.com

چه چیزی می تواند باعث انحلال شود

جامعه اتریوم قرار است از ارتقای آینده به مکانیزم اثبات سهام استقبال کند. حتی با نزدیک شدن به ادغام، قیمت سکه همچنان در نوسان است. امروز چشم انداز مثبت تری وجود دارد، اما روزهای گذشته چندان قانع کننده نبوده اند.

به عنوان مثال، قیمت ETH بین 1533 تا 1577 دلار از 30 آگوست تا 5 سپتامبر در نوسان بود. در 6 سپتامبر کمی بالاتر از این قیمت مشاهده شد، اما آن روز ارتقاء Bellatrix بود. پس از رالی، روز بعد، 7 سپتامبر، به 1560 دلار بازگشت اما بازار را با 1629 دلار بسته است.

با این نوسانات قیمت، تعجب آور نیست که انحلال ها در حال حاضر محدودیت های خود را در بازارها بالا می برند. اکثر معامله گران قادر به حفظ موقعیت خود نیستند و صرافی ها آنها را می بندند.

مختصری در مورد انحلال

انحلال زمانی اتفاق می‌افتد که صرافی‌های ارز دیجیتال موقعیت اهرمی معامله‌گر را به دلیل ضرر در مارجین اولیه ببندند. این یکی از دلایلی است که به معامله‌گران توصیه می‌شود به راحتی روی اهرم‌ها حرکت کنند. اگر ارزش دارایی کریپتو به شدت کاهش یابد، آنها می توانند سرمایه اندک سرمایه گذاری خود را از دست بدهند.

با توجه به عدم قطعیت اخیر در قیمت کریپتوها، از جمله اتریوم، بدیهی است که این موقعیت های اهرمی دیگر پایدار نیستند. برخی از معامله‌گرانی که می‌توانند از این روند در امان بمانند، کسانی هستند که یک «سفارش توقف» روی موقعیت‌های خود قرار داده‌اند.

مطالب مرتبط: Fantom در این ماه 20% اسلاید احتمالی را زیر نظر دارد

اما احتمال از دست دادن سرمایه خود در این دوره برای کسانی که این کار را نکرده اند بسیار زیاد است. البته مگر اینکه Merge روند قیمت را معکوس کند.

Featured image from Pixabay and chart from TradingView.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر