افزایش صدا: هدف پروژه های بلاک چین ایجاد اختلال در صنعت موسیقی است

از اجازه دادن به طرفداران برای مالکیت مشترک موسیقی هنرمند مورد علاقه خود گرفته تا ارائه درآمد منصفانه برای نوازندگان، پروژه ها از بلاک چین برای تغییر صنعت موسیقی استفاده می کنند.

موسیقی یک تجارت دشوار است. این صنعت سهم عادلانه خود را از بحث و جدل دارد، از انحصارها گرفته تا پتانسیل درآمد محدود برای هنرمندان آینده. در حالی که Web2 تغییرات مثبت بسیاری را به ارمغان آورد، صنعت هنوز راه درازی دارد. به همین دلیل، پروژه ها در تلاش هستند تا از فناوری بلاک چین برای ارائه راه حل های جدید به بازار موسیقی قدیمی استفاده کنند.

در ده سال گذشته، صنعت به دلیل توسعه اینترنت و رسانه های اجتماعی به شدت تغییر کرده است. هنرمندان رسانه های جدیدی برای به اشتراک گذاشتن آهنگ های خود دارند و طرفداران راه های جدیدی برای تعامل و حمایت از نوازندگان مورد علاقه خود دارند.

با این حال، مانند بسیاری از چیزهای درون حوزه Web2، تعداد معدودی از صاحبان دارایی های این صنعت هستند و شرکت های بزرگ بیشتر از کاربران و هنرمندان سود می برند. در حالی که آنها هنوز در مراحل اولیه خود هستند، برخی از پروژه های بلاک چین در تلاش هستند تا از درون صنعت را تغییر دهند.

پرداخت منصفانه به نوازندگان

Tune.FM، پلتفرمی که توسط Hedera Hashgraph پشتیبانی می‌شود، ادعا می‌کند که می‌تواند 90 درصد از درآمد پخش موسیقی را به نوازندگان بدهد، که تقریباً ده برابر بیشتر از درآمد استریم در سرویس‌های اصلی است. هنرمندان می توانند هر بار که موسیقی آنها در پلتفرم پخش می شود، توکن های دیجیتالی کسب کنند.

در یک اعلامیهاندرو آنتار، یکی از بنیانگذاران Tune.FM خاطرنشان کرد که بسیاری از نوازندگان مستقل وجود داشتند که پس از همه گیری رنج می بردند. با توجه به عدم پرداخت منصفانه امثال Spotify به آنها، بسیاری از آنها در تلاش بودند تا از پس آن برآیند. Antar گفت: ما پادزهر میلیون‌ها خلاق هستیم که به طور منصفانه توسط سرویس‌های پخش بزرگ پرداخت نمی‌شوند.

اجازه دادن به طرفداران برای مالکیت مشترک آهنگ ها

بازار موسیقی رویال تحت حمایت اندرسن هوروویتز همچنان به طرفداران اجازه می دهد مالکیت مشترک آهنگ ها از هنرمندان مورد علاقه خود از طریق توکن های غیرقابل تعویض (NFT). پس از انداختن NFT برای رپر برجسته Nas، این پلتفرم اخیرا توکن هایی را برای دی جی و ترانه سرای آمریکایی Diplo منتشر کرده است.

رپر آمریکایی ناس به همراه دخترش Destiny Jones. منبع: fromthestage.net

جاستین بلاو، یکی از بنیانگذاران رویال، در وبلاگی که سقوط Diplo را اعلام می کند نوشت هدف این پلتفرم «توانمندسازی هنرمندان برای حفظ کنترل بر کارشان» و در عین حال تأمین سوخت برای حرفه‌هایشان است. Blau همچنین معتقد است که با مالکیت مشترک موسیقی، طرفداران “ارتباط عمیق تری برقرار می کنند” و به آنها کمک می کنند در هنگام خلاقیت مستقل باشند.

تقویت همکاری موسیقی از طریق NFT

پروژه‌ای به نام Squad of Knights به صاحبان NFT خود اجازه می‌دهد گروه‌های شش نفره تشکیل دهند و هر فرد نقش‌های خود را در فرآیند تولید موسیقی تعیین کند. بر خلاف کار با برچسب‌های موسیقی سنتی، این پلتفرم به اعضای جامعه خود اجازه می‌دهد تا ۱۰۰ درصد موسیقی تولیدی خود را در اختیار داشته باشند.

تهیه کننده موسیقی Illmind در استودیوی خود. منبع: native-instruments.com

بنیانگذار و تهیه کننده رکورد برنده جایزه، Ramon ‘Illmind’ Ibanga Jr. گفت, “پیدا کردن افراد برای کار دشوار است. پیدا کردن افراد مناسب برای کار حتی سخت تر است.” او خاطرنشان کرد که هدف این پروژه گرد هم آوردن تولیدکنندگان، مهندسان، هنرمندان موسیقی و مدیران، هم در دنیای واقعی و هم در دنیای متاورس است.

مربوط: گرمی 2022: موضوع داغ بحث NFT در میان نوازندگان و کارشناسان صنعت

ارائه صدای غیرمتمرکز به متاورس

پلتفرم پخش مبتنی بر Solana، Audius مجموعه‌ای از موارد را ارائه می‌کند فایل های صوتی غیرمتمرکز به metaverse. این پلتفرم با متاورس هایی مانند Portals Metaverse کار می کند تا به کاربران خود موسیقی بدهد. به دلیل ماهیت غیرمتمرکز، Audius به هر کسی اجازه می‌دهد تا محتوا را از پلتفرم استخراج کند و در هنگام ساخت پروژه‌های خود از آن استفاده کند.

در مصاحبه ای با کوین تلگراف، رونیل رامبورگ، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران Audius، گفت که این پلتفرم یک “مخزن غیرمتمرکز محتوا با حقوق مشخص شده است، بنابراین توسعه دهندگان شخص ثالث می توانند بدون هیچ مشکلی از فهرست پلتفرم خارج شوند.”

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس