بیت کوین در بازه های زمانی پایین در حال از دست دادن است زیرا قیمت آن از 20000 دلار رد شده و به نظر می رسد آماده آزمایش مجدد سطوح پشتیبانی قبلی است. این ارز دیجیتال از یک روند صعودی قیمت کوتاه مدت برخوردار است، اما خریداران نتوانسته اند بیشتر از این پیش بروند.

در زمان نگارش این مقاله، بیت کوین (BTC) در 24 ساعت گذشته و با 5 درصد سود در 7 روز گذشته با قیمت 20000 دلار معامله می شود. سایر ارزهای دیجیتال در 10 ارز برتر از نظر ارزش بازار، عملکرد منفی و ضررهای شدیدتری نسبت به قیمت بیت کوین به جز دوج کوین و XRP دارند.

قیمت بیت کوین در نمودار روزانه به سمتی حرکت می کند. منبع: BTCUSDT Tradingview

سود باز از قیمت بیت کوین تبعیت می کند، پیامد آن چیست؟

همانطور که NewsBTC بر اساس داده های Arcane Research گزارش داد، حرکت صعودی قیمت بیت کوین توسط شرکت کنندگان در بخش مشتقات دنبال شده است. در اواخر سپتامبر و اوایل اکتبر، زمانی که قیمت بیت کوین از مقاومت 20500 دلار عبور کرد، نرخ بهره باز (OI) برای قراردادهای آتی روند صعودی داشت.

این OI به سرعت سقوط کرد زیرا گاوها نتوانستند حمله خود را دنبال کنند. چیزی مشابه در هفته گذشته با افزایش OI اتفاق افتاد که به دلیل عملکرد قیمت انجام شد. اگر قیمت در حال افزایش باشد، این معیار معمولاً نزولی تلقی می‌شود، زیرا نشان می‌دهد معامله‌گرانی که برای تعقیب مومنتوم موقعیت‌های خرید اهرمی دارند.

بازیکنان بزرگ‌تر اغلب از نقدینگی ارائه شده توسط این موقعیت‌های اهرمی استفاده می‌کنند و قیمت را در جهت مخالف سوق می‌دهند، همانطور که بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته شاهد آن بوده است. با این حال، افزایش بلندمدت علاقه باز ممکن است منجر به تجمعات بزرگ شود.

به گفته یک تحلیلگر با نام مستعار، قیمت بیت کوین قبل از رشد صعودی در سال 2021 شاهد افزایش 55 درصدی بهره باز بود و به 69000 دلار رسید. تا کنون، این متریک افزایش 45 درصدی داشته است و بسیاری را به این فکر می‌کند که آیا بازار کریپتو شاهد افزایش قیمت مشابهی خواهد بود، همانطور که در نمودار زیر مشاهده می‌شود.

این تحلیلگر موارد زیر را در نمودار زیر و Open Interest اضافه کرد:

من نمی‌گویم که از سال 2020 حرکت مشابهی را مطابق با ناحیه برجسته در نمودار دریافت خواهیم کرد. من به سادگی نشان می‌دهم که چگونه افزایش علاقه آزاد هر بار به معنای بازگشت کامل نیست. درست است که این اتفاق زمانی افتاد که ما در این محدوده فعلی بودیم.

نمودار 2 بیت کوین بیت کوین BTCUSDT
منبع: @Daanکریپتو از طریق توییتر

چه چیزی می تواند منجر به حرکت صعودی بزرگ بیت کوین شود

این تحلیلگر معتقد است که افزایش یا کاهش در بهره باز همراه با سفارشات پیشنهادی/فروش در بخش نقدی ممکن است سرنخ های بیشتری را در مورد روندهای بالقوه پایدار ارائه دهد. در سال 2022، قیمت بیت کوین از بالاترین رکورد قبلی خود سقوط کرد و این فشار نزولی توسط فروش نقطه ای حمایت شده است.

این مانع از تحقق یک برگشت قیمت تهاجمی می شود. داده‌های اضافی ارائه‌شده توسط Arcane Research نشان می‌دهد که از اواخر سال 2021، علاقه باز افزایش یافته است، این افزایش با فروش نقطه‌ای پشتیبانی شده است. هنگامی که دومی متوقف شد، بیت کوین می تواند برای یک روند صعودی عظیم تنظیم شود. این تحلیلگر درباره این احتمال نوشت:

(…) تا زمانی که قیمت پیشنهادی (فروش نقطه ای) ثابت بماند (بسیار مهم)، پس من خطری فوری برای این موقعیت ها نمی بینم. اگر قیمت شروع به معاملات پایین تر کرد، این جایی است که شما توجه می کنید.

نمودار 3 بیت کوین بیت کوین BTCUSDT
منبع: Arcane Research

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر