بیت کوین (BTC) عملکرد چشمگیری را در سه ماهه اول (سه ماهه اول) سال 2024 نشان داده است، همانطور که در گزارش اخیر شرکت تحقیقاتی داده های هوش بازار Messari مشخص شده است. این شرکت تحقیقاتی فاکتورهای مهم را در افزایش قیمت بیت کوین، تسلط بر ارزش بازار و ظهور روندهای جدید در اکوسیستم ارزهای دیجیتال می یابد.

فعالیت های کتیبه باعث افزایش کارمزد بیت کوین می شود

تجزیه و تحلیل ارقام مهم به تفصیل در گزارشقیمت بیت کوین در سه ماهه اول 2024 افزایش قابل توجهی را تجربه کرد و 68.78 درصد نسبت به سه ماهه (QoQ) افزایش یافت و به بالاترین قیمت تاریخ (ATH) 73100 دلار رسید.

این افزایش قیمت، سلطه بازار بیت کوین را به 49.7 درصد در مارس 2024 رساند. جالب توجه است، شرکت تحقیقاتی خاطرنشان می کند که چنین تسلط یک ویژگی معمولی در شروع یک جدید است. چرخه نصف شدن، با بیت کوین که اغلب راه را برای سایر ارزهای دیجیتال پیشرو می کند.

افزایش قیمت بیت کوین QoQ. منبع: مساری

یکی دیگر از ارقام مرتبط، فعالیت کتیبه در سه ماهه چهارم 2023 است که باعث افزایش هزینه ها تا 699.4 درصد QoQ شد. با این حال، در سه ماهه اول 2024، هزینه های مربوط به اشتراک 41.9٪ کاهش یافت. با وجود کاهش کل هزینه ها، معاملات مربوط به کتیبه هنوز هم 18.4 درصد از کل کارمزدهای بیت کوین را تشکیل می دهد که نشان دهنده ارتباط مداوم آنها است.

میانگین تراکنش‌های روزانه و آدرس‌های فعال روزانه نیز به ترتیب کاهش 15.3% و 4.7% QoQ را تجربه کردند. این گزارش نشان می‌دهد که کاهش فعالیت تراکنش ممکن است به کاهش فعالیت ربات‌ها یا «ابر کاربران» نسبت داده شود. این تغییر با کاهش فعالیت‌ها و هزینه‌های مربوط به کتیبه‌ها مطابقت دارد.

فعالیت‌های مربوط به کتیبه‌ها در ابتدا در فوریه ۲۰۲۳ افزایش یافت که منجر به افزایش قابل‌توجه تراکنش شد. اگرچه سه ماهه اول سال 2024 شاهد کاهش کیفیت QoQ مربوط به کتیبه بود، اما به طور قابل توجهی نسبت به سال گذشته (سالیانه) بالاتر باقی ماند که نشان دهنده تأثیر مداوم آن بر شبکه.

ETF ها در سه ماهه اول 212000 بیت کوین جمع آوری کردند

مساری تاکید می کند که سه ماهه اول 2024 رشد لایه های قابل برنامه ریزی در اکوسیستم ارزهای دیجیتال را نشان داد. لایه‌های تثبیت‌شده‌ای مانند Rootstock و Stacks در رابطه با ارزش کل قفل شده (TVL) پیشرو بودند، در حالی که لایه‌های جدیدتر مانند BOB و Merlin رشد سریعی را تجربه کردند.

رشد 127 درصدی QoQ TVL عمدتاً در دارایی‌های غیر بیت کوین بود، زیرا مقادیر قفل شده بیت کوین از شبکه لایتنینگ و شبکه‌های alt-L1 که میزبان مقادیر قابل توجهی از بیت‌کوین هستند، عقب‌تر بودند.

در نهایت، تصویب و راه اندازی نه ETF های نقطه ای و یک تبدیل ETF نقطه عطف مهمی برای مشروعیت بخشیدن به بیت کوین توسط دولت ایالات متحده و امور مالی سنتی (TradFi) بود.

این گزارش خاطرنشان می کند که این ETF ها در ماه اول بیش از 12 میلیارد دلار ورودی به دست آوردند. قابل ذکر است که ETF های بیت کوین در دارایی های تحت مدیریت (AUM) از ETF های نقره ای پیشی گرفتند اما همچنان از ETF های طلا عقب ماندند.

بیت کوین
در طول سه ماه اول معاملات، جریان های ETF بیت کوین را مشاهده کنید. منبع: مساری

دارایی های BTC نهادی نیز توسط MicroStrategy، بزرگترین دارنده نهادی، با 215000 BTC پیشی گرفته است. ETF ها 212000 بیت کوین در جریان ورودی سه ماهه اول جمع آوری کردند و این امر برجستگی بیت کوین را در جهان تثبیت کرد. بازارهای مالی.

عملکرد استثنایی بیت کوین در سه ماهه اول 2024 که با افزایش قابل توجه قیمت و تسلط بر ارزش بازار مشخص شد، موقعیت آن را به عنوان ارز دیجیتال پیشرو مستحکم کرد.

پیش بینی نصف شدن عرضه، همراه با موفقیت ETF های بیت کوین و جریان های ورودی نهادی، به رشد و شناخت بیت کوین در امور مالی سنتی کمک کرده است.

بیت کوین
نمودار 1 بعدی نشان می دهد که قیمت BTC روند صعودی دارد. منبع: BTCUSD در TradingView.com

تصویر برجسته از Shutterstock، نمودار از TradingView.com

سلب مسئولیت: مقاله فقط برای اهداف آموزشی ارائه شده است. این بیانگر نظرات NewsBTC در مورد خرید، فروش یا نگهداری هر گونه سرمایه گذاری نیست و طبیعتاً سرمایه گذاری خطراتی را به همراه دارد. به شما توصیه می شود قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، تحقیقات خود را انجام دهید. از اطلاعات ارائه شده در این وب سایت کاملاً با مسئولیت خود استفاده کنید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر