Fantom (FTM)، یک پروتکل Layer-1 (L1) و توکن اصلی آن، FTM، در سه ماهه اول (Q1) سال 2024 دستاوردهای قابل توجهی را تجربه کرده اند.

با توجه به عملکرد جامع تحلیل و بررسی Fantom که توسط Messari انجام شد، در بحبوحه بازار صعودی کریپتو در حال ظهور، به عنوان یکی از ذینفعان اصلی ظاهر شد و رشد قابل توجهی در معیارهای مهم و سرمایه بازار نشان داد.

ارزش بازار FTM 101٪ QoQ افزایش می یابد

با اعداد، FTM در گردش است ارزش بازار شاهد افزایش قابل توجهی 101 درصدی نسبت به سه ماهه (QoQ) بودیم که از 1.3 میلیارد دلار به 2.6 میلیارد دلار جهش کرد و ده پله صعود کرد و در بین تمام توکن ها به 48 رسید (در حال حاضر در رتبه 58 قرار دارد). رالی این توکن برای دو فصل متوالی ادامه یافت که منجر به افزایش چهار برابری از پایان سه ماهه سوم 2023 شد.

ارزش بازار در گردش و درآمد فانتوم در سه ماهه اول. منبع: مساری

اگرچه Fantom کاهش 53٪ QoQ در درآمد اندازه گیری شده در FTM را تجربه کرد که به 1.8 میلیون FTM رسید، درآمد بر اساس USD 4٪ افزایش QoQ را نشان داد و به 1.2 میلیون دلار رسید.

به گفته مساری، کاهش درآمد در درجه اول به دلیل کاهش فعالیت کتیبه در تمام پلتفرم های قرارداد هوشمند در سه ماهه اول بود.

با وجود این، فانتوم حفظ کرد روند رو به بالا در میانگین تراکنش های روزانه، بدون احتساب فعالیت های مربوط به کتیبه، از میانگین سه ماهه سوم پیشی گرفت و به 247000 تراکنش روزانه رسید. آدرس‌های فعال روزانه نیز با 24 درصد افزایش QoQ به 40500 افزایش یافتند.

در سه ماهه اول، نیاز به شرط بندی برای اعتبار سنجی Fantom به طور قابل توجهی از 500000 FTM به کاهش یافت. 50000 FTM، با هدف افزایش دسترسی با این حال، تعداد اعتبار سنجی های فعال بدون تغییر در 55 باقی مانده است.

شایان ذکر است، مقدار کل سهام FTM با 17 درصد QoQ افزایش یافته است، از 1.1 میلیارد به 1.3 میلیارد FTM، که منجر به افزایش 135 درصدی QoQ در کل ارزش دلاری FTM سهامی شده و به 1.2 میلیارد دلار رسیده است. در بین شبکه‌های اثبات سهام (PoS)، Fantom در ارزش دلاری سرمایه‌گذاری‌شده در پایان سه‌ماهه اول رتبه ۲۲ را کسب کرد.

Memecoin Mania فعالیت فانتوم روی زنجیره را افزایش می دهد

در طول سه ماهه اول سال، مجموع ارزش قفل شده (TVL) به دلار آمریکا افزایش قابل توجهی 59 درصدی QoQ را تجربه کرد و از 810.8 میلیون دلار در سه ماهه چهارم به 1.28 میلیارد دلار رسید.

برعکس، TVL بر حسب FTM تا 21 درصد QoQ کاهش یافت، که نشان می‌دهد افزایش در TVL دلار آمریکا تا حدودی به افزایش قیمت FTM نسبت داده می‌شود.

میانگین روزانه فانتوم صرافی غیرمتمرکز حجم (DEX) 64 درصد QoQ افزایش یافت، از 10.2 میلیون دلار به نزدیک به 176.8 میلیون دلار. در سه ماهه اول، روند “شیدایی Memecoin” به افزایش فعالیت زنجیره ای در شبکه های مختلف، از جمله Fantom کمک کرد.

فانتوم
افزایش حجم DEX فانتوم. منبع: مساری

حجم ماهانه DEX فانتوم در ماه مارس از 1 میلیارد دلار فراتر رفت و این اولین بار از مارس 2023 بود. تعداد DEX ها در Fantom تا پایان سه ماهه اول به 31 رسید، بدون اینکه هیچ DEX بر بیش از 30 درصد از سهم بازار تسلط داشته باشد.

در نهایت، به دنبال یک سوء استفاده در چند زنجیره ای: Fantom Bridge که در سه ماهه سوم 2023 روی استیبل کوین های فانتوم تأثیر گذاشت، بنیاد فانتوم اقداماتی را برای افزایش نقدینگی استیبل کوین ها انجام داد.

از سه ماهه اول 2024، دو راه حل مستقل شخص ثالث، Axelar (axlUSDC و axlUSDT) و LayerZero (lzUSDC و lzUSDT) ظاهر شدند. USDC همچنان استیبل کوین غالب در فانتوم است و 98 درصد از ارزش بازار استیبل کوین را به خود اختصاص داده است. USDT نیز با 86 درصد افزایش QoQ، رشد قابل توجهی را تجربه کرد.

فانتوم
نمودار 1 بعدی افزایش قیمت FTM را در هفته گذشته نشان می دهد. منبع: FTMUSD در TradingView.com

توکن FTM در حال حاضر با قیمت 0.7037 دلار معامله می شود که نشان دهنده افزایش 8.7 درصدی قیمت در هفت روز گذشته است. با این حال، در بازه زمانی ماهانه نزدیک به 20 درصد کاهش داشته است.

تصویر برجسته از Shutterstock، نمودار از TradingView.com

سلب مسئولیت: مقاله فقط برای اهداف آموزشی ارائه شده است. این بیانگر نظرات NewsBTC در مورد خرید، فروش یا نگهداری هر گونه سرمایه گذاری نیست و طبیعتاً سرمایه گذاری خطراتی را به همراه دارد. به شما توصیه می شود قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، تحقیقات خود را انجام دهید. از اطلاعات ارائه شده در این وب سایت کاملاً با مسئولیت خود استفاده کنید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر