اقدام CFTC علیه جمینی خبر بدی برای ETF های بیت کوین است

شکایت علیه جمینی در مورد یک صندوق قابل معامله در بورس نیست، بلکه در مورد نحوه نمایندگی یک قرارداد آتی بیت کوین خاص است.

در 2 ژوئن 2022، کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) اقدامی علیه جمینی آغاز کرد، صرافی ارز دیجیتال که توسط دوقلوهای میلیاردر تأسیس شده است تایلر و کامرون وینکلووس. از جمله موارد دیگر، شکایت ادعا می‌کند که جمینی اظهارات نادرست و گمراه‌کننده‌ای به CFTC در رابطه با تایید احتمالی یک قرارداد آتی بیت‌کوین، که قیمت‌های آن باید روزانه توسط یک مزایده تسویه شود، به CFTC ارائه کرده است. حراج بیت کوین»). در شکایت، CFTC به طور خاص این موضع را بیان کرد که این اظهارات برای گمراه کردن کمیسیون در مورد اینکه آیا قرارداد آتی بیت کوین پیشنهادی مستعد دستکاری است یا خیر طراحی شده است.

در حالی که نام برادران وینکلووس در شکایت ذکر نشده است، شکایت ادعا می کند که «افسران، کارمندان و عوامل جمینی […] می دانستند یا به طور منطقی باید می دانستند که اظهارات و اطلاعات منتقل شده یا حذف شده است […] دروغ یا گمراه کننده بودند.» اینها با توجه به اصل سوم و دوازدهم CFTC، اتهامات جدی هستند نیاز بازارهای درگیر در معاملات مشتقه، از جمله بازارهایی که به دنبال ارائه قراردادهای آتی بیت کوین هستند، سیاست ها و شیوه هایی داشته باشند که تضمین کنند “قراردادها [are] به آسانی در معرض دستکاری قرار نمی گیرند» و اینکه آنها «حفاظت معقولی از فعالان بازار» ارائه می دهند.

جوزا یک مراسم رسمی ارائه کرد بیانیه در پاسخ به اقدام CFTC:

ما یک سابقه هشت ساله در درخواست اجازه داریم، نه بخشش، و همیشه کار درست را انجام می دهیم. ما مشتاقانه منتظر اثبات قطعی این موضوع در دادگاه هستیم.»

با این حال، پاسخ دوقلوهای بنیانگذار تا حدودی کمتر حرفه ای بود. کامرون وینکلووس توییت کرد:

خیلی بد است که بنیانگذاران جمینی این کت و شلوار را جدی تر نمی گیرند. پیامدهای این کلاهبرداری بالقوه واقعی ممکن است محدود به مجازات‌هایی نباشد که دادگاه‌ها علیه Gemini ارزیابی می‌کنند، بلکه بر کل صنعت نیز تأثیر قابل‌توجهی دارد.

مربوط: چه چیزی مقاومت یک ETF بیت کوین خالص شده است؟

چه رابطه ای بین این اقدام و ETF های بیت کوین وجود دارد؟

شکایت علیه جمینی در مورد یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF)، در مورد نمایندگی هایی است که در رابطه با یک قرارداد آتی بیت کوین خاص انجام می شود. همچنین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ارائه نشده است تحمل کردن در تایید تعداد زیاد و رو به رشدی از پیشنهادات ETF بیت کوین. با این حال، این در مورد دستکاری احتمالی در بازارهای ارز دیجیتال است.

سابقه SEC در مورد رد هر گونه ETF بیت کوین در بازار نقطه ای از دو جنبه ثابت بوده است: تا به امروز، هیچ ETF بیت کوین در بازارهای نقدی یا فیزیکی (برخلاف ETF های آتی بیت کوین) تایید نشده است، و تا کنون، به طور مداوم ابراز نگرانی SEC این است که قیمت بیت کوین بیش از حد مشمول آن است دستکاری – اعمال نفوذ برای تایید ETF بیت کوین. بدون تایید SEC، بورس اوراق بهادار نمی تواند محصولات پیشنهادی را معامله کند، محصولاتی که به خوبی با دستورالعمل های سنتی در مورد اینکه چه نوع منافعی می توانند در بورس اوراق بهادار فروخته شوند، مطابقت ندارند.

مسلماً SEC اخیراً تایید شده تعداد محدودی از ETF های آتی بیت کوین، از جمله دو مورد تحت یک قانون که کسانی که ETF بیت کوین را در بازارهای نقدی پیشنهاد می کنند به آن تکیه می کنند. تا حدی، SEC بر تصمیم CFTC تکیه کرد که ETF های آتی بیت کوین میتوانست در صرافی های تحت نظارت CFTC فهرست شوند. به عنوان بخشی از فرآیند CFTC، آن آژانس نیاز دارد خود گواهی مبنی بر اینکه محصول جدید با مقررات CFTC مطابقت دارد و «به آسانی مستعد دستکاری نیست». به طور کلی، SEC به این نتیجه رسیده است که این ETFهای آتی بیت کوین به اندازه کافی در برابر دستکاری محافظت می شوند که اجازه داد و ستد آنها در بورس اوراق بهادار را توجیه کند.

اقدام فعلی علیه Gemini ناشی از رفتاری است که گفته می‌شود در سال‌های 2017 و 2018، زمانی که CFTC در حال ارزیابی حراج بیت‌کوین جمینی (درست پس از SEC) بود، رخ داده است. تکذیب کرد درخواستی از برادران وینکلووس که به دنبال تاییدیه SEC برای ETF بیت کوین هستند). این واقعیت که یک صرافی بزرگ ارز دیجیتال ایالات متحده که خود را دارای سابقه مطابقت با مقررات می داند، به نظر می رسد در ارتباط خود با تنظیم کننده ها دروغ گفته است، دیدگاه SEC را تقویت می کند که بازارهای کریپتو مملو از کلاهبرداری و دستکاری هستند، و بنابراین، ما برای ETF بیت کوین آماده نیستیم.

مربوط: شنت ETF Spot Bitcoin VanEck چشم انداز SEC را در مورد ارزهای دیجیتال تقویت می کند

آیا ارز دیجیتال واقعاً برای مجرمان است؟

با این حال، واقعیت ممکن است کاملاً متفاوت باشد، همانطور که هر دو پیشنهاد کردند رو به افزایش حجم فعالیت های اجرایی در فضای ارز دیجیتال (که نشان دهنده وجود نظارت اساسی است)، و همچنین تحلیل فنی فعالیت های مجرمانه در این فضا (که توسط شرکت های مستقل انجام شده و کاهش قابل توجهی در میزان فعالیت مجرمانه نشان می دهد). به عنوان مثال، Chainalysis 2022 را در نظر بگیرید گزارش در مورد جرایم ارز دیجیتال این گزارش کاهش آشکار در کلاهبرداری و سوء استفاده را به عنوان درصدی از تمام فعالیت های ارز دیجیتال ثبت می کند.

با این حال، سرفصل ها ادامه هید گزارش دهید که ارزش دلاری کلاهبرداری در حوزه کریپتو به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. شاید قابل درک باشد که منابع خبری داستان‌هایی را به گونه‌ای تنظیم کنند که احتمالاً بیشترین مخاطب را جمع کند، و واضح است که سرقت 14 میلیارد دلار توسط کلاهبرداران، عنوانی پرشورتر از توجه به این است که جرم ارز دیجیتال به عنوان درصدی از تراکنش‌های غیرقانونی به یک درصد کاهش یافته است. پایین قابل توجه 0.15٪ در سال 2021.

با این حال، چیزی که تا حدودی شگفت‌انگیز است این است که تا چه حد بر روایت «کریپتو برای مجرمان است» توسط برخی تنظیم‌کننده‌ها، به‌ویژه در SEC تأکید می‌شود. صندلی SEC گری جنسلر دارد اکوسیستم کریپتو را مقایسه کرد به “غرب وحشی” شکایت کردن که کریپتو مملو از کلاهبرداری، کلاهبرداری و سوء استفاده است. در اواسط ماه مه 2022 Gensler بود هنوز زنگ خطر را به صدا در می آورد، پیشنهاد می کند که “نیاز به ایجاد حمایت بیشتر از سرمایه گذار در این بازارهای ارز دیجیتال وجود دارد.” این به دنبال تصمیم کمیسیون SEC به تقریباً بود دو برابر اندازه دارایی های ارز دیجیتال و واحد سایبری در بخش اجرای آن.

بنابراین، هنگامی که یک آژانس خواهر مانند CFTC یک اقدام اجرایی علیه یک بازیگر اصلی در فضای کریپتو با اتهامات بسیار دقیق درباره اظهارات نادرست و گمراه‌کننده که نشان می‌دهد واقعاً دستکاری در فضای بیت‌کوین رخ داده است، آغاز می‌کند، این موضوع به آتش سوزی می‌افزاید. SEC به طور مداوم بر روی آن تمرکز می کند. علاوه بر این، موقعیت احتمالی SEC مبنی بر اینکه بازارها به اندازه کافی برای تایید ETF بیت کوین در بازار به اندازه کافی بالغ نیستند، تنها زمانی تقویت می شود که بنیانگذاران یک شرکت ارز دیجیتال که با این اقدام روبرو هستند، تحقیر خود را در رسانه های اجتماعی منتشر کنند.

مربوط: در دفاع از کریپتو: چرا ارزهای دیجیتال شایسته شهرت بهتری هستند؟

بنابراین، آیا باید یک ETF بیت کوین در بازار وجود داشته باشد؟

در اکتبر 2021 و اوایل سال 2022، SEC چندین ETF مبتنی بر معاملات آتی بیت کوین را تایید کرد. اگرچه این محصولات قبلاً در صرافی‌های تحت نظارت CFTC در دسترس بودند، اما این همچنان تغییری در موضع SEC بود که کل بازار کریپتو به اندازه‌ای مستعد دستکاری است که به محصولات قابل معامله در مبادلات اجازه نمی‌دهد. اهمیت تغییر موقعیت در این است که بازارهای آتی و نقدی در حال حاضر به قدری به هم مرتبط هستند که هیچ مبنای منطقی برای این نتیجه گیری وجود ندارد که تنها یکی از آنها به اندازه کافی از خطر تقلب یا دستکاری عاری است تا به محصولات قابل معامله در بورس اجازه دهد.

در 6 آوریل 2022، SEC تایید شده یک ETF مبتنی بر معاملات آتی که تحت همان مقرراتی تنظیم می شود که بر اساس آن ETF های نقطه ای تنظیم می شوند. آی تی تایید شده یکی دیگر از محصولات مشابه در ماه مه 2022. در حالی که آژانس به صراحت از ارائه هرگونه “ارزیابی بیت کوین” خودداری کرد. […] به‌عنوان یک نوآوری یا سرمایه‌گذاری مفید یا ارزش دارد.» نتیجه‌گیری شد که هر دوی این ETF‌ها به اندازه کافی در برابر دستکاری محافظت می‌شوند تا در بورس اوراق بهادار معامله شوند.

اکنون که SEC تصمیم گرفته است که ETFهای آتی بیت کوین ممکن است در بورس اوراق بهادار تنظیم شده معامله شوند، به نظر می رسد دلیلی برای این نتیجه گیری وجود نداشته باشد که سرمایه گذاران آمریکایی از فرصت شرکت در ETF های بیت کوین نیز محروم شوند. چنین سرمایه گذاری به طور گسترده مجاز است در کشورهای دیگر از جمله کانادا و استرالیا. در مورد اقدام اجرایی CFTC در مورد جمینی، اگر پاسخی قاطعانه از سوی برادران وینکلووس – که قبلا بوده است رد کرد برای اجازه ارائه یک ETF بیت کوین توسط SEC – پیشرفت در این بخش را بیشتر از این متوقف می کند.

نظرات بیان شده صرفاً متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه دانشگاه یا واحدهای وابسته به آن نیست. این مقاله برای اهداف اطلاعات عمومی است و در نظر گرفته نشده است و نباید به عنوان مشاوره حقوقی تلقی شود.

دیدگاه ها، افکار و نظرات بیان شده در اینجا به تنهایی متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده یا بیانگر دیدگاه ها و نظرات Cointelegraph نیست.

کارول گوفورث استاد حقوق در دانشگاه آرکانزاس (فایت ویل) است.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس