السالوادور برای کریپتو فشار می آورد.  صندوق بین المللی پول از حرکت جلوگیری می کند

  • رئیس جمهور نایب بوکله در فشار دادن کشور به پذیرش ارز دیجیتال بی وقفه بوده است.
  • صندوق بین المللی پول هشدار می دهد که بیت کوین برای کشوری مانند السالوادور بسیار خطرناک است.
  • مردم سالوادور بدبین هستند و بیشتر از دلار استفاده می کنند.

السالوادور رئیس جمهور نایب بوکله شروع به بسیج برنامه های خود برای جمع آوری یک میلیارد دلار با انتشار اولین اوراق قرضه دولتی تحت حمایت بیت کوین کرد. این 1 میلیارد دلار اوراق قرضه با حمایت بیت کوین آخرین تلاش این کشور کوچک آمریکای لاتین برای جذب سرمایه ارزهای دیجیتال است.

این طرح پیشتر در طی یک کنفرانس بیت کوین فاش شد که توسط علاقه مندان به بیت کوین مورد توجه قرار گرفت بلوک استریم CSO سامسون مو. Blockstream، مستقر در کانادا، شرکتی است که با السالوادور برای ارائه اوراق قرضه بیت کوین هماهنگ می کند.

مو گفت:

السالوادور هیچ مشکلی برای جمع آوری پول نخواهد داشت، عمدتاً از طرف طرفداران کریپتو که می خواهند در کشوری که پیشگام پذیرش بیت کوین است، سرمایه گذاری کنند.

علاوه بر این، او اظهار داشت که قبلاً 500 میلیون دلار تعهدات شفاهی از خریداران احتمالی دریافت کرده است.

در سپتامبر 2021، السالوادور اولین کشوری بود که بیت کوین را به عنوان ارز قانونی استفاده کرد. و این صرفا از طریق تلاش های رهبر جدید آن بود. پرزیدنت بوکله به خاطر تصمیمات مالی مترقی اش معروف است و جهانیان به دنبال فعالانه او در زمینه ارزهای دیجیتال از نزدیک تحت نظر هستند.

رئیس جمهور بوکله معتقد است که ثروت بیت کوین می تواند مشکل فقر و خشونت السالوادور را حل کند. همچنین، استفاده از بیت کوین به خوبی با تصویر او به عنوان یک رهبر جوان و مد روز با چشم نوآوری مالی و فناوری مطابقت دارد.

با این حال، برای به سرعت آوردن افراد ناآشنا، صندوق بین المللی پول (IMF) از این حرکت راضی نیست این موسسه مالی مدام از السالوادور خواسته است تا تصمیم خود مبنی بر تبدیل بیت کوین به ارز قانونی را به دلیل خطرات آن لغو کند.

قابل ذکر است که از زمان پذیرش بیت کوین، استفاده از آن در کشور به ندرت انجام شده است. علاوه بر این، پذیرش در السالوادور کند بوده است، زیرا بیش از دو سوم مردم سالوادور در بخش غیررسمی کار می کنند. یکی از محلی ها گزارش شده است که اکثر مردم سالوادور افرادی هستند که دوست دارند پول خود را لمس کنند.

اخبار ارز دیجیتال
این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

لینک منبع خبر