السالوادور به نقض حقوق بشر متهم شده است، اوراق قرضه بیت کوین همچنان متوقف است

وزیر دارایی السالوادور معتقد است که نوسانات مداوم قیمت بیت کوین به این معنی است که “باند بیت کوین” مورد انتظار به این زودی راه اندازی نخواهد شد. در همین حال، کشور با “بحران حقوق بشر” روبرو است.

الخاندرو زلایا، وزیر دارایی السالوادور گفته است که این کشور راه اندازی بیت کوین پیش بینی شده میلیارد دلاری خود را بیشتر به تاخیر خواهد انداخت.بیت کوین) اوراق قرضه با استناد به نوسانات قیمت و شرایط نامشخص بازار ناشی از جنگ جاری روسیه و اوکراین.

این خبر در همان زمان منتشر می شود که عفو بین الملل مقامات سالوادور را به “نقض فاحش حقوق بشر و جرم انگاری مردمی که در فقر زندگی می کنند” متهم کرد.

در مصاحبه ای در 1 ژوئن در اخبار محلی “Frente a Frente” (چهره به چهره). برنامه از زلایا پرسیده شد که آیا وضعیت انتشار اوراق قرضه 1 میلیارد دلاری بیت کوین از «چند ماه پیش» تغییر کرده است؟

نه، هنوز نه، [Bitcoin] قیمت همچنان به دلیل جنگ در اوکراین مختل می شود. او افزود: «در کوتاه‌مدت تغییرات ثابت است، اما در بلندمدت همیشه ارزش آن افزایش می‌یابد».

یک آینده و یک نوآوری اقتصادی وجود دارد [in Bitcoin] که باید روی آن شرط بندی کنیم.»

برنامه برای اوراق قرضه بود در ابتدا در نوامبر 2021 اعلام شد توسط السالوادور رئیس جمهور نایب بوکله نیمی از 1 میلیارد دلار مورد انتظار برای ساخت یکبیت کوین سیتی» که در نزدیکی یک آتشفشان ساخته شده است با این ایده که انرژی زمین گرمایی آن می تواند برای استخراج کنندگان بیت کوین استفاده شود. نیمی دیگر از وجوه جمع آوری شده در بیت کوین سرمایه گذاری می شود.

اوراق قرضه 1 میلیارد دلاری در ابتدا قرار بود در اواسط مارس 2022 راه اندازی شود، اما در مصاحبه ای در ماه مارس، Zelaya راه اندازی را به دلیل نوسانات قیمت به تعویق انداخت و تاریخ راه اندازی احتمالی را در حدود ژوئن با جدول زمانی تا سپتامبر تمدید می شود 2022.

نگرانی‌های فزاینده مبنی بر اینکه این کشور ممکن است در پرداخت 800 میلیون دلار اوراق قرضه در ژانویه 2023 نکول کند، باعث شد آژانس رتبه‌بندی مودیز خلع درجه رتبه اعتباری السالوادور در 4 مه با استناد به “فقدان یک طرح تامین مالی معتبر”.

دولت السالوادور در حال خرید بیت کوین بوده است از سپتامبر 2021 با اعلام بوکله که این کشور در 9 می 500 بیت کوین دیگر خریداری کرده است، السالوادور است. تخمین زده تا کنون بیش از 35.6 میلیون دلار از سرمایه گذاری های بیت کوین خود را از دست داده است.

عفو بین‌الملل: «بحران حقوق بشر»

در همین حال، عفو بین‌الملل از حقوق بشر غیرانتفاعی حمایت می‌کند متهم دولت السالوادور مرتکب “نقض گسترده حقوق بشر” از طریق دستگیری های خودسرانه، بدرفتاری و شکنجه زندانیان شده است.

وضعیت اضطراری (SOE) توسط رئیس جمهور بوکله در 27 مارس به دلیل افزایش نرخ قتل که دولت آن را باندها و جنایات سازمان یافته مقصر می داند اعلام کرد. SOE از آن زمان تاکنون دو بار تمدید شده است.

این گروه حقوق بشر گفت که SOE قوانین و رویه های قانونی را تغییر داده است که حقوق دفاع، فرض برائت، درمان موثر قضایی و دسترسی به قاضی مستقل را تضعیف می کند.

مربوط: نمایش بیت کوین السالوادور: رکود فعلی چه معنایی برای پذیرش دارد؟

طی این سرکوب بیش از 35000 نفر در کمتر از سه ماه زندانی شدند و افزایش دستگیری ها باعث شد 1.7 درصد از جمعیت بالای 18 سال کشور در بازداشت به سر ببرند و در نتیجه بیش از 250 درصد ظرفیت زندان ها ازدحام شود.

اما علیرغم سوء استفاده ها، بسیاری از مردم السالوادوری با اقدامات خشن بوکل موافقند زیرا رئیس جمهور همچنان در نظرسنجی ها محبوبیت دارد. جدیدترین نظرسنجی منتشر شد توسط رسانه های محلی در 1 ژوئن میزان تایید نزدیک به 87 درصد برای رئیس جمهور فعلی را نشان می دهد.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس