امانوئل مکرون در مورد ارزهای دیجیتال: من به بخش مالی خودتنظیم اعتقادی ندارم

رئیس جمهور فعلی فرانسه در مصاحبه ای حمایت خود را از مقررات MiCA و پروژه یورو دیجیتال ابراز کرد.

درست چند روز قبل از دور دوم انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری در فرانسه، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فعلی جمهوری، با رسانه های محلی به گفتگو نشست تا افکار خود را در مورد اقتصاد دیجیتال به اشتراک بگذارد – موضوعی که قبلاً زیاد درباره آن صحبت نکرده بود. مکرون ضمن تاکید بر اهمیت این بخش، بار دیگر حمایت خود را از رویکرد پاناروپایی برای مقررات فناوری مالی تکرار کرد.

مصاحبه با نشریه فرانسوی The Big Wale آمد در 22 آوریل، دو روز قبل از دور دوم انتخابات که مکرون با مارین لوپن پوپولیست دست راستی روبرو خواهد شد. بر اساس اکثر نظرسنجی ها، احتمال پیروزی ماکرون بیشتر است، با این حال انتظار می رود که این حاشیه بسیار ناچیز باشد. او در سال 2017 با کسب 66.1 درصد آرا در دور دوم از لوپن پیشی گرفت.

رئیس جمهور فعلی در پاسخ به مجموعه ای از سؤالات در مورد اقتصاد دیجیتال، وب 3.0 و ارز دیجیتال، بر احتیاط علامت تجاری خود نسبت به نوآوری محکم ایستاد:

«نماینده است […] فرصتی که نباید از دست داد […] برای فرانسه و اروپا که نسل های آینده وب را رهبری کنند. اما این یک چالش اجتماعی و اجتماعی نیز هست.»

ماکرون از توجه به اینکه چگونه تعداد شرکت‌های یونیکورن فرانسوی – یعنی استارت‌آپ‌های خصوصی به ارزش یک میلیارد دلار یا بیشتر – از 3 به 26 در دوره ریاست‌جمهوری او افزایش یافت، خوشحال بود، در حالی که سرمایه‌گذاری کلی در استارت‌آپ‌های فرانسوی پنج برابر شد. او همچنین اشاره کرد که تا سال 2030، 100 شرکت فرانسوی دارای وضعیت تک شاخ و 10 شرکت غول اروپایی هستند.

مکرون گفت، یکی از راه‌های دستیابی به این هدف، گسترش یادگیری کد در مدارس دولتی برای آموزش 400000 تا 500000 توسعه‌دهنده اضافی در پنج سال آینده است.

رئیس‌جمهور همچنین در مورد اشاره قبلی خود به “متارور اروپایی” توضیح داد و گفت که مهم است که بازیگران اروپایی در “تسلط بر بلوک‌های سازنده فناوری مرتبط با Web3” به غول‌های فناوری آمریکایی یا چینی وابسته نباشند. او اظهار داشت که اروپا به دلیل میراث فرهنگی عظیمش در بخش NFT برتری دارد. مکرون گفت:

ما نمی توانیم سیاست فرهنگی خود را بدون این انقلاب در نظر بگیریم. من از مؤسسات فرهنگی اصلی ما می‌خواهم که با ترویج، انتشار و حفاظت از دوقلوهای دیجیتال یا انواع مجموعه‌های فیزیکی خود، سیاست NFT را توسعه دهند.»

مکرون با اظهار نظر در مورد مقررات اخیر پارلمان اروپا در مورد ارزهای دیجیتال، از رویکرد فعلی (و MiCA به طور خاص، با توجه به اینکه قوانین جدید نباید مانع نوآوری شود:

من به یک بخش مالی خودتنظیم اعتقادی ندارم. این نه پایدار خواهد بود و نه دموکراتیک. این بر عهده مقامات دولتی است که شرایط مناسبی را تعریف کنند تا به این بخش اجازه دهد تا با اطمینان توسعه یابد و در عین حال نوآوری را تشویق کند.

این سیاستمدار 44 ساله همچنین صریحاً از پروژه یورو دیجیتال حمایت کرد تحت فشار قرار گرفته است از مردم اخیرا

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس