امروز در تاریخ بیت کوین: 13 سالگرد معامله بین ساتوشی و هال فینی

در زمانی که اولین بیت کوین ارسال شد، در مقایسه با بیش از 43000 دلار امروز، حتی ارزش نقدی مرتبط با دارایی کریپتو وجود نداشت.

دقیقا 13 سال از روزی که هال فینی، دانشمند کامپیوتر، دریافت کننده اولین تراکنش در بلاک چین بیت کوین از سوی خالق آن ساتوشی ناکاموتو می گذرد.

در 12 ژانویه 2009، با بیت کوین (بیت کوین) کاغذ سفید سه ماهه ساتوشی ارسال شد Finney 10 BTC – در آن زمان تقریباً هیچ ارزشی نداشت، اما اکنون تقریباً 440,000 دلار است. این اقدام که احتمالاً آزمایشی برای تعیین دوام بلاک چین است، اولین مورد از یک سری از صدها میلیون تراکنش بیت کوین بین میلیون ها نفر در سراسر جهان بود.

“زمانی که ساتوشی اولین انتشار نرم افزار را اعلام کرد، بلافاصله آن را گرفتم.” گفت فینی در یک پست در سال 2013 در Bitcointalk.org. فکر می‌کنم من اولین کسی بودم که بجز ساتوشی بیت کوین را اجرا کردم. من بلوک 70 چیزی را استخراج کردم و دریافت کننده اولین تراکنش بیت کوین بودم، زمانی که ساتوشی ده سکه را به عنوان آزمایش برای من فرستاد. من طی چند روز آینده یک مکالمه ایمیلی با ساتوشی انجام دادم که بیشتر اشکالات را گزارش کردم و او آنها را برطرف کرد.

فینی یکی از اولین افرادی بود که این کار را انجام داد به پست ساتوشی پاسخ دهید در لیست پستی سایفرپانک ها، بسیاری از افراد حاضر در فضا هنوز معتقدند که او یکی از افراد مستعار پشت ایجاد بیت کوین بوده است. متأسفانه، پیشگام افسانه‌ای کریپتو در سال 2014 بر اثر اسکلروز جانبی آمیوتروفیک – ALS که به نام بیماری لو گریگ نیز شناخته می‌شود، درگذشت. 65 ساله بوده اند امروز.

در زمان ارسال اولین بیت کوین، حتی ارزش نقدی مرتبط با دارایی ارز دیجیتال وجود نداشت که بلاک چین آن را دارد. تعلق گرفته است بیش از 701 میلیون تراکنش تا 8 ژانویه. یکی از مشهورترین موارد استفاده اولیه – مبادله 10000 بیت کوین برای دو پیتزا در سال 2010 – به هموار کردن راه برای پذیرش دارایی ارز دیجیتال در بسیاری از بارها، رستوران‌ها و حتی به عنوان پول قانونی در کل کشور السالوادور کمک کرد.

مربوط: مشتریان سابق نمی توانند غم و اندوه را به عنوان اولین باری که بیت کوین بسته می شود، غرق کنند

سیزده سال پیش، بیت کوین و کریپتو بسیار آزمایشی، اثبات نشده و تا حد زیادی ناشناخته بودند. امروزه، تنظیم‌کننده‌ها در سراسر جهان درباره نحوه مدیریت یکپارچه‌سازی ارزهای دیجیتال بانک مرکزی، استیبل کوین‌ها و دارایی‌های دیجیتال در سیستم‌های مالی خود بحث می‌کنند.

در سال 2035، سیزده سال دیگر، بلاک چین BTC احتمالا هنوز بلاک های زیادی برای استخراج خواهد داشت. برخی از کارشناسان هستند پیش بینی قیمت دارایی کریپتو در سال 2022 به 100000 دلار خواهد رسید، با پتانسیل رشد بیشتر در سال های آینده.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس