سودآوری استخراج بیت کوین همراه با کاهش بازار کاهش یافته است. جریان نقدینگی از دکل های استخراج به مرور زمان به طور فزاینده ای کاهش یافته است و باعث شده استخراج کنندگان بیت کوین شروع به فروش دارایی های خود برای پوشش هزینه های عملیات خود کنند. اما حتی با ادامه این روند، یک مسئله بزرگتر وجود دارد که می تواند بهبودی را که BTC تاکنون انجام داده است، تهدید کند، این واقعیت است که ماینرهای بزرگتر ممکن است مجبور به انحلال دارایی های خود شوند.

ماینرهای بیت کوین نمی توانند ملاقات کنند

معمولا ماینرهای بیت کوین به دلیل نگهداری سکه هایی که از فعالیت های خود متوجه می شوند شناخته می شوند. از آنجایی که ماینرها در وهله اول سکه ها را نمی خرند، آنها را به فروشندگان خالص طبیعی بیت کوین تبدیل می کند. با این حال، تمایل آنها به نگه داشتن این سکه ها اغلب باعث شده است که چمدان های خود را در بازارهای رنج کشیده تخلیه کنند. بنابراین، به جای فروش واقعی، آنها تمایل دارند تا زمانی که بازار صعودی به پایان برسد و با کاهش سود در بازار نزولی، مجبور به فروش سکه‌ها برای تامین مالی عملیات خود شوند.

مطالب مرتبط | بازیابی بیت کوین از انحلال سلسیوس جلوگیری می کند، اما برای چه مدت؟

همان سناریویی است که در حال حاضر در بازار در حال انجام است. با کاهش بیش از 70 درصدی بیت‌کوین نسبت به ارزش بالای خود، استخراج‌کنندگان به هیچ وجه به اندازه نوامبر 2021 سودآور نیستند. در چهار ماه اول سال 2022، گزارش شده است که شرکت‌های استخراج عمومی مجبور به تخلیه بارگیری شده‌اند. 30 درصد از بیت کوین آنها باید از استخراج باشد. این بدان معنی بود که ماینرها مجبور بودند بیت کوین بیشتری از تولید خود در ماه می بفروشند.

با توجه به اینکه بازار در ماه می به طور قابل توجهی بهتر از ماه ژوئن بود، انتظار می رود که استخراج کنندگان مجبور به افزایش فروش باشند. احتمالاً ماینرها تمام تولیدات بیت کوین خود را برای این ماه در کنار بیت کوینی که پیش از سال 2022 در اختیار داشتند، می فروشند.

BTC miners selling off holdings | Source: Arcane Research

پیامدهای فروش

توجه به این نکته مهم است که استخراج کنندگان بیت کوین برخی از بزرگترین نهنگ های بیت کوین در فضا هستند. این بدان معناست که دارایی‌های آن‌ها در صورت تخلیه همزمان پتانسیل یک محرک اصلی بازار را دارند. این ماینرها در مجموع 800000 بیت کوین دارند و ماینرهای عمومی تنها 46000 بیت کوین از این تعداد را تشکیل می دهند.

این بدان معناست که اگر ماینرهای بیت کوین به دیواری فشار داده شوند که باعث فروش انبوه شود، قیمت دارایی دیجیتال به سختی در برابر آن مقاومت می کند. فشار انبوهی که از طرف فروش ایجاد می‌کند، قیمت را بیشتر پایین می‌آورد، احتمالاً رویدادی است که باعث می‌شود قیمت آن به پایین‌ترین حد خود برسد.

نمودار قیمت بیت کوین از TradingView.com

Declining prices forcing miners to selling BTC | Source: BTCUSD on TradingView.com

رفتارهای استخراج کنندگان عمومی اغلب می تواند به این نکته کمک کند که آیا فروش گسترده ای قریب الوقوع است. این شرکت‌های دولتی تنها حدود 20 درصد از کل هش ماینینگ بیت‌کوین را تشکیل می‌دهند، اما اگر مجبور به فروش شوند، احتمالاً استخراج‌کنندگان خصوصی مجبور به فروش هستند.

مطالب مرتبط | طلا در میان سقوط بیت کوین یک دارایی امن است

بازیابی کوتاه مدت بیت کوین می تواند این فروش را به عقب براند. با این حال، این فقط یک مهلت کوتاه مدت خواهد بود زیرا هزینه های انرژی ثابت است و برخی از ماشین ها، یعنی Antminer S9، اکنون جریان نقدی منفی شده اند. برای زنده ماندن در بازار نزولی، ماینرها چاره ای جز تخلیه مقداری بیت کوین برای مقابله با طوفان ندارند.

Featured image from Newsweek, charts from Arcane Research and TradingView.com

دنبال کردن بهترین Owie در توییتر برای بینش های بازار، به روز رسانی ها و توییت های خنده دار گاه به گاه…

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر